Nya Overlord är en co-op-fest för fyra spelare

Robot
Medlem
Nya Overlord är en co-op-fest för fyra spelare

Åh tack och lov för att det går att spela solo men fan vad är detta för skit...

Medlem

Det där ser ju mer ut som en diablo/torchlight/insert generic hack and slash spinof än overlord
Nåja får hoppas att senare videos visar något annat.

Medlem

Hade hellre sett ett traditionellt Overlord, med eller utan coop.

Inaktiv

Va fan...? Jag undrar om någon ens kommer att bemöda sig med en piratkopia av det här.

Medlem

Men nej. Det var storyn och singleplayer som gjorde 1-2 så himla roliga. Hur ska det nu gå när man ska skicka minions?

Medlem

Gauntlet: Overlord edition

Medlem

Ja det kan ju vara viktigt att blicka framåt och förnya sig ibland. Men det här är ju inte Overlord längre. Visst, det har Gnarl och minions men det verkar vara långt från vad som gjorde de tidigare spelen bra. De använder sig att namnet bara för att kunna sälja lite extra.

Om man mal ned 10 pers och formar små bullar av dem så är det köttbullar men inte fan är det köttbullar!

Medlem

hahahahaha va fan är detta för skit hahaha
O där dog Overlord då ..... aldrig gillat spelet ivf det lilla jag spelat men detta verkar ju vara en total u sväng från hur spelet va tidigare, o inte till det bättre.

Medlem
Skrivet av Segas:

Va fan...? Jag undrar om någon ens kommer att bemöda sig med en piratkopia av det här.

Kommer att förboka så fort knappen går online på Steam.

Inaktiv
Skrivet av Frallan:
Skrivet av Segas:

Va fan...? Jag undrar om någon ens kommer att bemöda sig med en piratkopia av det här.

Kommer att förboka så fort knappen går online på Steam.

Det är väl så spelen av den här kvalitén överlever.

Medlem

Gör om gör rätt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Frallan:
Skrivet av Segas:

Va fan...? Jag undrar om någon ens kommer att bemöda sig med en piratkopia av det här.

Kommer att förboka så fort knappen går online på Steam.

Det är väl så spelen av den här kvalitén överlever.

Du har inte spelat spelet, du vet inget om spelets kvalité.

Eller påstår du att ARPG oftast har dålig kvalité :)?

Skrivet av Seraium:

Gör om gör rätt.

Fast nu vill dom testa på något nytt, det kommer inte tilltala alla.

Jag ser otroligt mycket fram emot detta, vill ha något nytt innan något Overlords 3 görs.

Inaktiv

Gör dom spelet för likt det gamla: "Vad är det här? Samma skit igen, de mjölkar."

Gör det något nytt: "Vad är det här? Det är ju inte alls likt det gamla!"

Ja, det kan inte vara lätt alla gånger.

Medlem
Skrivet av eatem:

Gör dom spelet för likt det gamla: "Vad är det här? Samma skit igen, de mjölkar."

Gör det något nytt: "Vad är det här? Det är ju inte alls likt det gamla!"

Ja, det kan inte vara lätt alla gånger.

Det är ju dock lite skillnad på att göra en regelrätt uppföljare, med samma grundkoncept men som samtidigt har nya grejer i spelet, eller ett helt nytt spel och klistra på namnet från en populär spelserie.

Det här ser ut att ha ytterst få likheter med de två första Overlord-spelen och känns därför, iallafall i mina ögon, som ett eget spel som inte riktigt klingar rätt ihop med Overlord.

Har ju iofs inte spelat spelet än, men jag är tveksam tills jag har sett mer.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Ase
Medlem

såg tveksamt ut dom tidigare var roliga, men när dom sitter med handkontroll i videon så blir det nog inget av detta synd så får bli kärlek i världen istället för att jag ska dra mitt strå till stacken av ondska.

FM-guru
F.d. Sisyr

En Overlord delar inte sin makt på fyra!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

En Overlord delar inte sin makt på fyra!

Vilken tur att dessa 4 inte är overlords då utan endast kandidater.

Det finns ingen overlord just nu.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Frallan:
Skrivet av Sisyr:

En Overlord delar inte sin makt på fyra!

Vilken tur att dessa 4 inte är overlords då utan endast kandidater.

Det finns ingen overlord just nu.

Ännu värre! Varför skulle jag vilja spela som något annat än Overlord i spelet Overlord?

visste det...fpkos från spelaren upplevelse till deta...suck

va i helvete! diablo 3 klon!SNYYYFT


signatur

New life, New hope

Medlem

Aaaaaaww.... taggad för inget

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Frallan:
Skrivet av Sisyr:

En Overlord delar inte sin makt på fyra!

Vilken tur att dessa 4 inte är overlords då utan endast kandidater.

Det finns ingen overlord just nu.

Ännu värre! Varför skulle jag vilja spela som något annat än Overlord i spelet Overlord?

Jag tycker det ska bli skoj med mer story där man får veta hur den nya overlord kommer till.

Alltså en prequel till 3:an.

Skrivet av kalle.lindestrom:

visste det...fpkos från spelaren upplevelse till deta...suck

va i helvete! diablo 3 klon!SNYYYFT

Så ARPGs är Diablo 3 klon? Fin logik.

Medlem

Det som stör mig mest med det här, är inte att dom gör ett spel i Overlord-universumet som inte följer samma stil som de tidigare. Det gör mig faktiskt inget, och kan eventuellt vara intressant. Men jag tycker det var jävligt idiotiskt att "teasa" om något nytt i Overlord stil, utan att vara förbannat övertydlig om att det inte var Overlord 3.

Detta gör att ganska många fans av de tidigare spelen, som längtat efter ett nytt spel, reagerar med "Vad fan är det här för skit?" istället för "Hmm, vad är detta för något?". Hade också varit väldigt bra om dom nämnt något om just Overlord 3, om det är i planeringsstadiet eller något sådant. Just nu känns det bara som att dom gör detta istället för Overlord 3, ett beslut som jag personligen är, milt uttryckt, tveksam till.

Medlem

Det är precis därför det heter "Overlord: Fellowship of Evil" och inte Overlord 3"

Namnet passar väl in när man sett vad för spel det ska bli.

Dom teasade inte på något sätt, deras video "What is the Fellowship of Evil" förklarade tydligt.

Medlem

Äh med gnäll här är, för mig med 1an så blev humorn och tonen det viktigaste. Visst ser det lite diablo-esque men sen så liknar flertal FPS med varandra så - meh på argumenten.

Jag ser fram emot detta i allafall, spelade bara 1an åratal tillbaka, kanske ska köpa mig ett par begagnade titlar till PS3an och 360n i serien.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar