Ska Telltale göra spel av X-Men?

Medlem
Ska Telltale göra spel av X-Men?

Ehmmm, nu kanske de balanserar bra nära gränsen till vad som är acceptabelt.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ehmmm, nu kanske de balanserar bra nära gränsen till vad som är acceptabelt.

Hurså?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ehmmm, nu kanske de balanserar bra nära gränsen till vad som är acceptabelt.

Kände så jag med...

Medlem

Emo-saga med Dr Doom?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kanske dags att sluta köpa så mycket licenser och spendera pengarna på en ny spel-motor kanske.

Medlem

Hoppas de kommer med något nytt, men det blir väl ännu en interaktiv film.

Skägg.
10 Chambers

Jag hinner ju inte ens se alla filmer de trycker ur sig!


signatur
Medlem

Fox äger ju filmrättigheterna för X-men. Hur fungerar det när det kommer till spel? Är det Marvel då?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jehuty:

Fox äger ju filmrättigheterna för X-men. Hur fungerar det när det kommer till spel? Är det Marvel då?

Säkert. Och sen äger väl Sony en separat filmlicens för Spider-Man, och Fantastic Four?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jehuty:

Fox äger ju filmrättigheterna för X-men. Hur fungerar det när det kommer till spel? Är det Marvel då?

Säkert. Och sen äger väl Sony en separat filmlicens för Spider-Man, och Fantastic Four?

FF ägs också av Fox. Sony äger Spider-Man licensen men har ju gjort en deal där dom låter Marvel använda honom i sina filmer och sedan splittar på vinsten med Sony på något sätt. Hur som helst ska det bli intressant att se hur ett Telltalespel med Marveltema kommer se ut.

Medlem

I det nuvarande format av spel som Telltale games gör så fungerar väl serietidningupplägget helt ypperligt. Man ser en story, gör lite val och sen väntar på nästa episod.

Inaktiv
Skrivet av von_lidl:

Hoppas de kommer med något nytt, men det blir väl ännu en interaktiv film.

Uhm, lol ?
Det är ju det man vill ha av Telltale en bra interaktiv film, finns ju inte många såna spel nuförtiden.

Telltales Borderland är ju helskön, njuter av varje episod.

Medlem
Skrivet av FireFart:
Skrivet av von_lidl:

Hoppas de kommer med något nytt, men det blir väl ännu en interaktiv film.

Uhm, lol ?
Det är ju det man vill ha av Telltale en bra interaktiv film, finns ju inte många såna spel nuförtiden.

Telltales Borderland är ju helskön, njuter av varje episod.

Nä, har tröttnat på det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jehuty:

Fox äger ju filmrättigheterna för X-men. Hur fungerar det när det kommer till spel? Är det Marvel då?

Säkert. Och sen äger väl Sony en separat filmlicens för Spider-Man, och Fantastic Four?

Sony äger bara film rättigheter för två av Marvels karaktärer, Spider-Man och Venom.

Ingen har (vad jag vet) några exklusiva rättigheter till Marvels karaktärer när det kommer till TV spel.

Medlem

Jag hoppas att det blir någon mindre Marvel serie som får bli spel. Hoppas på Runaways Men det blir nog ett spel baserat på den 3e Avengers filmen.

Medlem

Med tanke på fejden FOX/Marvel så lär det inte vara mutanter på ingång, i alla fall inte X-men. Marvel tar ju hellre död på sin gamla älskling än promotar FOX. Inga leksaker, inga nya karaktärer, inget nytt i c-menvärlden. Punkt! Synd för alla fans, cost of doing (bad) bussiness för Marvel.
De har ju jäkligt mycket i sin portfolio så det blir nog en liten överraskning.

Medlem

Börjar bli lite väl mycket nu. Önskar de kunde lägga lite fokus på nästa säsong av The wolf among us. Ny spelmotor känns även det angeläget. Men ifall inget utav det påverkas negativt så är det bara woohooo!

1
Skriv svar