TV4: "Så påverkas du av att dygna"

Medlem

haha handar ju bara om p12or som dricker massa energidrycker 24/7 och sitter och spelar hela nätterna. Trodde det faktiskt handlade om innebörden om att dygna.

Medlem

Är det någon som trodde något annat? Att dygna och kasta i sig socker och koffein är inte nyttigt... ..well i never!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Mycket pekpinneviftande här.
Då jag var yngre och det såkallade "dygnandet" hette Copyparty då drack vi Jolt cola eller knaprade koffeinpiller man då kunde köpa receptfritt.

Det blev folk av oss också!

Som vanligt är det så att de som gör sådant för ofta eller inte fattar när man skall sluta hälla i sig.
De är de i farozonen , det är en sak att göra en sån här session några gånger om året mot att göra det varje vecka.

du kan fortfarande köpa dessa piller utan recept

Medlem

ååh, ljuva adrenalinpåslag! Vart har du tagit vägen?

20 års fps-nötande har tagit bort den udden ur spelet för mig.

Dricker Celsius och kaffe dagligen, men aldrig efter 18:00, blir helt omöjligt att somna då.

Vara uppe hela natten är ett minne blott det med.

Medlem
Skrivet av jooster:

Otroligt löjligt att försöka jämställa björnar och krigsspel. Vet inte hur det är för er andra, men åtminstone min hjärna är uppenbarligen kapabel att göra skillnad, blir aldrig speciellt uppjagad av att spela spel, och har aldrig fått adrenalinpump av det. Däremot har jag fått adrenalinpump av att köra fort som fan med bilen t.ex. och det vore underbart om jag kunde få det av att sitta still och spela spel, men så sker alltså inte.

Förr var varje LAN såhär, man dygnade första natten, körde till 5-6 på morgonen efter andra natten typ. Mängder med dricka och godis gick åt, men skoj var det. Natthumorn gick inte av för hackor

Numera spelar det ingen roll hur mycket energidryck jag häller i mig, eller hur mycket koffeintabletter jag knaprar, jag kan inte vara uppe en hel natt. Börjar bli gammal

LAN-Natthumorn! <3

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Visst att man kan bli lite taggad. Men inte fan tuggar man fradga och bajsar på sig i rädsla när fienden dyker upp med AWP på lången. Lite pepp kan man bli, javisst, men att ta det så långt tycker jag är en skrämmande dålig jämförelse.

Dagens asgarv!

En björn med awp däremot..

Medlem

Man mår så mycket bättre av att byta ut
Läsk mot vatten
Snus mot tuggummi
Pizza mot lite kalkon och sallad
Då orkar ni spela mer också!

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Man mår så mycket bättre av att byta ut
Läsk mot vatten
Snus mot tuggummi
Pizza mot lite kalkon och sallad
Då orkar ni spela mer också!

Precis och för att vara klar i bollen behöver man balans. Jobbar hjärnan halva dagen bör man gå ut o röra på dig så kroppen får sitt.

Medlem

Suck. Att de orkar. Alltid är det spelen man vänder sig emot. Men att ungarna sitter och glor på TV-serie efter serie hela kvällen är ok eller? De gnäller på hur onyttigt det är att dricka energidrycker samtidigt som vi svenskar snaskar mest godis i hela världen. Något är fel. Föräldrar drar iväg med sina små tettingar till MCDonalds varje vecka, och därigenom misshandlar dem med skräpmat. Av ren kärlek! Ja, det finns mycket "fel" i samhället att finna för den som letar. Tycker bara det är lite av hyckleri att lägga tyngdpunkten på just spelandet, när det finns så mycket annat som också kan överkonsumeras, och verkar mer accepterat.

Testpilot
Skrivet av sezth:
Skrivet av Harakiri:

Mycket pekpinneviftande här.
Då jag var yngre och det såkallade "dygnandet" hette Copyparty då drack vi Jolt cola eller knaprade koffeinpiller man då kunde köpa receptfritt.

Det blev folk av oss också!

