Molyneux tappar högt uppsatt designer

Robot
Molyneux tappar högt uppsatt designer
Medlem
Molyneux tappar högt uppsatt designer

22 Cans är ett jävla skämt. Kan vi få tillbaka Bullfrog tack?

Medlem
Citat:

[...] he advised me on running a team and a business.

Det bådar inte gott för den nya studion.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pjotor:
Citat:

[...] he advised me on running a team and a business.

Det bådar inte gott för den nya studion.

Borde coachat honom i hur man skapar buzz istället!

Medlem

Han är nog den sista personen jag skulle gå till för råd... Han är en visionär och visonärer är farliga i business sammanhang.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Han är nog den sista personen jag skulle gå till för råd... Han är en visionär och visonärer är farliga i business sammanhang.

Det är inte första gången (han gör det varje spel han släpper) han hypar sin produkt utav bara fan för att sedan vid release totalt spy över den och säga att nästa projekt blir bättre. Funderar bara på när folk ska tröttna på honom, själv gjorde jag det efter Fable 2. Gillade ettan och tyckte Black and White 2 var riktigt kul, men resten? Nej, låt honom komma med idéer, låt en bra studie förverkliga dem och sätt honom på ett nytt projekt med ett sten hårt NDA så han håller käften ett tag.

Medlem

Molyneux For President!!! Ännu en gång!!!

Medlem

Molyneux är inte en legend, han är en ljugande tönt. Kan bara hoppas ingen kommer köpa något mer från han igen, inte fan kommer jag ge han någon mer chans efter Godus!

Medlem

Peter Molyneux total fail

Medlem

Creds för att han försöker och vågar satsa, men trist att han sällan når hela vägen fram. Peter behöver nog starkt folk omkring honom som kan bära honom, vilket fanns på Bullfrogs tid, tyvärr är dagens spelindustri lite för åtstramad och analfixerad.
Produceras det inte 21st Asscreed och 12st Battlefield på samma år så anser aktieägarna att det går dåligt för företaget och personalen måste skäras ned, istället för att våga satsa på lite originalitet och kvalitet (Nej, Peter kan inte uppnå så mycket kvalitet med ett mindre företag, men ett stort företag som Dice hade kunnat göra magi om det inte var så åtstramat och analfixerat som jag nyss nämnde. AAA-företag har blivit gimps till styrelserna).

(Det jag vill ha sagt är att Peter tänker i AAA-termer för sina spel, när hans resurser egentligen mer passar för Indiespel i dagens läge)
(PS: Och jag är egentligen ganska opåläst om ämnet, jag utgår ifrån egna slutsatser och tankar)

Medlem

Mera spel halvan ju lyckats rätt bra med, men ja det var väl främst under Bullfrog-tiden

Medlem

Håller med WolfGrin, efter Godus-fiaskot har jag tappat all respekt till Peter.

Medlem

Jag diggar fortfarande Molyneux. Visst kan jag hålla med om att Godus är ett skämt, men samtidigt har jag stor respekt för vad han har åstadkommit tidigare. Jag har många av mina bästa spelminnen från hans spel (Dungeon Keeper, Populous, B&W).

Om han bara fokuserar och slutar sväva ut så förj*vligt så tror jag han fortfarande kan göra riktigt bra spel. Vi får hoppas att han lärt sig sin läxa.


signatur
Medlem

Han har ju inte gjort något vettigt sedan Bullfrog tiden. Snacka om att leva på gamla meriter.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Han har ju inte gjort något vettigt sedan Bullfrog tiden. Snacka om att leva på gamla meriter.

Jag tyckte Black & White var riktigt bra. Tvåan spelade jag aldrig.


signatur
Medlem
Skrivet av shakazed:
Skrivet av Mirage:

Han har ju inte gjort något vettigt sedan Bullfrog tiden. Snacka om att leva på gamla meriter.

Jag tyckte Black & White var riktigt bra. Tvåan spelade jag aldrig.

Lugna ner dig Malmberg! *kram*

Men BW2 är riktigt bra, bättre än ettan (sämre än pokémon if you know what I mean), problemet med Molyneux är just att han gör likadant med alla sina spel.

1: Hypa järnet för sitt nya spel.
2: Släpp spelet med massor av lovord och kärlek.
3: Dumpa spelet och säg att det är ett totalt misslyckande och att han inte kommer göra något med det.
4: Gråt ut hos media och få dem att tycka synd om dig att utvecklarna inte gjorde som du ville.
5: Gå till steg 1.

Verkar som att folk är trötta på honom :).

Medlem

Haha tjiiinare brandter! (Nej inget klår ju pokemanz!)

That's how he rolls! Tror han fick en släng av hybris efter B&W, men jag tror fortfarande att vi kan klämma ett par bra titlar ur honom än.
Man kan inte bortse från att idéerna han har fortfarande är bra, och nu har han ju sagt att han inte ska överhypa "The trail"....vi får se


signatur
Medlem
Skrivet av shakazed:

Haha tjiiinare brandter! (Nej inget klår ju pokemanz!)

That's how he rolls! Tror han fick en släng av hybris efter B&W, men jag tror fortfarande att vi kan klämma ett par bra titlar ur honom än.
Man kan inte bortse från att idéerna han har fortfarande är bra, och nu har han ju sagt att han inte ska överhypa "The trail"....vi får se

Mm, han får låta bli att överhypa och sedan kasta det framför bussen ;).

1
Skriv svar