Nvidias GTA V-guide: allt om inställningar och prestanda för maximal utdelning

Robot
Nvidias GTA V-guide: allt om inställningar och prestanda för maximal utdelning
Inaktiv
Nvidias GTA V-guide: allt om inställningar och prestanda för maximal utdelning

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Medlem

Har jag missat nåhot eller för många av de inställningarna verkar jag inte kunna ställa in i spelet.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Är det bara jag eller ser inte NVIDIAS skuggor absolut sämst ut?

Medlem
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Då kan man ju undra varför du ger en sådan kommentar i en nyhet med guide för grafikinställningar

Medlem
Skrivet av roob:

Har jag missat nåhot eller för många av de inställningarna verkar jag inte kunna ställa in i spelet.

Har du ett nvidia kort i 900- serien? Det krävs för en del av inställningarna.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:

Då kan man ju undra varför du ger en sådan kommentar i en nyhet med guide för grafikinställningar

...för att det knappt skrivs om något annat?

Hade varit bra om man kunnat spela utan att spelat ska hänga sig, grafiken hänger inte med på vissa ställen och kör man dit så crashar det. väntar man i 1-2min så hoppar det igång igen..

Medlem
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Det känns bara fattigt. Ge det tid och gå in i en lobby med 25+ så kommer saker att hända efter ett tag. Det är lika för alla, ingen vet vem som gör vad, banan är stor, och det är svårt att se på minikartan var folk är eller vad dom gör, så det blir att man cruisar omkring. 60 spelare skulle inte vara helt fel dock.

Skrivet av Bahoven:

Är det bara jag eller ser inte NVIDIAS skuggor absolut sämst ut?

Mera realistiskt, är väl kanske en smaksak vad man tycker är snyggast, skuggor är nog det som jag lägger märke till eller kollar minst på iaf. Jag skulle kunna köra på low.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Är det bara jag eller ser inte NVIDIAS skuggor absolut sämst ut?

Fast de är ju faktiskt mest lika verkligheten. Skuggor se aldrig ut som i "sharp" om det är solen som är ljuskällan, en annan sak om det är lampor dock.

Medlem

Skulle behöva en guide för hur man håller sig på samma server som en polare.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Då kan man ju undra varför du ger en sådan kommentar i en nyhet med guide för grafikinställningar

"Cuz haters gonna hate"

Medlem
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Jag håller delvis med. Det borde finnas "Small Sessions" och "Large Sessions" beroende på vad man är intresserad utav. Jag hade gärna sett "Private/Crew Sessions" också men inget jag har sett skymten av än.

Medlem

Tror konsolkramarna är ledsna i ögat.

Medlem
Skrivet av brandefors:
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Jag håller delvis med. Det borde finnas "Small Sessions" och "Large Sessions" beroende på vad man är intresserad utav. Jag hade gärna sett "Private/Crew Sessions" också men inget jag har sett skymten av än.

Det finns, det är bara leta runt i menyerna.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av employed:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Då kan man ju undra varför du ger en sådan kommentar i en nyhet med guide för grafikinställningar

"Cuz haters gonna hate"

Har den unga individen inte utvecklats mer än att uttrycka sig bättre än så? Eller är det kanske så enkelt att det sticker i ögonen när andra inte tycker som du gör?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av employed:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Då kan man ju undra varför du ger en sådan kommentar i en nyhet med guide för grafikinställningar

"Cuz haters gonna hate"

Har den unga individen inte utvecklats mer än att uttrycka sig bättre än så? Eller är det kanske så enkelt att det sticker i ögonen när andra inte tycker som du gör?

Klart du har rätt att tycka precis vad du vill, men ditt inlägg var rätt orelevant till nyheten, det kändes lite som att klaga bara för klagandets skull.

Medlem

HD7990 6GB ger ordentligt med kräm i 1080p, här behöver inget tweakas

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:
Skrivet av employed:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Då kan man ju undra varför du ger en sådan kommentar i en nyhet med guide för grafikinställningar

"Cuz haters gonna hate"

Har den unga individen inte utvecklats mer än att uttrycka sig bättre än så? Eller är det kanske så enkelt att det sticker i ögonen när andra inte tycker som du gör?

Klart du har rätt att tycka precis vad du vill, men ditt inlägg var rätt orelevant till nyheten, det kändes lite som att klaga bara för klagandets skull.

Precis, håller med Defect. Sen tror jag det hela handlar om att Segas inte har någon att spela med. Jag spelar med 3 polare och vi har skitkul. Är jag själv spelar jag story mode.

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Skulle behöva en guide för hur man håller sig på samma server som en polare.

Starta en Crew only/Friends only session och ställ in i Online options "Stay as host".

Inte 100%, men en klar förbättring.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av brandefors:

Jag hade gärna sett "Private/Crew Sessions" också men inget jag har sett skymten av än.

Då borde du gå och kolla upp din syn.. För det finns båda två.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av brandefors:
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Jag håller delvis med. Det borde finnas "Small Sessions" och "Large Sessions" beroende på vad man är intresserad utav. Jag hade gärna sett "Private/Crew Sessions" också men inget jag har sett skymten av än.

Det finns det men de går enbart att hitta om du går in på Online menyn via SinglePlayer, konstigt nog.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av brandefors:

Jag hade gärna sett "Private/Crew Sessions" också men inget jag har sett skymten av än.

Då borde du gå och kolla upp din syn.. För det finns båda två.

Lite taskigt sagt då menyerna helt klart behöver en förbättring när det kommer till hur man söker MP games.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av roob:

Har jag missat nåhot eller för många av de inställningarna verkar jag inte kunna ställa in i spelet.

Har du ett nvidia kort i 900- serien? Det krävs för en del av inställningarna.

Nej men för fan man måste väl kunna ändra lite grästäthet utan att ha en typ av graffe kan man ju tycka...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av brandefors:
Skrivet av Segas:

Själv tycker jag spelet är grymt överskattat. Onlinedelen är otroligt fattig på folk med tanke på hur stor staden är.

Jag håller delvis med. Det borde finnas "Small Sessions" och "Large Sessions" beroende på vad man är intresserad utav. Jag hade gärna sett "Private/Crew Sessions" också men inget jag har sett skymten av än.

För att skapa Solo/Invite Only/Crew only/Friends only sessions, starta först story mode. Tryck ESC och välj Online, sedan Online igen. Där får du flertalet sessionval, inklusive de jag precis nämnde. Varför man måste gå till storymode för att göra det däremot kan jag inte svara på.

Medlem
Skrivet av roob:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av roob:

Har jag missat nåhot eller för många av de inställningarna verkar jag inte kunna ställa in i spelet.

Har du ett nvidia kort i 900- serien? Det krävs för en del av inställningarna.

Nej men för fan man måste väl kunna ändra lite grästäthet utan att ha en typ av graffe kan man ju tycka...

Gräs funkar att ändra (iaf på mitt 780), du vet att man kan scrolla ner så man får fler val än de som syns då man öppnar menyn va?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Denna tweakguide är mindre rörig att titta på om nån är intresserad.
Inte lika ingående dock...

http://www.digitaltrends.com/computing/heres-how-to-make-gta-...

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av SuNK1LLeR:

Skulle behöva en guide för hur man håller sig på samma server som en polare.

Starta en Crew only/Friends only session och ställ in i Online options "Stay as host".

Inte 100%, men en klar förbättring.

Tack!
Ska försöka komma ihåg det till nästa session.

1
Skriv svar