Star Wars Battlefront siktar på 60fps, fler än 8 kartor vid lansering

Robot
Star Wars Battlefront siktar på 60fps, fler än 8 kartor vid lansering

Spelets designer director svarade på frågor via twitter. Här är alla svaren.


Medlem
Star Wars Battlefront siktar på 60fps, fler än 8 kartor vid lansering

vill bara påpeka att endor är en måne, planeten endor tvivlar jag starkt på att man kommer att slåss på, det är ju en gasjätte

Medlem

Kommer det pumpas ut Premium och season pass på denna titel kan jag inte förstå hur folk kan betala för det.
Här om något borde det vara gratis content uppdateringar när det saknas hur mycket som helst.

Verkar riktigt tomt just nu.

Medlem

Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?

MEG
Medlem

Hmm vinåsystemet, det blir då åldersgräns från 20år på spelet


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"Om vinåsystemet: "Ja, det kommer att finnas många saker att låsa upp, åstadkomma och samla. mer om det senare!""

Tar man upp systembolaget och vin? Galet... helt galet! Samla på vin!!!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ge mig AT-AT som inte går på räls. Jag vill jaga skiten ut motståndare, vill höra dem skrika av förtvivlan!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?

Eller 60fps...

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?

För att folk har klagat på det.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av whoo:

Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?

För att folk har klagat på det.

Okej? Jag har inte hängt med, men så som jag förstått det så finns det ingen single-player story. Dock nån form av "offline singleplayer challenges".

Så vad du säger är att dom hade för avsikt att släppa ett multiplayerspel med färre än 8 kartor från början?
Men det är klart, är ju EA. Planen var väl att ha day-1 dlc med extra kartor för 200:- styck

Medlem

Aha tur att dom går ut så tidigt med detta, då hinner vi spara veckopengarna/lön på just detta spel! Tillägg jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppiiiiiiiiiiiiiii

Medlem

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Medlem

Vinå systemet har förvandlats till ninåsystemet, detta spel erbjuder många spännande system

Medlem

- Spelbara hjältar, inklusive Darth Vader, Boba Fett, och fler som kommer att avslöjas senare: "Du kan spela som fler än så, men än så länge har vi bara avslöjat Vader och Boba Fett. Fler kommer att följa."

Så de är hemliga med Yoda och Luke Skywalker? Måste vara
viktigt med hemlighetsmakeriet så ingen av oss kan gissa
vilka andra karaktärer som kan vara med i spelet xD


signatur

MattiAceGaming

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?

Minst 12 borde de ju bara skrivit. Vilket fortfarande känns i minsta laget för ett rent flerspelarspel för fullpris om det inte är fler än 12 kartor.

Men med tanke på att de har uttryckt fler än 12 indirekt, så vore det väldigt konstigt att lansera med 12. Kan man tycka.

Medlem

Blir det inga rymdstrider blir det inget köp för mig.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Medlem
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta.
På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt.
Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps.

Idag pratar spel om 30fps å 60fps.

Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Mitt intresse för Battlefront försvann lika hastigt som spelets innehåll. Synd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av brandter:
Skrivet av whoo:

Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?

Eller 60fps...

Kommer ju till konsol, så det blir väl 60fps i 320x240 upplösning.

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av brandter:
Skrivet av whoo:

Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?

Eller 60fps...

Kommer ju till konsol, så det blir väl 60fps i 320x240 upplösning.

Tror du siktar lite högt nu, den upplösningen är lite för hög för "next gen" :).

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta. På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt. Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps. Idag pratar spel om 30fps å 60fps. Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.

Realistiskt sett så tror jag att fps säljer sämre än grafik. Ett fult spel i 60fps genererar mindre pengar än ett snyggt spel i 30fps. Kanske det ändras i framtiden men trots allt prat om fps i dagsläget så jagar vi fortfarande polygoner.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av rubbiten:

vill bara påpeka att endor är en måne, planeten endor tvivlar jag starkt på att man kommer att slåss på, det är ju en gasjätte

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.

Medlem
Skrivet av Wstorm:
Skrivet av brandter:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.

Sure, men de lär ha varit över 50 år gamla och antagligen inte lika effektiva ;), om man utgår ifrån att de slutade tillverka dem efter clone wars dvs, något som de faktiskt aldrig nämner så vitt jag vet.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta.
På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt.
Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps.

Idag pratar spel om 30fps å 60fps.

Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.

Tror att du kanske blandar ihop det lite?

De gamla CRT-skärmarna hade en viss bildfrekvens och detta styrde egentligen bara hur många bilder som skärmen ritade upp. Då tekniken var annorlunda så behövde man ha en högre frekvens för att slippa att skärmen "blinkade" och gav en huvudverk.

Man pratade aldrig då om fps på samma sätt som idag och vad jag vet så låste man aldrig spelen utan spelet genererade bildrutor vart efter datorn klarade av det.

12
Skriv svar