Electronic Arts: "Överdriven förstörelse vore inte autentiskt i Star Wars"

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av PeTTs0n:

Förstörelse (även av byggnader) är inte något som kännetecknat de tre ursprungliga filmerna - titta när en AT-AT skjuter, det är ingen enorm förstörelse som efterföljer en träff av dessa skott, exempelvis. Och då snackar vi om en av de största markburna stridssystemen i originaluniversumet.

Eftersom du valde att titta på original trilogin, så gör jag detsamma. FÖRSTA filmen (När den bara hette Star Wars), har ett par ganska viktiga deaths. Och då menar jag inte när Dödsstjärnan spränger Alderaan åt helvete, och dödar flera miljoner samtidigt.

Nej, nu menar jag Uncle Owen och Aunt Beru:
http://0.media.dorkly.cvcdn.com/31/89/8fb326aff80d7fbddd2b19f...

Måhända att byggnaden inte jämnades med marken, men det syns ju klart och tydliga hål.

Frågan är dock vad som skapade skadorna - man får aldrig se någon vapenanvändning.
Nåja, ska bli intressant att se vad DICE och EA hittar på, tänker inte döma något innan dess.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det dom säger är PR för "vi tyckte inte det passade riktigt i det vi höll på med och hur spelet kristalliserades", det blir för svårt att rubriksätta.

Man bygger ett spel och vissa saker lirar, andra gör det inte. Så man skiter i dom som inte lirar. Sen frågar folk om man skall ha destruction så säger man "PR PR PR PR(Det lirade inte)".


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tur att jag redan lovat mig själv att inte stödja ea någonsin igen, annars hadet man ju kunnat bli besviken

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av 92_slayer:

senaste medal of honor hade ingen förstörelse men gjordes i frostbite, jag älskade det spelets multiplayer(som vanligt med ea fps så pratar vi inte om storyn). Jag känner just nu att de som klagar på battlefront bara vill ha ett battlefield med star wars tema.

Ursäkta, men... Nej. Det som vi får är just det du beskriver: "Battlefield med Star Wars skin". Både massförstörelse och rymdstrider är ganska stora delar i "Star Wars" varumärket. Ändå verkar det som att Battlefront kommer sakna bägge dessa delar. Då kunde man lika gärna kunnat kalla spelet BattleFIELD, för det är precis samma sak.

Spelmotorn (Frostbite 3) är absolut kapabel till att tillåta massförstörelse från spelarna. Man ska tekniskt sett kunna jämna marken av alla byggnaderna. Någon skrev på FB att det bara blir massa "öppen mark", och det stämmer inte heller. Hört talas om TERRÄNG? Gör massa berg, dalar m.fl så har du naturella "line of sight" hinder.

Jag skiter fullständigt i om terrängen går att förstöra/göra kratrar, även om spelet Red Faction som är typ 20 år gammal eller nåt kunde det. Men byggnader och andra objekt ska absolut kunna totalförstöras.

Vill du inte ha förstörbarhet, så kan du lika gärna gå tillbaka till ditt jävla CS.

Tror jag mer skulle gå till cod då faktiskt då jag inte direkt känner att cs och battlefield är likt alls.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Word.

Inaktiv

Det där är bara för preemiumPlus.

MEG
Medlem

Hmm ok, jag kan till en viss del köpa deras resonemang om att de vill ge spelet en Star Wars känsla eller som det står i artikeln "autentiskt i Star Wars-kontext" men då räknar jag med bla rymdstrider och inte ett avskalat Battlefield, för det skulle inte vara ett Star Wars.


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar