Star Wars Battlefront siktar på 60fps, fler än 8 kartor vid lansering

Medlem
Citat:

Inga rymdstrider, men luftstrider: "Du kommer att kunna flyga i luften ovanför våra planeter och slåss mot skvadroner med starfighters."

Så inget Star Wars i Star Wars : Battlefront, got it...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av IceMan:

Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta.
På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt.
Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps.

Idag pratar spel om 30fps å 60fps.

Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.

Tror att du kanske blandar ihop det lite?

De gamla CRT-skärmarna hade en viss bildfrekvens och detta styrde egentligen bara hur många bilder som skärmen ritade upp. Då tekniken var annorlunda så behövde man ha en högre frekvens för att slippa att skärmen "blinkade" och gav en huvudverk.

Man pratade aldrig då om fps på samma sätt som idag och vad jag vet så låste man aldrig spelen utan spelet genererade bildrutor vart efter datorn klarade av det.

Låste med vsync för annars blev det äckligt mycket screen tearing


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

DICE, vilket jävla skämt till utvecklare de har blivit.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

DICE, vilket jävla skämt till utvecklare de har blivit.

Piskade hårt av EA (rumpan bar).

Medlem
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av ShaqAttack:

DICE, vilket jävla skämt till utvecklare de har blivit.

Piskade hårt av EA (rumpan bar).

Deras problem. Det var deras val att bli EA:s bitch.

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av rubbiten:

vill bara påpeka att endor är en måne, planeten endor tvivlar jag starkt på att man kommer att slåss på, det är ju en gasjätte

http://cdn.meme.am/instances/500x/56153814.jpg

Hahahahahahaaa


signatur

MattiAceGaming

Medlem

plz np pickups för fan är så jävla tråkigt med pickups

Medlem
Citat:

Mer än åtta kartor vid lansering...

Det låter ju lovande... på ett fullpris spel som enbart är multiplayer....

Medlem
Skrivet av BadMrBox:
Citat:

Mer än åtta kartor vid lansering...

Det låter ju lovande... på ett fullpris spel som enbart är multiplayer....

CSGO har 3498398648956 kartor men dust2 är den enda som spelas.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

Särskilt när det är Stormtroopers involverade.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av IceMan:

Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta.
På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt.
Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps.

Idag pratar spel om 30fps å 60fps.

Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.

Tror att du kanske blandar ihop det lite?

De gamla CRT-skärmarna hade en viss bildfrekvens och detta styrde egentligen bara hur många bilder som skärmen ritade upp. Då tekniken var annorlunda så behövde man ha en högre frekvens för att slippa att skärmen "blinkade" och gav en huvudverk.

Man pratade aldrig då om fps på samma sätt som idag och vad jag vet så låste man aldrig spelen utan spelet genererade bildrutor vart efter datorn klarade av det.

Det är samma fps man pratar om idag men när plattskärmarna och konsolerna kom så var det länge få som klarade mer än 60 hz och så spelade man ju mer o mer på tv som inte klarar med än 60 hz och samtidigt kom grafikhetsen vilket gjorde det viktigare att ha fina bilder än skönt flyt i bilden. Detta har gjort att ingen under många år brytt sig om att folk ska klara mer än 60 fps eftersom man bygger mot fasta 60 hz. Det är först på senare tid när PC-folket har skrikit tillräckligt högt med plånböckerna som många bra utvecklare har insett det kanske är ganska bra att låta entusiasterna få sina 144hzskärmar att lira i så hög fps de klarar och med lite extra grafikgodis som bonus. Går åt rätt håll iaf. Snart är vi tillbaka i 90-talets glada fps-tider

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Wstorm:
Skrivet av brandter:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.

Sure, men de lär ha varit över 50 år gamla och antagligen inte lika effektiva ;), om man utgår ifrån att de slutade tillverka dem efter clone wars dvs, något som de faktiskt aldrig nämner så vitt jag vet.

Antyder inte något men om du hade lirat Battlefront 2 så hade du vetat att 501st Legion som man är med i är de sista som fortfarande består av enbart kloner, gjorda på "jango"-mallen med.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av BadMrBox:
Citat:

Mer än åtta kartor vid lansering...

Det låter ju lovande... på ett fullpris spel som enbart är multiplayer....

CSGO har 3498398648956 kartor men dust2 är den enda som spelas.

Ännu en smådryg kommentar från mig, ursäktar men du har inte spelat CSGO sen betan/2012 right? Det är nästan ett annat spel nuförtiden!

Medlem
Skrivet av Zelements:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Wstorm:
Skrivet av brandter:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.

Sure, men de lär ha varit över 50 år gamla och antagligen inte lika effektiva ;), om man utgår ifrån att de slutade tillverka dem efter clone wars dvs, något som de faktiskt aldrig nämner så vitt jag vet.

Antyder inte något men om du hade lirat Battlefront 2 så hade du vetat att 501st Legion som man är med i är de sista som fortfarande består av enbart kloner, gjorda på "jango"-mallen med.

Jo men ingenting i Expanded universe är canon med Star Wars längre ;>. Det är enbart filmerna som gäller, dvs 4-6, de andra 3 fan filmerna gjorda av den där snubben som heter likadant som Lucas behöver ingen prata om.

Medlem

När grafiken inte är allt:
"Modern games inspired by the ZX Spectrum"
https://youtu.be/YphNjecfh3w


signatur

autograph

Medlem

Snacka om att döda precis all hype på ett par dagar.

Medlem
Skrivet av autograph:

När grafiken inte är allt:
"Modern games inspired by the ZX Spectrum"
https://youtu.be/YphNjecfh3w

Nostalgi är överskattat, räcker med alla remaks och remasters som görs jämt och ständigt.

Tänk om vi levde i en värld där folk ville ha 60-tals batman igen, vore ju helgalet.

Sen om inget nytt görs finns det ju till slut inget att se fram emot. Bara ständga reash av samma varumärke, år efter år, samma karaktärer, musik och värld . Kanske lite små omtolkningar här och där men ändå some old, same old..

Näe jag är glad att Dice och storföretagen nu vågar satsa mer på nya, orginella grejer istället för att stirra sig blinda på det förflutna för easy cashins.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av autograph:

När grafiken inte är allt:
"Modern games inspired by the ZX Spectrum"
https://youtu.be/YphNjecfh3w

Nostalgi är överskattat, räcker med alla remaks och remasters som görs jämt och ständigt.

Tänk om vi levde i en värld där folk ville ha 60-tals batman igen, vore ju helgalet.

Sen om inget nytt görs finns det ju till slut inget att se fram emot. Bara ständga reash av samma varumärke, år efter år, samma karaktärer, musik och värld . Kanske lite små omtolkningar här och där men ändå some old, same old..

Näe jag är glad att Dice och storföretagen nu vågar satsa mer på nya, orginella grejer istället för att stirra sig blinda på det förflutna för easy cashins.

Vore coolt tycker jag.
Såg 60-tals Läderlappen på bio.

Det är ju just precis det du beskriver som pågått de senaste ca 10 åren. Att inget nytt görs.
Bara samma gamla spel, musik och film hela tiden. Inget nytt.
Vad menar du att Dice nu gör? Satsar på att göra ett "nytt" spel som bygger på en film från 1977!? Som bara ser ut som en Battlefield-mod.


signatur

autograph

Medlem

More relevant than ever.
http://9gag.com/gag/a5Px6dq


signatur

autograph

Inaktiv
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Zelements:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Wstorm:
Skrivet av brandter:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.

Sure, men de lär ha varit över 50 år gamla och antagligen inte lika effektiva ;), om man utgår ifrån att de slutade tillverka dem efter clone wars dvs, något som de faktiskt aldrig nämner så vitt jag vet.

Antyder inte något men om du hade lirat Battlefront 2 så hade du vetat att 501st Legion som man är med i är de sista som fortfarande består av enbart kloner, gjorda på "jango"-mallen med.

Jo men ingenting i Expanded universe är canon med Star Wars längre ;>. Det är enbart filmerna som gäller, dvs 4-6, de andra 3 fan filmerna gjorda av den där snubben som heter likadant som Lucas behöver ingen prata om.

Det är jag medveten om, men det har talats en del om att smärre detaljer kan få vara orörda (jag kommer tyvärr inte ihåg källan här, tror det var ars technica). Finns även fortfarande ett hopp om att KOTOR-eran ska få förbli canon, storsatsningen på TOR tydde på det så det gäller att Disney fortsätter på det som Lucasarts startade.

Smolket i bägaren blir dock att TCW samt dess serie är confirmed canon.. urk :C

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

De kanske missar för att innerst inne är de lite snälla i alla fall


signatur

MattiAceGaming

Medlem

4 planeter... Inget Galactic Conqeust alltså...

Medlem

8 kartor, känns inte det väldigt lite? Visst de kommer säkerligen vara "perfekta" rent flow mässigt och stödja olika varianter av game modes som nyttjar banorna på olika sätt.... but still, 8 maps, just saying..

Medlem
Skrivet av djevulsk:

8 kartor, känns inte det väldigt lite? Visst de kommer säkerligen vara "perfekta" rent flow mässigt och stödja olika varianter av game modes som nyttjar banorna på olika sätt.... but still, 8 maps, just saying..

Lugn, ge dom 500 spänn till och få 8 till som redan är klara

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av autograph:

När grafiken inte är allt:
"Modern games inspired by the ZX Spectrum"
https://youtu.be/YphNjecfh3w

Nostalgi är överskattat, räcker med alla remaks och remasters som görs jämt och ständigt.

Tänk om vi levde i en värld där folk ville ha 60-tals batman igen, vore ju helgalet.

Sen om inget nytt görs finns det ju till slut inget att se fram emot. Bara ständga reash av samma varumärke, år efter år, samma karaktärer, musik och värld . Kanske lite små omtolkningar här och där men ändå some old, same old..

Näe jag är glad att Dice och storföretagen nu vågar satsa mer på nya, orginella grejer istället för att stirra sig blinda på det förflutna för easy cashins.

Vore coolt tycker jag.
Såg 60-tals Läderlappen på bio.

Det är ju just precis det du beskriver som pågått de senaste ca 10 åren. Att inget nytt görs.
Bara samma gamla spel, musik och film hela tiden. Inget nytt.
Vad menar du att Dice nu gör? Satsar på att göra ett "nytt" spel som bygger på en film från 1977!? Som bara ser ut som en Battlefield-mod.

12
Skriv svar