hjälp kära FZ:are!

Inaktiv
hjälp kära FZ:are!

"det här programet kan inte startas eftersom d3dx9_34.dll inte kunde hittas"

detta kommer upp verja gång jag ska pröva crysis demot och i installationen står det att den inte kan hittas och kunde inte slutföra installationen.


signatur

dator : spelbar.

Medlem

Vad har du för grafikkort?
Testa att installera senaste DirectX.


signatur

<3

Medlem

sök efter d3dx9_34.dll på google. Ladda ner det, och lägg sedan in den där den ska vara.


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv

okej ska testa ... jag har ett x1950xt ska jag testa grafik drivisar ?


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

testade senaste direkt x men det blir samma sak dock kan jag komma in i spelet med det buggar sönder typ jag springer asfort när folk pratar avbryter dom meningarna på varandra


signatur

dator : spelbar.

Medlem
Inaktiv

hat fått det att funka men nu så har jag ett annat problem när jag kör med 1024xblablahabla och high inställningarna på advanced settings på blir mitt grikkort så varmt att altingen så stängs datorn av eller så kommer det up en ruta från min atidrivrutin där det står att kortet är för varmt


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

blir även det när jag kör 1280x1024 och high på allt bioshock och samma på unreal turnament unrealturnament 3 när jag kör i 1280x1024


signatur

dator : spelbar.

Medlem

Kolla om din grafikkortsfläkt är full med damm, är det äldre än 3 månader bör du ta ut och rengöra.

Kolla så fläkten snurra riktigt.

Har du klockat kortet? Klocka ner och test.
Har du kort där du kan reglera fläkt hastigheten sätt en på max.

Vad har du för kort ?

Medlem

Ladad ner AtiTool och ståll upp fläkten högre så kommer det inte att bli överhettat. Jag hade min på dynamisk, alltså så at fläkten ökade automatiskt i samband med att temperaturen ökade. På så sätt hamnade jag aldig över 80c grader. Oftast mellan 70 och 80. Då hade jag även överklockat.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar