Medlem
TelefonFAN!

Jävla skrothelvetet!!!!

Har en förbannade jävla Z2 normalstorleksskiten, har tagit massa foton idag och ska lägga över till datorn, funkar ju FAN inte!!!!

"det gick inte att öppna den här filen eftersom fotovisning inte stödjer filformatet"

Och på telefonhelvetet så är det bara en ikon med trasig bild i typ, däremot när man går in i galleriet, DÅ kan man se bilderna utan problem!

Hur fan kan jag föra över bildhelvetena?

Så sjukt jävla irriterande när jag sitter och tittar på bilden i mobilen, men kan varken skicka dem via Messenger, eller föra över till datorn

Formatet ska vara .jpg, och storleken verkar stämma 3,02MB

Hur skall jag göra?!

Detta har börjat hända vissa bilder först efter att jag har lagt in ett SD kort i

Medlem

Jag brukar skicka upp bilder till Google Drive eller Onedrive om det är några jag är intresserade att editera innan jag gör något mer med dem.

Medlem

Helt sjukt, gjorde det du sa, den skickade filen finfint till Drive, hittade den på datorn, men det gick inte att förhandsgranska den på Google, och testade att ladda ner, då får jag samma fel, HELT sjukt är detta!

Kan det ha något att göra med SD kortet att jag köpte det från Ebay från kina? (alltså seriös fråga, ingen sarkasm)

Medlem

Ja, det finns ju anledningar till att en del mobiltillverkare helt slutar stödja SD kort nu, de inte så pålitliga som det interna lagringsutrymmet, kan vara långsammare och större risk för läs/skrivfel. Sedan har ju Android bråkat fram och tillbaks med SD-kort stödet vilket inte heller har hjälpt.

Du har inte på någon kryptering eller något i mobilen? Borde dock ej påverka om du lägger upp med Drive.

Medlem

Nope, inte vad jag vet... Har tittat på lite inställningar och inget om någon kryptering.

Får nog ta och ta ur SD kortet då, blir bara lite jobbigt när man har filmat "mycket" så tar platsen slut väldigt fort

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:

Jag känner igen ditt problem. Jag hade varit på retrospelsmässan och tagit en väldans massa bilder, och jag använde också ett SD-kort från Kina. Sen på vägen hem så upptäckte jag så klart att alla bilder hade blivit korrupta. Jag tror att det var så att jag också kunde öppna bilderna i mobilen men inte på datorn, så jag gjorde en liten nödlösning och tog helt enkelt skärmdumpar på alla bilder och förde över dem till datorn. Kvalitén blev ju så klart rätt kass, men bilderna var åtminstone inte helt borta.

Numera har jag dock skaffat en Oneplus One med 64GB lagringsutrymme, så jag behöver inte SD-kort längre. Kines-skit, begone!

Gjorde precis detsamma, alltså med skärmdump, mycket tråkigt men bättre än inget.

Pallar dock inte skaffa ny mobil (igen) just för lagringsutrymme

Medlem

Konstigt, jag har aldrig haft problem att dra över bilder. Drag and drop , har också sd kort kingston 32gb klass 10 eller vad den heter från komplett. Tog massa bilder och filmer i somras när jag var i fjällen med telefonen, funkade perfekt.

Jag kan ju säga dina Z2 bekymmer är ju inte så farlig, jag fick världen minsta spricka i skärmen igår nu funkar inte telefonen alls.

Jag beklagar att du förlorade dina bilder.

Medlem

Någonting du kan testa är att använda en microSD-till-SD-adapter (kostar inte många kronor), ställa kortet från Locked till Unlocked och försöka igen. Det kan vara något skrivskydd som spökar vilket oftast går att lösa på det sättet.

1
Skriv svar