Som vanligt är det så att de som gör sådant för ofta eller inte fattar när man skall sluta hälla i sig.
De är de i farozonen , det är en sak att göra en sån här session några gånger om året mot att göra det varje vecka.

du kan fortfarande köpa dessa piller utan recept

Sant , de har dem bakom disk numera.
Det var de större pillren som krävde recept nu då jag tänker efter.

Medlem

Är det någon som är förvånad över nivån Nyhetsmorgon håller?

http://www.vof.se/utmarkelser/arets-forvillare/

Medlem

Dricker på morgonen innan jobbet när man börjar ritkigt tidigt, hellre lite ohälsa än att köra i diket halv 5 på morgonen

Medlem
Skrivet av Akimjo:

Är det någon som är förvånad över nivån Nyhetsmorgon håller?

http://www.vof.se/utmarkelser/arets-forvillare/

Klockren. Måste vara en nagel i ögat för dem. Undrar hur de bemöter kritiken? Vof är ju seriös helt klart :-). Vilket skräpprogram egentligen nyhetsmorgon är.

Medlem

Finns väl många som intar diverse droger när dom spelar ?

Har allt stött på riktiga tjackisar online, dom dygnar ju inte ens, kör veckovis.

Vet rätt många som röker på konstant när dom spelar också.

Allting är givetvis spelens fel.

Medlem

Har inte rört vid energi drycker eller kaffe hela mitt liv (även fast alla kompisar gjorde drack litervis), har aldrig känt att jag behövt det och polarna blev aldrig negativt påverkade (förutom när vi hade nån lång helg och vi spelade kanske några timmar för mycket ).

Medlem

Öppna fönstret så ni får frisk luft och ni kommer bli piggare bara av det.

Jag har pimplat energidryck på LAN en gång, vilket ledde till hjärtklappning. En jävligt obehaglig känsla som fick mig att sluta dricka i såna mängder. Nu när jag dricker energidryck så är det oftast när det inte finns tid för att svepa i sig varmt kaffe. T.ex. brukar jag dricka en som kickstart inför en lång bilresa eller liknande.

Medlem

Jag tittade på Tv4:as video och kunde inte släppa faktumet att dem säger "Så att vara i det här "fight or flight" systemet och vara det i 12 timmar"

Som jag spelar, och alla mina vänner. Vi spelar aldrig konstant 12 timmar. När jag är ute och nattgibbar eller är hemma så tar vi alltid en bensträckare efter 2 timmar någonting. Och vi satt aldrig och hinkade 10 redbull för att hålla oss vakna. Det räckte med 1 eller 2. Ibland ingen.

Tv4 har bara läst på internet och tittat på bilder av 12-15 åringar om hur det "går till".

Ingen energi dricka här inte...

Man rullar upp 2-3 st "pinnar" så man har framför datorn och sen sätter man sig o börjar lira bara för att efter 1-3h få tok munchies som slutar i att man går å tömmer kylen o står i köket o lagar 3 rätters middag kl 2 på natten elr vad klockan nu är som i sin tur ger ny energi i form av nyttig mat (ialf i min kyl). Sen att man tömmer 1 big cup av Ben and Jerrys behöver vi inte prata om här hahah

Så på ett sätt så kan jag nog fortfarande som 30+ år sitta uppe en hel helg o night gibba om jag vill även om det nu mera aldrig händer då jag oftast somnar vid 3-4 framför en film ist för ett spel. Men håller jag mig vaken så är det inte på g av energy drinks utan på g av mat

Med varning att låta som en pundare nu (som jag verkligen inte är) då jag fortfarande jobbar 5 dagar i veckan på ett jobb där många bollar måste hållas i luften varje dag o där jag verkligen inte kan komma med ett segt huvud, så måste jag nog ändå säga att jag nuförtiden inte kan spela alls utan att röka en pinne då intresset sten dör efter 30 min typ o jag tröttnar mer elr mindre direkt.

Men när man är "chill", sätter luren på ljudlöst och försvinner in i skärmen med fokus som är på 110% så blir helt plötsligt ( i många fall ) även den sämsta storyn i ett spel helt okej ^^ (ialf för mig)

Inaktiv

Var jag tvungen att välja skulle jag hellre se att min son spelade tv-spel 3 timmar om dagen än såg på TV4 3 timmar om dagen, den saken är glasklar.

Sen är det mesta farligt i extrema mängder och allt ska göras med måtta. Som exempel så kan du dö av att dricka vanligt kranvatten. Tror de flesta med sunt förnuft förstår att tvinga sig uppe med energidrycker och spela dator hela dygnet inte är en jättebra idé.

Inaktiv

Jag dricker inte energidryck men jag är trött på allt skitsnack om den faktiskt. En burk energidryck innehåller lika mycket koffein som en kopp kaffe. Sitta och hinka kaffe är alltså lika onyttigt.

Ändå hör man aldrig någon klaga på kaffe (inte alls i den utsträckningen som med enerigidryckerna). "Red bull och vodka är livsfarligt!!" Då borde en Irish Coffey vara rena döden också då, eller? Skulle en massa höga Britter på Ibiza stå och svepa 20 Irish Coffey skulle vi nog se några dödsfall där med. "Shit han var uppe 36 timmar, tog en massa droger och sen dog han av en Irish Coffey. Förbjud giftet".

Herregud.

Gick väl lite OT men jag är så trött på hyckleriet i vårat samhälle.

Medlem

Det tog ett tag innan jag fattade vad dygna var för något.

När man var pionjär på området hette det väl allnighter... tror inte jag skulle klara av det idag, men förr hade man ju ofantligt med energi i kroppen. Det var inte särskilt bra dock. Man kände av det i några dagar efteråt, och förmodligen dog ett par extra hjärnceller på kuppen.

Men det var ju mitt val, liksom.

Medlem

Bjud in Carl Johansson-Sundelius till uppföljning i TV4-Studion!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Det börjar med en energidryck och slutar i hasch

Fruktansvärt! Vi som samhälle måste hjälpa dessa förlorade själar att nå fram till den gröna sidan.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Jag dricker knappast något eller brukar äta när jag spelar (dricker inte ens kolsyrat dricka så det blir nog vatten tyvärr)

dmn
Medlem
Skrivet av von_lidl:

Finns det något vidrigare än energidryck.

Bajs utspätt med filmjölk.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av von_lidl:

Finns det något vidrigare än energidryck.

Bajs utspätt med filmjölk.

Knappast.

Medlem

Är det konstigt att han mår dåligt?!? Ett hälso freak som testar mat och rutiner som han aldrig gjort. Typ som jag skulle köra någon "Iron man" utan träning och skrika att det är farligt för jag mår dåligt.

Självklart påverkas kroppen negativt om man skippar sömn eller häller i sig energidrycker. Men släng in en veteran nästa gång och kolla på hur hen reagerar.

Medlem

äter inget socker när ja dyngar blir mest vanlig hus man kost och mackor och saft ...mat är godare är godis

Medlem

Hinkar energidryck dagligen på jobbet. Allt från 0.5 till 1 liter. Har gjort det i 10 år. Jobbar som utvecklare och det hjälper mig att fokusera.

Samtidigt så gymmar jag 5 dagar/vecka och får mina 8 timmars sömn per natt.

Vilket värdelöst inslag. Har knappast med energidrycken att göra, utan dåliga rutiner.

Medlem

Vilka j'vla moralfascister...
Jag har någon form av sömnstörning så att jag inte kan sova mer än 5-6h och mitt dygn har runt 26h så för mig tar det bara 2-3 dagar att vända på dygnet och jag trivs dessutom bättre att vara vaken nattetid, synd bara att arbete och samhället i övrigt inte är anpassat för det...

När jag "pluggade" på universitet så experimenterade jag hela tiden med att hitta en dygnsrytm som fungerade bäst och den som fungerade bäst var att sova 2-3h på morgonen mellan 5-8 och sedan mellan 17-20 på eftermiddagen/kvällen. Ett annat bra alternativ för mig var att sova varannan natt och då kanske kunna sova 8h istället som annars är helt omöjligt för mig.

Att vara vaken framför datorn i 30-40h brukar inte vara några problem bara man har tid att sova-ikapp efteråt, visst i mina yngre år så låg den gränsen på 50-60h och då var man rätt tom i bollen efteråt

123
Skriv svar