GTA-fusk för singleplay – oändligt med hälsa och ammo
Sugen på en lite mer smärtfri GTA V-upplevelse i story mode? Första fusk-hacket ute.
Enda jag kan tänka mig att man använder "oändlig hälsa" är väl isåfall vid vansinnesfärder/hopp genom staden?
Varför skulle någon vilja förstöra spelupplevelsen med fusk?
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Jag ser inget fel med fusk. Huvudsaken med spelet är väl att man har roligt? Om man har roligt att använda cheats och på så sätt "bryta gränserna" för vad spelet var designat efter så är det helt OK. Man förstör för ingen (MP cheats är absolut no-no!) och man har roligt.
Så fusk är helt OK enligt mig. Jag gillar köra igenom hela storyn utan att fuska, och sedan köra med cheats för att se vad man kan göra. Och visst har jag fuskat någongång även när jag kört story, finns inget mer nöjesdödande än att fastna på något och aldrig komma vidare... och om spelet slutar vara roligt så är det ju bortkastade pengar, så om ett litet fusk kan rädda spelet för mig så väljer jag faktiskt det.
Så nej, man förstör inte spelupplevelsen med fusk om man har skoj med det när man fuskar. Men bara så länge det är för en själv och inte så att andra påverkas.
Enda jag kan tänka mig att man använder "oändlig hälsa" är väl isåfall vid vansinnesfärder/hopp genom staden?
Varför skulle någon vilja förstöra spelupplevelsen med fusk?
Det är praktiskt när man ska spela in scener till en film.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Jag ser inget fel med fusk. Huvudsaken med spelet är väl att man har roligt? Om man har roligt att använda cheats och på så sätt "bryta gränserna" för vad spelet var designat efter så är det helt OK. Man förstör för ingen (MP cheats är absolut no-no!) och man har roligt.
Så fusk är helt OK enligt mig. Jag gillar köra igenom hela storyn utan att fuska, och sedan köra med cheats för att se vad man kan göra. Och visst har jag fuskat någongång även när jag kört story, finns inget mer nöjesdödande än att fastna på något och aldrig komma vidare... och om spelet slutar vara roligt så är det ju bortkastade pengar, så om ett litet fusk kan rädda spelet för mig så väljer jag faktiskt det.
Så nej, man förstör inte spelupplevelsen med fusk om man har skoj med det när man fuskar. Men bara så länge det är för en själv och inte så att andra påverkas.
Men efter en omgång med fusk så har man ju gjort spelet tråkigt?
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
http://thatlingon.blogspot.se/
H*n som gör denna trainern är svensk, och h*n har även många andra sjukt bra trainers, som är gratis med, love it!
awesome! detta är vad GTA är till för. en sandbox playground där man kan göra vadsomhelst. för mig är det lite som när jag lekte med "gubbar" och bilar som liten.
Men efter en omgång med fusk så har man ju gjort spelet tråkigt?
när man varvat spelet 3 gånger så är det rätt skoj att köra med fusk. du behöver ju inte göra det för att någon annan vill göra det
Men efter en omgång med fusk så har man ju gjort spelet tråkigt?
Ja kanske du tycker det, men det gör ju inte alla. Jag tycker fusken förstärker spelen och ger mer spelglädje för pengarna då man får verkligen köra i en sandbox. Sedan som en ovan skrev så är det fördel vid t.ex när man gör filmer. Eller om man bara vill titta runt och utforska utan att hålla sig till spelets normala regler. Varför skall fusk demoniseras så mycket om det bara nyttjas privat och för egen vinnings skull? Låt folk spela och ha kul oavsett om de fuskar eller ej, för i slutändan så köper vi spelen för att ha roligt, och om man har roligt när man fuskar så är det ju lyckat oavsett.
när man varvat spelet 3 gånger så är det rätt skoj att köra med fusk. du behöver ju inte göra det för att någon annan vill göra det
Exakt. Alla finner vi våra egna sätt att ha roligt, huvudsaken är att man har skoj med det man köpt.
Hahahaha whaaat!? Äre mjölka så många GTA-artiklar som bara möjligt eller har internet blivit så korkat? "den här gta-modden.."
Det är en vanlig trainer som släpps till vartenda pc-spel som kommer ut i princip
Får man inte igång Lingons trainers vilket inte är helt ovanligt så kan man alltid regga sig på de här forumet, hyffsat snabba på att kasta upp!
Jag förstår, då dessa fusk existerar, inte varför de använder 500000 dollar i singleplayer som en förbokningsbonus. Ville jag ha pengarna utan att arbeta skulle jag använda CE och omedelbart ha obegränsade summor. Samma gäller idiotin Ubisoft ägnar sig åt med Assassin's Creed där man kan välja mellan att köpa resurser i butiken eller skaffa dem gratis med CE.
Men efter en omgång med fusk så har man ju gjort spelet tråkigt?
