Inaktiv
Cod4 vs Crysis

Crysis håller inte måttet ,lika dålig grafik som tidigare.Jäkla jobbigt spel för ögonen och dåligt flyt för övrigt i spelet. COD 4 däremot är rena drömmen ,ny motor som fungerar lika bra som Q3.
Tyvärr spelar man klart spelet på en kväll och det är det största felet med dessa spel,annat var det i slutet på 90talet när man satt i 4veckor och spelade H&D ,de va grejer de.
Nä fram med spel som håller länge o väl.:)

Medlem

Intressant, jag kan hävda precis motsatsen. Cod4 avinstallerade jag direkt, trött på scriptade scener, oändliga kulsprutesalvor och finender som återuppstår om du inte rör dig frammåt. Ljudet var bra, men i all ära så har det faktiskt inte hänt så mycket på ljudsidan förrutom mer lull lull skryt och tekniksnack om HD Surround från speltillverkarna. Grafiken var OK i Cod4 men inte imponernade i någon större grad. Är man ny i genren så kan jag förstå tjusningen med vinande kulor över huvudet i oändlighet. Men kicken jag fick av det första Medal Of Honor har inte infunnit sig igen, tyvärr.

Crysis kräver sin hårdvara för att se snyggt ut, kan man inte köra Shaders i High så blir det inte så fantastiskt, snarare platt. Jag tror många är besvikna över att deras 1,5år gamla datorer inte kan leverera grafiken i Crysis som vi matats med senaste året, därav många negativa kommentarer. Jag har spelat igenom spelet med tjusning, dock gillade jag inte flummandet på slutet i Alien "basen", det blev för mycket zero gravity.

Det blir nog lite online spelande för mig nu iallafall, gillade den biten

Medlem
Skrivet av Rollerman:

Crysis håller inte måttet ,lika dålig grafik som tidigare.Jäkla jobbigt spel för ögonen och dåligt flyt för övrigt i spelet. COD 4 däremot är rena drömmen ,ny motor som fungerar lika bra som Q3.
Tyvärr spelar man klart spelet på en kväll och det är det största felet med dessa spel,annat var det i slutet på 90talet när man satt i 4veckor och spelade H&D ,de va grejer de.
Nä fram med spel som håller länge o väl.:)

Du har ingen aning om vad du pratar om eller hur? Du försöker bara få uppmärksamhet och skapa en diskussion om vilket spel som är bäst.

Crysis slår COD4 i grafik med hästlängder.
Spelmässigt, helt två olika spelsätt.
Crysis har du i stortsett hela ön att utforska.
COD4 finns bara en eller två vägar att ta för att komma vidare.
Crysis har bättre AI än COD4.
Crysis har längre story och mer omväxling.
Crysis är nyskapande.

Inaktiv
Skrivet av Bitme:

Intressant, jag kan hävda precis motsatsen. Cod4 avinstallerade jag direkt, trött på scriptade scener, oändliga kulsprutesalvor och finender som återuppstår om du inte rör dig frammåt. Ljudet var bra, men i all ära så har det faktiskt inte hänt så mycket på ljudsidan förrutom mer lull lull skryt och tekniksnack om HD Surround från speltillverkarna. Grafiken var OK i Cod4 men inte imponernade i någon större grad. Är man ny i genren så kan jag förstå tjusningen med vinande kulor över huvudet i oändlighet. Men kicken jag fick av det första Medal Of Honor har inte infunnit sig igen, tyvärr.

Crysis kräver sin hårdvara för att se snyggt ut, kan man inte köra Shaders i High så blir det inte så fantastiskt, snarare platt. Jag tror många är besvikna över att deras 1,5år gamla datorer inte kan leverera grafiken i Crysis som vi matats med senaste året, därav många negativa kommentarer. Jag har spelat igenom spelet med tjusning, dock gillade jag inte flummandet på slutet i Alien "basen", det blev för mycket zero gravity.

Det blir nog lite online spelande för mig nu iallafall, gillade den biten

Jag vet vad jag talar om ,ta och titta lite närmare på grafiken i spelen så får du se,visst COD är linjärt,men det är ju i princip alla spel.
Det fina i Far Cry är vattnet och dom ganska stora miljöerna att röra sig i.I Crysis har det tillkommit lite godis som att kunna skjuta sönder lite mera saker.Men ställ dig ibland träden och titta på miljön så är det lika kasst som Far Cry.Sedan kan
man titta på miljöerna i COD4 t.ex stan med pariserhjulet och fantisera om att hela staden var öppen för spel,det är så man får rysningar.

Inaktiv

Det finns redan en sån här tråd ditt pucko!

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=22060

Crysis är långt mycket bättre än cod4 på dom flesta punkter...

Rollerman du måste ju ha nåt fel i skallen om du tycker att Crysis har dålig grafik. kolla bara här Är det dålig grafik? Pucko!

Skrivet av Bitme:

Intressant, jag kan hävda precis motsatsen. Cod4 avinstallerade jag direkt, trött på scriptade scener, oändliga kulsprutesalvor och finender som återuppstår om du inte rör dig frammåt. Ljudet var bra, men i all ära så har det faktiskt inte hänt så mycket på ljudsidan förrutom mer lull lull skryt och tekniksnack om HD Surround från speltillverkarna. Grafiken var OK i Cod4 men inte imponernade i någon större grad. Är man ny i genren så kan jag förstå tjusningen med vinande kulor över huvudet i oändlighet. Men kicken jag fick av det första Medal Of Honor har inte infunnit sig igen, tyvärr.

Helt rätt, Rollerman vet inte vad han säger haha.
"de flesta spel är ju linjära" Fel, nästan bara FPS spel är linjära, rpg, mmorpg, RTS osv är fan inte linjära. Och cod4 är väldigt linjärt, crysis däremot kan du själv välja hur du vill närma dig och attakera fienden. Crysis har väldigt stora spelytor.
Det verkar som om du är en lite grabb som gillar att spela spel som q3, det säger ju allt haha! Tycker du att det är konstigt att crysis inte flyter på högre grafikinställningar på din pappa-köpta dator?

Skrivet av n0llk0ll0:

Du har ingen aning om vad du pratar om eller hur? Du försöker bara få uppmärksamhet och skapa en diskussion om vilket spel som är bäst.

Crysis slår COD4 i grafik med hästlängder.
Spelmässigt, helt två olika spelsätt.
Crysis har du i stortsett hela ön att utforska.
COD4 finns bara en eller två vägar att ta för att komma vidare.
Crysis har bättre AI än COD4.
Crysis har längre story och mer omväxling.
Crysis är nyskapande.

Bra talat, kunde inte sagt det själv. Rollerman är en lite grabb som spelar q3 om dagarna och har en pappa dator

Cod4, samma trånga linjära korritor shooter med endlöst respawnande fiender som tidigare. Kass AI och kasst ljud, många av ljuden i cod4 är tagna från cod2. Grafiken i cod4 är inget att hurra över... Du måste vara bra blåst om du tycker det är snyggare än crysis. Inget i cod4 är dynamiskt förstörbart. Lite props och kropparna har fysik och det är lixom allt. Läs laxens redogörese i den första tråden. Kan bara hålla med honom. Att jämföra cod4 med crysis är som att jämföra skoda med mercedes. cod4 känns mer som en bättre modd till cod2 än ett nytt spel.

Inaktiv

Inge fel med pappa köpt dator eller Q3 heller för den delen.men OK när jag sa det där om att nästan alla spel är linjära ,var fel av mig jag menade FPS spel.Far Cry och Crysis blir ju lite linjärt av att man kan inte kan röra sig överallt i spelet.T.ex i Far Cry simmar man på fel ställe så dör man ,för höga höjder på väl valda platser gör att du inte kan gå dina egna vägar.Man måste ta sig igenom vissa förutbestämda områden för att kunna komma vidare och det är irriterande.Och det är rätt att COD-spelen med,fl är mycket mer linjära ,men det betyder inte att dom är dåliga.Det visar försäljningssiffror och hur länge dom ligger i toppen.Skoda och Mercedes var en dålig jämförelse ,prova Volvo och Mercedes istället ,åt vilket håll får ni gissa själva.Hemmavan's bild var inte rättvis åt spelet ser tecknat ut , bättre kan man om vi ska jämföra.Pucko e dålig stil på ordförråd.
Crysis flyter fint på min (pappa dator) kanske bättre än på vissa andra maskiner verkar det som.Visst Crysis är stort och öppet spel men man är fortfarande fångad i en tråkig story som kunde ha blivit bättre om miljöerna var lite mer blandade ,AI'n smartare och mindre med Alien's.Mer saklig story som går ut på att utföra strikta uppdrag med inlägg av egna sido uppdrag.För att bättra på dina chanser att utföra uppdragen rätt.Använda vatten,väder mm oftare och verkligare.Crysis är inte ett helt kasst spel ,det har många aha inlägg,men grafiken är kass.:O

Inaktiv

Förlåt men du är ganska blåst om du tycker att Crysis grafik är kass och om du tycker att spelet är linjärt.
Jämför med spel som Oblivion, det kan också vara linjärt beroende på hur man tycker och tänker - Crysis är då inte speciellt mycket mer linjärt än Oblivion.

Hoppas du inser att design och grafik är 2 helt olika saker; sen är design oftast en tyckesak. Snackar vi AI så förstår jag inte hur du kan tycka att CoD4 är bättre på den sidan; jag märkte inte ens av AI:n i CoD4, kändes som den bara sprang till en punkt, stog där, dog, respawna, gjorde samma sak osv.

Sen finns det redan en tråd för det här...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av Rollerman:

Crysis håller inte måttet ,lika dålig grafik som tidigare.Jäkla jobbigt spel för ögonen och dåligt flyt för övrigt i spelet. COD 4 däremot är rena drömmen ,ny motor som fungerar lika bra som Q3.
Tyvärr spelar man klart spelet på en kväll och det är det största felet med dessa spel,annat var det i slutet på 90talet när man satt i 4veckor och spelade H&D ,de va grejer de.
Nä fram med spel som håller länge o väl.:)

Du har ingen aning om vad du pratar om eller hur? Du försöker bara få uppmärksamhet och skapa en diskussion om vilket spel som är bäst.

Crysis slår COD4 i grafik med hästlängder.
Spelmässigt, helt två olika spelsätt.
Crysis har du i stortsett hela ön att utforska.
COD4 finns bara en eller två vägar att ta för att komma vidare.
Crysis har bättre AI än COD4.
Crysis har längre story och mer omväxling.
Crysis är nyskapande.

Crysis finns det också bara två vägar att välja mellan oftast, framåt, eller bakåt, och någon enstaka gång en till väg.

Man kan inte utforska hela ön, då det är stora klippväggar som avgränsar en.

EDIT: Missuppfatta mig inte dock, jag älskar spelet!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av Rollerman:

Crysis håller inte måttet ,lika dålig grafik som tidigare.Jäkla jobbigt spel för ögonen och dåligt flyt för övrigt i spelet. COD 4 däremot är rena drömmen ,ny motor som fungerar lika bra som Q3.
Tyvärr spelar man klart spelet på en kväll och det är det största felet med dessa spel,annat var det i slutet på 90talet när man satt i 4veckor och spelade H&D ,de va grejer de.
Nä fram med spel som håller länge o väl.:)

Du har ingen aning om vad du pratar om eller hur? Du försöker bara få uppmärksamhet och skapa en diskussion om vilket spel som är bäst.

Crysis slår COD4 i grafik med hästlängder.
Spelmässigt, helt två olika spelsätt.
Crysis har du i stortsett hela ön att utforska.
COD4 finns bara en eller två vägar att ta för att komma vidare.
Crysis har bättre AI än COD4.
Crysis har längre story och mer omväxling.
Crysis är nyskapande.

Crysis finns det också bara två vägar att välja mellan oftast, framåt, eller bakåt, och någon enstaka gång en till väg.

Man kan inte utforska hela ön, då det är stora klippväggar som avgränsar en.

Det finns ju liknande blockeringar i de spel jag nämnt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av Rollerman:

Crysis håller inte måttet ,lika dålig grafik som tidigare.Jäkla jobbigt spel för ögonen och dåligt flyt för övrigt i spelet. COD 4 däremot är rena drömmen ,ny motor som fungerar lika bra som Q3.
Tyvärr spelar man klart spelet på en kväll och det är det största felet med dessa spel,annat var det i slutet på 90talet när man satt i 4veckor och spelade H&D ,de va grejer de.
Nä fram med spel som håller länge o väl.:)

Du har ingen aning om vad du pratar om eller hur? Du försöker bara få uppmärksamhet och skapa en diskussion om vilket spel som är bäst.

Crysis slår COD4 i grafik med hästlängder.
Spelmässigt, helt två olika spelsätt.
Crysis har du i stortsett hela ön att utforska.
COD4 finns bara en eller två vägar att ta för att komma vidare.
Crysis har bättre AI än COD4.
Crysis har längre story och mer omväxling.
Crysis är nyskapande.

Crysis finns det också bara två vägar att välja mellan oftast, framåt, eller bakåt, och någon enstaka gång en till väg.

Man kan inte utforska hela ön, då det är stora klippväggar som avgränsar en.

Det finns ju liknande blockeringar i de spel jag nämnt.

Var detta jag reagerade på:

Citat:

Crysis har du i stortsett hela ön att utforska.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Det är sant att crysis är begränsat. Hade det varit större hade det ju också tagit mycket längre tid att utveckla. Att säga att crysis inte är speciellt mcyker mer linjärt än oblivion är ju faktist fel. Du glömmer hur extremt stort oblivion är, speciellt om man låter bli Fast travel knappen. Ladda sedan ner "open city" modden så är det inga laddningstider när man kommer till städerna heller. Crysis är begränsat med höga väggar/upphöjningar. Men även dessa går faktist att ta sig över på vissta ställen om man är lite skicklig och hoppar och grejjar. Men går man 10 steg till så börjar varnings mätaren ticka (precis som i MP betan) vilket är ganska surt. Men fixar man god mode så kan man även klara sig undan detta och utforska bl.a bergen

Tur i bergen;
http://aycu24.webshots.com/image/32223/2000792685200980368_rs...

Dock är det betydligt mer öppet och icke-linjärt än cod4. Och man märker faktist inte så mycket av dessa upphöjningar/begränsnings väggar när man väl spelar. Det kanske är så att du roller som är van vid spel där det bara är att sikta och klicka utan att använda någon direkt taktik eller tänkande mer uppskattar spel som q3 och cod4. Men komma med korkade påståenden som att cod4 har bättre AI än crysis och att Crysis har kass grafik är ju rent idiotiskt. Du får ju ändå alla mot dig på den punkten.

Crysis flyter fint på din pappa köpta dator om man sänker inställningarna ja, men det är markant skillnad på med-high och very high kan jag ju säga. Med ditt 7950GT så är det ju klart att det inte går att köra på högre inställningar i crysis. Men kalla fan inte grafiken kass bara för det!

Inaktiv

Hur stort ett spel har väl inte med hur fritt det är?
Jag märkte aldrig av ett enda val i Oblivion... moraliskt som omoraliskt. Det enda jag kunde göra var att utforska hela skiten; och den har också feta osynliga väggar som begränsar världen.

Crysis har större banor än t.ex. Battlefield 2 så det känns som en överdrift att säga att Crysis inte är fritt pga storleken på banorna. Inom sin genre så är det nog det friaste spelet någonsin.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar