OK att lira piratversionen om man beställt och betalat ?

Medlem
OK att lira piratversionen om man beställt och betalat ?

Undrar bara vad ni tycker lite,

Jag har beställt och betalat för Crysis och tänkte nu om man skulle dra hem det från nätet och börja lira.

Rätt / Fel? Kommentera. :heart:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

hmm.. efter som du har beställt och betalat för det så. ja kanske det ja, men efter som du laddar hem det. så hjälper du till att seeda (?), för dom som inte har köpt och tänker inte göra det heller. om jag inte är helt ute och cyklar.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

hmm.. efter som du har beställt och betalat för det så. ja kanske det ja, men efter som du laddar hem det. så hjälper du till att seeda (?), för dom som inte har köpt och tänker inte göra det heller. om jag inte är helt ute och cyklar.

Som du säger om man använder Torrent så hjälper man samtidigt dom som inte tänkt köpa det, men att 1 skulle göra skillnad är dock obefintligt.

Det är nu 284 seeders och hela 9387 leechers, snacka om snabbt växande Torrent.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tycker att det är slöseri med pengar om du har beställt det och tänker ladda ner det ändå.

Föresten så är väl sånna här trådar inte välkommna på FZ.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tycker att det är slöseri med pengar om du har beställt det och tänker ladda ner det ändå.

Föresten så är väl sånna här trådar inte välkommna på FZ.

Du har verkligen inte förstått vart jag vill komma med denna tråd,

Man kommer ju ha spelet i hyllan sedan ändå och njuta av originalet även fast man tjuvstartat.

Sen ser jag inte varför man inte skulle kunna diskutera detta? Men är det så så är det bara att radera inlägget fortast möjligt 8).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ja det tycker jag, men varför tanka ner det när du ändå får spelet om någon dag?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

@up: För att man inte kan vänta och vill lira på en gång?!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

Jag tycker inte att det blir mer rätt att tanka bara för att du tänker köpa/har köpt spelet redan.

Jag har "lånat spelet från PB" och tänker köpa det när jag får pengar; men jag tkr väl inte att det blir mer rätt att tanka bara för att jag köper det?

Antingen är man pirat eller så är man det inte - finns inget mellanting.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Nej givetvis så är det olagligt att ladda ner det. Men har man betalat för spelet så behöver man inte ha dåligt samvete om man ändå laddar ner det. Knäppt? JA

1
Skriv svar