Så stor och öppen är Witcher 3-världen

k3m
Medlem
Skrivet av almblad:

Skulle gärna vilja se att de skulle ha slopat quick-travel möjligheter. Dragons dogma gjorde det, med vissa restriktioner för några artefakter som gjorde att du kunde använda quick-travel men var väldigt sällsynta. Men det kanske skapar frustration för många att de måste resa tvärs över landet för att sedan rida tillbaka till utgångspunkten

att helt slopa Quick-travel i stora spel är knappast en bra idé. Sedan kan man ju göra Quick-travel på olika sätt. Det är en annan sak.

Quake-konnässsör
Skrivet av k3m:
Skrivet av almblad:

Skulle gärna vilja se att de skulle ha slopat quick-travel möjligheter. Dragons dogma gjorde det, med vissa restriktioner för några artefakter som gjorde att du kunde använda quick-travel men var väldigt sällsynta. Men det kanske skapar frustration för många att de måste resa tvärs över landet för att sedan rida tillbaka till utgångspunkten

att helt slopa Quick-travel i stora spel är knappast en bra idé. Sedan kan man ju göra Quick-travel på olika sätt. Det är en annan sak.

Håller delvis med, när man satt och funderade på det. Men det är fritt val att använda dessa system. När man spelade Skyrim för andra gången avaktiverade jag quick-travel systemet, och herregud vad det tog tid att klara ut det. Men på samma gång skapade det en mera känsla för världen som var uppbyggd.

k3m
Medlem
Skrivet av almblad:
Skrivet av k3m:
Skrivet av almblad:

Skulle gärna vilja se att de skulle ha slopat quick-travel möjligheter. Dragons dogma gjorde det, med vissa restriktioner för några artefakter som gjorde att du kunde använda quick-travel men var väldigt sällsynta. Men det kanske skapar frustration för många att de måste resa tvärs över landet för att sedan rida tillbaka till utgångspunkten

att helt slopa Quick-travel i stora spel är knappast en bra idé. Sedan kan man ju göra Quick-travel på olika sätt. Det är en annan sak.

Håller delvis med, när man satt och funderade på det. Men det är fritt val att använda dessa system. När man spelade Skyrim för andra gången avaktiverade jag quick-travel systemet, och herregud vad det tog tid att klara ut det. Men på samma gång skapade det en mera känsla för världen som var uppbyggd.

instämmer. Quick-time formen där man kan hoppa direkt kors och tvärs över kartan är urusel (fast den är frivillig, kan jag tycka kanske, för valfrihet är bara bra). Men ta Morrowind där det fungerar hyfsat bra, t.ex, där finns transportmedel man använder. Sen så kan man inte ta och åka kors och tvärs hur man vill, utan man måste mellanlanda. Och så finns de där från början också, vilket är enormt viktigt. Att resandet inte känns tvingat, för det dödar illusionen, som du själv nämnde. Känslan att vara i en värld försvinner. Jaja, så länge jag slipper använda fast/Quick-travel är jag nöjd. Det innefattar dock att utvecklarna byggt världen så också.

Medlem

Världen ser stor ut och jag hade en aning om att det skulle vara "uppdelad" värld eftersom det stått "Multi-Region open world" på hemsidan innan de uppdaterade siten nyligen..

Vad jag undrar är ... var är Oxenfurt??! :/// Den ska ligga en bit söderut från Novigrad ju!?


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

12
Skriv svar