Så funkar den nya Guitar Hero-gitarren

Robot
Så funkar den nya Guitar Hero-gitarren

"Enklare för nybörjare, mer utmanande för veteraner" menar utvecklarna när de förklarar hur den nya gitarren funkar.

#guitar-hero-iii-legends-of-rock


Medlem
Så funkar den nya Guitar Hero-gitarren

Jag vet att många spelare generellt är väldigt konservativa, men jag hoppas att utvecklarna vet vad dom gör. Och ifall det blir förbättrat så välkomnar jag detta med öppna armar.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Jag gillar den nya kontrollen, men jag blev mätt på Guitar Hero cirka 2008.

Tänk förresten att det är 10 år i november sedan första Guitar Hero släpptes...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag gillar den nya kontrollen, men jag blev mätt på Guitar Hero cirka 2008.

Tänk förresten att det är 10 år i november sedan första Guitar Hero släpptes...

Tack, nu fick jag åldersnoja

Medlem

Kul! Kommer ihåg när man skaffa första GH på PS2an, spelade tills fingrarna blödde! Dock börjar man ju bli lite med åren och gått över helt till PC så frågan är om det även kommer till PC?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Kul! Kommer ihåg när man skaffa första GH på PS2an, spelade tills fingrarna blödde! Dock börjar man ju bli lite med åren och gått över helt till PC så frågan är om det även kommer till PC?

Bara att hålla tummarna

Medlem

Du kan ju åtminstone koppla in PS3-gitarren och lira lite av indieliren som finns. DOm är inte fy skam faktiskt.
Själv saknar jag trumsetet som systerdottern slet sönder sladden på bara veckorna efter att de slutat säljas. Tänkte letat på blocket men insåg att jag saknade något som jag ju faktiskt inte hade använt, bara tyckte var jäkligt häftigt. (Som de där 100+ spelen på Steam man aldrig kommer att spela men ändå köpte.)

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag gillar den nya kontrollen, men jag blev mätt på Guitar Hero cirka 2008.

Tänk förresten att det är 10 år i november sedan första Guitar Hero släpptes...

Nej. Tänker inte på det. Usch.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag gillar den nya kontrollen, men jag blev mätt på Guitar Hero cirka 2008.

Tänk förresten att det är 10 år i november sedan första Guitar Hero släpptes...

Nej det är 1 år sedan......


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag kan inget om att spela gura.. Men med det nya 6 knappars systemet kan de inte göra så att man faktiskt lär sig ackord? Hur de håller händerna på den ser mer ut som hur man håller i en riktig gura. Igen, jag kan inget om att spela gura och bara gissar här.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:

Jag kan inget om att spela gura.. Men med det nya 6 knappars systemet kan de inte göra så att man faktiskt lär sig ackord? Hur de håller händerna på den ser mer ut som hur man håller i en riktig gura. Igen, jag kan inget om att spela gura och bara gissar här.

Skulle inte fungera, Guitar Hero ska ju vara lätt att lära sig och tillgängligt till den stora massan som ett partyspel, ingen ide att göra det så avancerat.

Om du vill lära dig att spela ackord så finns det alltid Rocksmith!

Skrivet av PcKaffe:

Jag kan inget om att spela gura.. Men med det nya 6 knappars systemet kan de inte göra så att man faktiskt lär sig ackord? Hur de håller händerna på den ser mer ut som hur man håller i en riktig gura. Igen, jag kan inget om att spela gura och bara gissar här.

Skaffa rocksmith om du vill lära dig att faktiskt spela ^^. Eller om du redan kan spela.
Jag sitter och spelar både bas och gitarr till det då och då när man tröttnar på tabs och bara vill leka lite mer

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Pjotor:

Jag gillar den nya kontrollen, men jag blev mätt på Guitar Hero cirka 2008.

Tänk förresten att det är 10 år i november sedan första Guitar Hero släpptes...

Nej det är 1 år sedan......

Du kan inte förneka det.

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:
Skrivet av PcKaffe:

Jag kan inget om att spela gura.. Men med det nya 6 knappars systemet kan de inte göra så att man faktiskt lär sig ackord? Hur de håller händerna på den ser mer ut som hur man håller i en riktig gura. Igen, jag kan inget om att spela gura och bara gissar här.

Skaffa rocksmith om du vill lära dig att faktiskt spela ^^. Eller om du redan kan spela.
Jag sitter och spelar både bas och gitarr till det då och då när man tröttnar på tabs och bara vill leka lite mer

Nä, är inte direkt intresserad av att lära mig. Spekulerade bara lite. Men insåg senare att om det ska gå att lära sig ackord på den så behöver den 6rader av knappar.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar