Hatar du livet? Köp ett spel på Steams roguelike-rea

Robot
Hatar du livet? Köp ett spel på Steams roguelike-rea

Perfekt för dig som ser ditt spelande som ett straff, inte underhållning.

#dont-starve, #spelunky, #the-binding-of-isaac, #diehard-dungeon, #pixel-piracy, #vertical-drop-heroes


Inaktiv
Hatar du livet? Köp ett spel på Steams roguelike-rea

Vem hatar inte livet?

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Vem hatar inte livet?

Arja Saijonmaa


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slevin:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

Du borde hata livet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tror jag fått alla spelen genom PS+ redan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ingen länk till rean i fråga? Lyckas inte hitta den på butikens framsida.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Ingen länk till rean i fråga? Lyckas inte hitta den på butikens framsida.

http://store.steampowered.com/sale/roguelike

Medlem

Hatar du livet? Sök hjälp.

Medlem

Om man verkligen hatar livet, då kan man alltid ge sig på Dwarf Fortress.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Moderator | Testpilot

Synd man redan har alla då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej, jag hatar bara människor


signatur

Meep!

Medlem

Känner att det finns alldeles för bra gratis-roguelikes för att spendera pengar på underlägsna spel, även om det råkar vara rea. Exempel på bra nybörjar-roguelike (spelet ser inte ut som the Matrix visualiseras i filmerna) är http://crawl.develz.org/

MEG
Medlem
Skrivet av Phobo:

Nej, jag hatar bara människor

Jag tror jag förstår din känsla


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slevin:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

jävla hipster

Medlem

Personligen förstod jag aldrig tjusningen med permanent död i spelens ungdom, inte heller bland mina vänner var det populärt att förlora timmar p.g.a ett litet skitmisstag. Det var verkligen allt annat än kul att spela om hela jävla Castelvania, Rygar, eller Ghost n´Gonlins för en sekunds ouppmärksamhet. Det handlar inte om utmaningen att undvika permanent död, utan konceptet för mig är som att att slänga pengar i sjön, bokstavligt talat... Totalt jävla meningslöst!

Antingen börjar jag bli gammal, slapp och lat eller så har en yngre generation av masochister upptäckt den här sortens spel tycker det här är ett skithäftigt, nytt och coolt koncept... Möjligt att det är en kombination av båda delar.

Jävla hipsters stämmer rätt bra.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slevin:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

Du har inte kommit långt nog i din personliga utvecking ser jag.


signatur

I drank what?

Medlem

ne tack inga bra spel

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slevin:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

Du har inte kommit långt nog i din personliga utvecking ser jag.

Nej, juste.

Alla utvecklas likadant samt upplever precis samma sak.

Sen så tänker jag stoppa dig Innan du börjar leka filosof och svarar "Livet blir vad man gör det till."

Du har aldrig tänkt på att du kanske är naiv som faktiskt tror livet är värt något?

Edit: Bry dig inte om att svara, du är inte värd min tid.

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av anon_187600:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

Du har inte kommit långt nog i din personliga utvecking ser jag.

Nej, juste.

Alla utvecklas likadant samt upplever precis samma sak.

Sen så tänker jag stoppa dig Innan du börjar leka filosof och svarar "Livet blir vad man gör det till."

Du har aldrig tänkt på att du kanske är naiv som faktiskt tror livet är värt något?

Edit: Bry dig inte om att svara, du är inte värd min tid.

Albert Camus - Myten om Sisyfos

Medlem
Skrivet av Chomag:

Personligen förstod jag aldrig tjusningen med permanent död i spelens ungdom, inte heller bland mina vänner var det populärt att förlora timmar p.g.a ett litet skitmisstag. Det var verkligen allt annat än kul att spela om hela jävla Castelvania, Rygar, eller Ghost n´Gonlins för en sekunds ouppmärksamhet. Det handlar inte om utmaningen att undvika permanent död, utan konceptet för mig är som att att slänga pengar i sjön, bokstavligt talat... Totalt jävla meningslöst!

Antingen börjar jag bli gammal, slapp och lat eller så har en yngre generation av masochister upptäckt den här sortens spel tycker det här är ett skithäftigt, nytt och coolt koncept... Möjligt att det är en kombination av båda delar.

Jävla hipsters stämmer rätt bra.

Jag tycker att det förhöjer upplevelsen avsevärt men det är såklart olika från person till person. Gillar man att bara leka runt så är inte perma-död så intressant antar jag.

En spelomgång med perma-död går jag in för mycket mer än vad jag någonsin kan göra i en rälsskjutare (eller liknande följa-bana-med-checkpoints). Vill känna att ifall jag spelar dåligt så ska konsekvensen vara mer än att bara trycka på quickload.

Inaktiv
Skrivet av Carl G:
Skrivet av Slevin:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slevin:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

Du har inte kommit långt nog i din personliga utvecking ser jag.

Nej, juste.

Alla utvecklas likadant samt upplever precis samma sak.

Sen så tänker jag stoppa dig Innan du börjar leka filosof och svarar "Livet blir vad man gör det till."

Du har aldrig tänkt på att du kanske är naiv som faktiskt tror livet är värt något?

Edit: Bry dig inte om att svara, du är inte värd min tid.

Albert Camus - Myten om Sisyfos

Har läst boken främlingen med Camus, gillade den riktigt starkt. Får ta och beställa hem Myten om Sisyfos, tack.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slevin:

Vem hatar inte livet?

Jag hatar inte livet.

Du har inte kommit långt nog i din personliga utvecking ser jag.

De flesta slutar hata livet när de kommer ur tonårsångesten, i mitt fall var det 20 år sen nu.

Medlem

Hatar inte livet men det blir aldrig lika kul som när man var 6-16 typ.

Medlem

Spelunky och Rogue Legacy är fantastiska och väl värda att köpas även vid fullpris.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Personligen förstod jag aldrig tjusningen med permanent död i spelens ungdom, inte heller bland mina vänner var det populärt att förlora timmar p.g.a ett litet skitmisstag. Det var verkligen allt annat än kul att spela om hela jävla Castelvania, Rygar, eller Ghost n´Gonlins för en sekunds ouppmärksamhet. Det handlar inte om utmaningen att undvika permanent död, utan konceptet för mig är som att att slänga pengar i sjön, bokstavligt talat... Totalt jävla meningslöst!

Antingen börjar jag bli gammal, slapp och lat eller så har en yngre generation av masochister upptäckt den här sortens spel tycker det här är ett skithäftigt, nytt och coolt koncept... Möjligt att det är en kombination av båda delar.

Jävla hipsters stämmer rätt bra.

Ja de har haft det för soft helt enkelt. Nu har de ju frivilligt börjat kräla i lera i "Tough Viking" också medans vi som manglades i skogarna under värnplikten står och skakar på huvudena


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

emj
Medlem

Jag gillar FTL och Rogue Legacy, köp om ni inte har dom. Tycker absolut att perma death grejen fungerar bra i dessa spel. Mycket bättre än e.g. Super Mario där man bara måste lära sig var man kan hämta extra liv.

FTL
http://store.steampowered.com/app/212680/

Rogue Legacy
http://store.steampowered.com/app/241600/

Tips på andra mottages gärna

Medlem

Var väldigt lite roguelike spel i deras roguelike-rea. Men ett jävla lass av indiespel som tagit 1 eller 2 attribut från roguelike spel.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av anon_187600:

Vem hatar inte livet?

dom som råkar va födda med rätt dna för att intressera honor av samma art.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Hatar inte livet men det blir aldrig lika kul som när man var 6-16 typ.

Livet är vad man gör det till.

12
Skriv svar