Ja kanske du tycker det, men det gör ju inte alla. Jag tycker fusken förstärker spelen och ger mer spelglädje för pengarna då man får verkligen köra i en sandbox. Sedan som en ovan skrev så är det fördel vid t.ex när man gör filmer. Eller om man bara vill titta runt och utforska utan att hålla sig till spelets normala regler. Varför skall fusk demoniseras så mycket om det bara nyttjas privat och för egen vinnings skull? Låt folk spela och ha kul oavsett om de fuskar eller ej, för i slutändan så köper vi spelen för att ha roligt, och om man har roligt när man fuskar så är det ju lyckat oavsett.
när man varvat spelet 3 gånger så är det rätt skoj att köra med fusk. du behöver ju inte göra det för att någon annan vill göra det
Exakt. Alla finner vi våra egna sätt att ha roligt, huvudsaken är att man har skoj med det man köpt.
Jag tolkade det som att man använde det till kampanjen... Vilket skulle förstöra hela singleplayer-upplevelsen
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Jag ser inget fel med fusk. Huvudsaken med spelet är väl att man har roligt? Om man har roligt att använda cheats och på så sätt "bryta gränserna" för vad spelet var designat efter så är det helt OK. Man förstör för ingen (MP cheats är absolut no-no!) och man har roligt.
Så fusk är helt OK enligt mig. Jag gillar köra igenom hela storyn utan att fuska, och sedan köra med cheats för att se vad man kan göra. Och visst har jag fuskat någongång även när jag kört story, finns inget mer nöjesdödande än att fastna på något och aldrig komma vidare... och om spelet slutar vara roligt så är det ju bortkastade pengar, så om ett litet fusk kan rädda spelet för mig så väljer jag faktiskt det.
Så nej, man förstör inte spelupplevelsen med fusk om man har skoj med det när man fuskar. Men bara så länge det är för en själv och inte så att andra påverkas.
Jag har inget problem med fusk, men jag har stora problem med företag som har börjat göra det som förr gjordes med fusk koder är nu dlc....
Lite Dyrare Lite Finare
För det första, jag har lagt ner ÅTSKILLIGA timmar på Xbox360 för att låsa upp det mesta i singleplayer. Äger även Xbox One-versionen men eftersom PC blev utannonserat samtidigt så köptes den mest för att kolla vad som komma skall. PC-versionen är här och jag är bara intresserad av EN sak, att äntligen få leka i min stora sandlåda i 60fps. Får jag då tillgång till fusk som gör resan dit snabbare så JA TACK! Helst hade jag sett något system där man ens progress även i SP fördes över mellan versionerna. Att tex åka ubåt och leta delar var bland det tråkigaste jag har gjort i ett GTA-spel.
Jag ser inget fel med fusk. Huvudsaken med spelet är väl att man har roligt? Om man har roligt att använda cheats och på så sätt "bryta gränserna" för vad spelet var designat efter så är det helt OK. Man förstör för ingen (MP cheats är absolut no-no!) och man har roligt.
Så fusk är helt OK enligt mig. Jag gillar köra igenom hela storyn utan att fuska, och sedan köra med cheats för att se vad man kan göra. Och visst har jag fuskat någongång även när jag kört story, finns inget mer nöjesdödande än att fastna på något och aldrig komma vidare... och om spelet slutar vara roligt så är det ju bortkastade pengar, så om ett litet fusk kan rädda spelet för mig så väljer jag faktiskt det.
Så nej, man förstör inte spelupplevelsen med fusk om man har skoj med det när man fuskar. Men bara så länge det är för en själv och inte så att andra påverkas.
Jag har inget problem med fusk, men jag har stora problem med företag som har börjat göra det som förr gjordes med fusk koder är nu dlc....
Har du något exempel på detta?
Jag ser inget fel med fusk. Huvudsaken med spelet är väl att man har roligt? Om man har roligt att använda cheats och på så sätt "bryta gränserna" för vad spelet var designat efter så är det helt OK. Man förstör för ingen (MP cheats är absolut no-no!) och man har roligt.
Så fusk är helt OK enligt mig. Jag gillar köra igenom hela storyn utan att fuska, och sedan köra med cheats för att se vad man kan göra. Och visst har jag fuskat någongång även när jag kört story, finns inget mer nöjesdödande än att fastna på något och aldrig komma vidare... och om spelet slutar vara roligt så är det ju bortkastade pengar, så om ett litet fusk kan rädda spelet för mig så väljer jag faktiskt det.
Så nej, man förstör inte spelupplevelsen med fusk om man har skoj med det när man fuskar. Men bara så länge det är för en själv och inte så att andra påverkas.
Jag har inget problem med fusk, men jag har stora problem med företag som har börjat göra det som förr gjordes med fusk koder är nu dlc....
Har du något exempel på detta?
"TOCA Race Driver 2" (2004) och/eller "TOCA Race Driver 3" hade det.
Man var tvungen att betala Codemasters för fusken som fanns inbyggda i spelet.
autograph
Jag ser inget fel med fusk. Huvudsaken med spelet är väl att man har roligt? Om man har roligt att använda cheats och på så sätt "bryta gränserna" för vad spelet var designat efter så är det helt OK. Man förstör för ingen (MP cheats är absolut no-no!) och man har roligt.
Så fusk är helt OK enligt mig. Jag gillar köra igenom hela storyn utan att fuska, och sedan köra med cheats för att se vad man kan göra. Och visst har jag fuskat någongång även när jag kört story, finns inget mer nöjesdödande än att fastna på något och aldrig komma vidare... och om spelet slutar vara roligt så är det ju bortkastade pengar, så om ett litet fusk kan rädda spelet för mig så väljer jag faktiskt det.
Så nej, man förstör inte spelupplevelsen med fusk om man har skoj med det när man fuskar. Men bara så länge det är för en själv och inte så att andra påverkas.
Jag har inget problem med fusk, men jag har stora problem med företag som har börjat göra det som förr gjordes med fusk koder är nu dlc....
Har du något exempel på detta?
"TOCA Race Driver 2" (2004) och/eller "TOCA Race Driver 3" hade det.
Man var tvungen att betala Codemasters för fusken som fanns inbyggda i spelet.
Okej, googlade lite och även om det låter rätt blåst vet jag väl inte om jag skulle kalla det varken tvång eller dlc.
Tolkade även kommentaren som att han talade om nu, inte nästan 10 år sen.
Jag ser inget fel med fusk. Huvudsaken med spelet är väl att man har roligt? Om man har roligt att använda cheats och på så sätt "bryta gränserna" för vad spelet var designat efter så är det helt OK. Man förstör för ingen (MP cheats är absolut no-no!) och man har roligt.
Så fusk är helt OK enligt mig. Jag gillar köra igenom hela storyn utan att fuska, och sedan köra med cheats för att se vad man kan göra. Och visst har jag fuskat någongång även när jag kört story, finns inget mer nöjesdödande än att fastna på något och aldrig komma vidare... och om spelet slutar vara roligt så är det ju bortkastade pengar, så om ett litet fusk kan rädda spelet för mig så väljer jag faktiskt det.
Så nej, man förstör inte spelupplevelsen med fusk om man har skoj med det när man fuskar. Men bara så länge det är för en själv och inte så att andra påverkas.
Jag har inget problem med fusk, men jag har stora problem med företag som har börjat göra det som förr gjordes med fusk koder är nu dlc....
Har du något exempel på detta?
"TOCA Race Driver 2" (2004) och/eller "TOCA Race Driver 3" hade det.
Man var tvungen att betala Codemasters för fusken som fanns inbyggda i spelet.
Okej, googlade lite och även om det låter rätt blåst vet jag väl inte om jag skulle kalla det varken tvång eller dlc.
Tolkade även kommentaren som att han talade om nu, inte nästan 10 år sen.
Om man ville ha fusken till "TOCA Race Driver" så var man tvungen att betala för det. Det var ett exempel som jag tänkte på. Kan väl inte vara unikt just för Codemasters, eller?
Tyckte i alla fall då att det kändes fel, eftersom jag ju köpt spelet.
autograph
Jag förstår, då dessa fusk existerar, inte varför de använder 500000 dollar i singleplayer som en förbokningsbonus. Ville jag ha pengarna utan att arbeta skulle jag använda CE och omedelbart ha obegränsade summor. Samma gäller idiotin Ubisoft ägnar sig åt med Assassin's Creed där man kan välja mellan att köpa resurser i butiken eller skaffa dem gratis med CE.
Dom pengar man fick vid förbokningen tar inte bort möjligheten att få achievements och sånt som fusk gör.
Jag förstår, då dessa fusk existerar, inte varför de använder 500000 dollar i singleplayer som en förbokningsbonus. Ville jag ha pengarna utan att arbeta skulle jag använda CE och omedelbart ha obegränsade summor. Samma gäller idiotin Ubisoft ägnar sig åt med Assassin's Creed där man kan välja mellan att köpa resurser i butiken eller skaffa dem gratis med CE.
Dom pengar man fick vid förbokningen tar inte bort möjligheten att få achievements och sånt som fusk gör.
Det gör vanligtvis inte CE heller, men jag har inte försökt i detta spel. I mina ögon spelar det ingen roll, att fuska utan att förlora achievements är fortfarande ingen större belöning.
Ibland vill jag hemskt gärna spela ett spel men inte har den tid det skulle ta att gå igenom spelet på normalt sätt. Då tycker jag det är skönt att kunna sätta på ett fusk och inte behöva oroa mig för att dö bakom varje hörn.. Det förstör säkerligen en del av spänningen osv men jag får iaf köra spelet och ha roligt en stund istället för inte alls annars ^^
Det gäller ju dock endast i SP.. fuskare i MP borde få ett HS!