Fartfylld multiplayer från toksnygga Project Cars

Robot
Medlem
Fartfylld multiplayer från toksnygga Project Cars

fan ska man köpa sig en plast ratt kanske? hmm

Medlem
Skrivet av vuze2143:

fan ska man köpa sig en plast ratt kanske? hmm

Det är förmodligen bättre att spela med handkontroll än en billig skräpratt Men man kan ju få tag i bra rattar för en billig peng.

Har en G27:a som ligger i ett hörn, den ska lätt dammas av vid releasen, har redan köpt spelet.

Medlem

Är det inte bättre att koncentrera sig på att göra en sak riktigt bra - single player och AI.

Man kan ju komma med uppdatering och DLC senare.

Medlem

Värt att tänka på för er med PS4. Har ni ratt kvar sen PS3 så kommer det inte fungera på PS4.

Medlem

Varför är det så värdelös AA?

Medlem

One man, one solution


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av vuze2143:

fan ska man köpa sig en plast ratt kanske? hmm

Det är förmodligen bättre att spela med handkontroll än en billig skräpratt Men man kan ju få tag i bra rattar för en billig peng.

Har en G27:a som ligger i ett hörn, den ska lätt dammas av vid releasen, har redan köpt spelet.

Kontroll fungerar helt okej så länge man inte kör full sim inställningar, ratt är definitivt att föredra dock.

Ska man snacka billiga rattar så är Driving Force GT ganska vettig i förhållande till prislappen, annars är G27:an en klassiker som håller väldigt länge.

Finns förstås bättre rattar nu för tiden som fanatec och thrustmaster men det är inga rattar jag har erfarenhet utav.

Medlem

Snyggt, blir lite sugen! Men kommer man kunna modda/uppgradera bilar, någon som vet?

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av vuze2143:

fan ska man köpa sig en plast ratt kanske? hmm

Det är förmodligen bättre att spela med handkontroll än en billig skräpratt Men man kan ju få tag i bra rattar för en billig peng.

Har en G27:a som ligger i ett hörn, den ska lätt dammas av vid releasen, har redan köpt spelet.

Kontroll fungerar helt okej så länge man inte kör full sim inställningar, ratt är definitivt att föredra dock.

Ska man snacka billiga rattar så är Driving Force GT ganska vettig i förhållande till prislappen, annars är G27:an en klassiker som håller väldigt länge.

Finns förstås bättre rattar nu för tiden som fanatec och thrustmaster men det är inga rattar jag har erfarenhet utav.

Fungerar Driving Force GT med PS4? Har en nämligen...

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av vuze2143:

fan ska man köpa sig en plast ratt kanske? hmm

Det är förmodligen bättre att spela med handkontroll än en billig skräpratt Men man kan ju få tag i bra rattar för en billig peng.

Har en G27:a som ligger i ett hörn, den ska lätt dammas av vid releasen, har redan köpt spelet.

Kontroll fungerar helt okej så länge man inte kör full sim inställningar, ratt är definitivt att föredra dock.

Ska man snacka billiga rattar så är Driving Force GT ganska vettig i förhållande till prislappen, annars är G27:an en klassiker som håller väldigt länge.

Finns förstås bättre rattar nu för tiden som fanatec och thrustmaster men det är inga rattar jag har erfarenhet utav.

Fungerar Driving Force GT med PS4? Har en nämligen...

Nej, varken G27 eller DFGT fungerar med PS4 vad jag har läst.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av vuze2143:

fan ska man köpa sig en plast ratt kanske? hmm

Det är förmodligen bättre att spela med handkontroll än en billig skräpratt Men man kan ju få tag i bra rattar för en billig peng.

Har en G27:a som ligger i ett hörn, den ska lätt dammas av vid releasen, har redan köpt spelet.

Kontroll fungerar helt okej så länge man inte kör full sim inställningar, ratt är definitivt att föredra dock.

Ska man snacka billiga rattar så är Driving Force GT ganska vettig i förhållande till prislappen, annars är G27:an en klassiker som håller väldigt länge.

Finns förstås bättre rattar nu för tiden som fanatec och thrustmaster men det är inga rattar jag har erfarenhet utav.

Är väldigt sugen på att köpa en Fanatec GT3 RS + ClubSport Pedals, som har möjlighet att simulera ABS effekt.

Medlem

pCARS utan ratt och pedaler är som pizza utan ost. Tack vare driving aids går det dock att slö-köra med andra kontroller. Det blir en kall varmkorv - och den brukar man ju iofs ändå inte ha ost på...

Medlem
Skrivet av Bromstarzan:

pCARS utan ratt och pedaler är som pizza utan ost. Tack vare driving aids går det dock att slö-köra med andra kontroller. Det blir en kall varmkorv - och den brukar man ju iofs ändå inte ha ost på...

Kör just nu med 360-kontroller utan driving aids och det funkar alldeles utmärkt imho. Hade dock varit mycket mer inlevelse och kontroll med ratt och pedaler.

Medlem

Jag vill ha detta med oculus och en vettig ratt!
När kommer oculus ens? Visst ska detta spel vara rätt optimerat för oculus?

Medlem

Jäklar vad åksjuk jag blev. Blev yr av att se trailern!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av squedo:
Skrivet av Bromstarzan:

pCARS utan ratt och pedaler är som pizza utan ost. Tack vare driving aids går det dock att slö-köra med andra kontroller. Det blir en kall varmkorv - och den brukar man ju iofs ändå inte ha ost på...

Kör just nu med 360-kontroller utan driving aids och det funkar alldeles utmärkt imho. Hade dock varit mycket mer inlevelse och kontroll med ratt och pedaler.

Kul att höra att det funkar bra! Input som input, det är väl kanske bara körglädjen som tar stryk (personlig åsikt). Sättet som man hanterar en bil (traditionellt med ratt) gör att det blir lite lamt med 360-kontroller. Många är dock extremt snabba med dessa kontroller och sopar banan med mig som kör med ratt, H-låda och handskfack.

Medlem

Detta blir ett PC köp, har Driving Force GT ratten men den fungerar inte till PS4, men däremot fungerar den utmärkt till PC


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

"Rikta ögonen nedåt för att se hur de framtida rally-äventyren med andra kan se ut."

Såg inget rally i den trailern...


signatur

Mikael Karlsson

Medlem

För er som funderar, fundera inte, tagit många vardags timmar från mig med en vanlig GT ratt. vackert för ögonen och underhållande MP samt SP


signatur

Sim-Racing

Medlem

The Graphics !


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Då åker min G27 fram snart då! =D

1
Skriv svar