Microsoft använde PC-video i Xbox-trailer för Witcher 3 – ber om ursäkt

Robot
Microsoft använde PC-video i Xbox-trailer för Witcher 3 – ber om ursäkt

Medvetet eller inte, nu har Microsoft i alla fall krupit till korset.


Medlem
Microsoft använde PC-video i Xbox-trailer för Witcher 3 – ber om ursäkt

Efter alla turer kring Xbox One förstår jag inte hur någon kan lita på något Microsoft har att säga. Det är helt sjukt hur dom ljugit i media denna generation. Hade dom ett möte efter 360 och beslutade att detta vore en bra idé eller vad??

Medlem

Folk kan göra misstag även på stora företag. Att det används material i trailers som inte speglar verkligehten är väl knappast ett nytt fenomen.

Medlem

Jag såg direkt att det inte var Xbox...

Riktigt lågt av dem att försöka sälja spelet på Xbox med vad som uppenbarligen var bilder från PC-versionen.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Intressant att det var folk som förvarade den nergraderade grafiken genom att påpeka att spelet kördes på konsol.

Inaktiv
Skrivet av Brona:

Efter alla turer kring Xbox One förstår jag inte hur någon kan lita på något Microsoft har att säga. Det är helt sjukt hur dom ljugit i media denna generation. Hade dom ett möte efter 360 och beslutade att detta vore en bra idé eller vad??

Och när Sony gör saker med absolut baktanke att vilseleda så är media så gott som knäpptysta. De tog Batman-trailern från PC och bytte ut knappindikationerna på skärmen till Playstation-knappar. Det är inget snack om att de uppsåtligt vill lura folk.

Där har du nåt att absolut inte kunna lita på Brona.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Intressant att det var folk som förvarade den nergraderade grafiken genom att påpeka att spelet kördes på konsol.

Folk som säger det har fel. Det är oftast kört på dator med Xbox1 kontroll. Inte alltid dock!

Ang. grafiken så finns det säkert några delar som blivit nedgraderade, men i det stora hela tror jag inte vi kommer bli ledsna om vi har en bra PC maskin... Jag har sett nya uppgifter i intervjuer och artiklar om spelet att det är ett underverk även på Xbox & PS4. Men det ser bäst ut på PC.

Låt oss nu andas och bara vänta och se hur det egentligen blir. Vem vet!?


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Lite roligt är det ju att Microsoft har något samarbete med CDPR som varit en av dom mer frispråkiga utvecklarna när det gäller bristerna med X-One och sen försöker MS släta över sin bristande konsol med att märka om PC-gameplay!

Medlem
Inaktiv

Xbox One kommer ju få Windows 10 i år, det är logiskt att prestandan då höjs till den som en genomsnittlig speldator har. Rätta mig om jag har fel.

Medlem

Att folk orkar sitta och klaga på MS när Sony är ett betydligt sämre företag.

Skrivet av anon_35747:

Xbox One kommer ju få Windows 10 i år, det är logiskt att prestandan då höjs till den som en genomsnittlig speldator har. Rätta mig om jag har fel.

skulle va ganska komiskt om xbox one går i omloppsbana runt ps4 efter windows 10.

Inaktiv
Skrivet av Deli:

Lite roligt är det ju att Microsoft har något samarbete med CDPR som varit en av dom mer frispråkiga utvecklarna när det gäller bristerna med X-One och sen försöker MS släta över sin bristande konsol med att märka om PC-gameplay!

Som även Sony gör, men vissa sajter gillar ju inte dra fram det smutsiga andra företag gör, det är ju roligare att skriva om minsta lilla grej ms gör.

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Xbox One kommer ju få Windows 10 i år, det är logiskt att prestandan då höjs till den som en genomsnittlig speldator har. Rätta mig om jag har fel.

Du har så fel att jag inte ens vet var jag ska börja med att rätta dig...

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Xbox One kommer ju få Windows 10 i år, det är logiskt att prestandan då höjs till den som en genomsnittlig speldator har. Rätta mig om jag har fel.

Ok, du har fel.
Om du tror att ett byte av operativsystem skulle höja prestandan så mycket (det dubbla eller mer) så har du mycket att lära om hårdvara.
Det som skulle kunna hjälpa lite i Windows 10 är DirektX 12. Det kan ge en betydande ökning på vissa grafikeffekter men vänta dig inga mirakel.
Total ökning på all prestanda gissar jag på runt 10-20% ökning, en ganska rejäl ökning i sig men fortfarande långt ifrån en genomsnittlig speldator. Gissning baserad på vad jag läst om DirektX, Win 10, drivrutiner, hårdvara, alltså min gissning och inte framtestad bekräftad fakta.
Och glöm inte, PC kommer också få Win 10 och DirektX 12.

Medlem

Microsoft gör inte såna här misstag, det var självklart ett medvetet drag.

Medlem

1) Människor kan göra fel, så fort någon begår ett misstag så betyder det inte att det är illvilligt. MEN om det händer gång på gång så är det en struktur, något som är satt i system. Då ska man ALDRIG lita på den som försöker övertyga dig om någots förträfflighet. Om något trots det verkar vara bra, då ska man kolla med alternativa källor och vänta och se.
2) Man ska ABSOLUT ALDRIG lita på en tillverkare som tidigare är påkommen med att lura sina potentiella kunder
3) SLUTA FÖRKÖPA SPEL


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Jag hoppas folk inser att detta är sjukt vanligt t.ex på E3 osv.. när spelstudios visar upp sina spel, med "live gaming" samt i spelarbåsen att de faktiskt körs via PC oavsett om de spelar med x-box/playstation kontroller i handen.

Smoke & mirrors är ett känt uttal i spelbranschen.

*edit: det var ju fan vad jag skriver slarvigt*

Ett sådant fel ska man bara inte kunna göra. Det är som om en bilförsäljare skulle klanta sig mellan en familjebil och en sportbil.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Brona:

Efter alla turer kring Xbox One förstår jag inte hur någon kan lita på något Microsoft har att säga. Det är helt sjukt hur dom ljugit i media denna generation. Hade dom ett möte efter 360 och beslutade att detta vore en bra idé eller vad??

Och när Sony gör saker med absolut baktanke att vilseleda så är media så gott som knäpptysta. De tog Batman-trailern från PC och bytte ut knappindikationerna på skärmen till Playstation-knappar. Det är inget snack om att de uppsåtligt vill lura folk.

Där har du nåt att absolut inte kunna lita på Brona.

Två fel gör väl inte ett rätt? Varför skulle det vara mer okej att Sony gör fel än att Microsoft gör fel? Jag fattar inte din logik.

1
Skriv svar