Creative Assembly om Games Workshop, fraktioner och klassisk Warhammer

Robot
Creative Assembly om Games Workshop, fraktioner och klassisk Warhammer

Warhammer i Total War-form är officiellt en verklighet. FZ har som enda nordiska spelmedia fått prata med studion bakom världens sämst bevarade spelhemlighet.


Medlem
Creative Assembly om Games Workshop, fraktioner och klassisk Warhammer

Jag som såg fram mot att spela mina kära Chaos Warriors, får hoppas det blir ett framtida DLC då kanske. Håller tummarna för ett grymt spel dock, saknat något bra strategispel i Warhammer universumet sedan Relic's senaste Dawn of War.

Medlem

Varför ser vissa artiklar på sidan helt annorlunda ut?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Varför ser vissa artiklar på sidan helt annorlunda ut?

/longform

Medlem

Kan man gissa på att chaos delvis tar över barbarers roll då? Dom dyker ju upp lite varstans i warhammer världen så skulle helt klart passa som det.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Detta är en sannerligen ett så kallat "match made in heaven" !!

Medlem

Kan lätt tänka mig att köpa ny burk till detta släpp. Aldrig varit lika hypad. Älskar istort sett alla total wsr och detta är det jag längtat mest efter. Hur blir det med flying units?

Medlem

Blev lite förvirrad av ordet "fraktion" i rubriken vilket fick mig att tänka till...

Faction = Fraktion på svenska

Fraction = Bråk på svenska, vilket ju är det fraktioner gör i spel.

HL3 confirmed!

Skrivet av joonsson:

Jag som såg fram mot att spela mina kära Chaos Warriors, får hoppas det blir ett framtida DLC då kanske. Håller tummarna för ett grymt spel dock, saknat något bra strategispel i Warhammer universumet sedan Relic's senaste Dawn of War.

De här var ju bara en teaser? Sen är ju Chaos med i slutet av trailern i form av demonen som reser sig. Tror säkert du kommer få spela chaos

Medlem

Skönt att de satsar på perioden innan End times, hype!

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Skönt att de satsar på perioden innan End times, hype!

Håller med. End Times i warhammer är en av de sämsta mest forcerade sakerna jag varit med om i fantasy sammanhang.

Skrivet av employed:
Skrivet av WaXsMoKe:

Skönt att de satsar på perioden innan End times, hype!

Håller med. End Times i warhammer är en av de sämsta mest forcerade sakerna jag varit med om i fantasy sammanhang.

känns något abrupt ja. Jag och mina buddys har bestämt oss att stanna kvar i 8th edition om alla rumors om 9th faller in.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Jag som såg fram mot att spela mina kära Chaos Warriors, får hoppas det blir ett framtida DLC då kanske. Håller tummarna för ett grymt spel dock, saknat något bra strategispel i Warhammer universumet sedan Relic's senaste Dawn of War.

Well om jag förstått det rätt så kommer de släppa en triologi av Warhammer spel, och då ökar ju chansen att Chaos Warriors kommer med. Älskar att spela dem med, i Mark of Chaos är det helt underbara.
"What is more, this title will go on to combine with two further standalone instalments and additional content packs to create the largest Total War experience ever. An epic trilogy of titles that will redefine fantasy strategy gaming. "
Så står det om spelet på Steam.

Medlem
Skrivet av Moriquende:
Skrivet av joonsson:

Jag som såg fram mot att spela mina kära Chaos Warriors, får hoppas det blir ett framtida DLC då kanske. Håller tummarna för ett grymt spel dock, saknat något bra strategispel i Warhammer universumet sedan Relic's senaste Dawn of War.

Well om jag förstått det rätt så kommer de släppa en triologi av Warhammer spel, och då ökar ju chansen att Chaos Warriors kommer med. Älskar att spela dem med, i Mark of Chaos är det helt underbara.
"What is more, this title will go on to combine with two further standalone instalments and additional content packs to create the largest Total War experience ever. An epic trilogy of titles that will redefine fantasy strategy gaming. "
Så står det om spelet på Steam.

Jo, någon gång kommer de säkert med. Men jag ville ha dem från början, men vi får väl se hur de gör. Annars får jag nöja mig med att spela odöd även om det inte alls är lika charmigt.

1
Skriv svar