Lite fakta om eve

Medlem
Lite fakta om eve

De flesta uppgifterna nedan är baserade på mätningar publicerade i november 2007 om inget annat anges & undersökningen kan vidare läsas i sin helhet i EVE Quarterly Economic Newsletter, 3rd Quarter 2007, sammanställd av Dr. Eyjólfur Guðmundsson, CCP Lead Economist & Kjartan Þ. Halldórsson, Researcher.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Genomsnittsåldern på spelarna i EVE sägs vanligen vara förhållandevis hög i jämförelse med andra MMORPG, i en undersökning från oktober 2006 gjord av Vili Lehdonvirta (Virtual Economy Research Network: Interview with Hilmar Pétursson and Magnús Bergsson) uppmättes den hursomhelst till 27 år.

- Enligt undersökningen ovan är könsfördelningen i EVE's spelarbas 95% män & 5% kvinnor.

- Enligt samma undersökning är den genomsnittliga speltiden i EVE 17 timmar per vecka eller strax under 2,5 timmar per dag.

- Genomsnittslivslängden för en EVE-karaktär är 7 månader.

- Det finns 358 olika s.k. skills att träna i EVE & dessa är uppdelade under 15 olika kategorier.

- Det finns 195.000 spelarkonton med totalt 433.000 karaktärer, eller 2,2 karaktärer per konto.

- Av dessa 433.000 karaktärer är 164.000 Caldari-piloter (38%), 116.000 Gallente-piloter, 86.000 Minmatar-piloter (20%) & 68.000 är Amarr-piloter (16%).

- Könsuppdelningen av spelkaraktärerna är 40% kvinnliga & 60% manliga.

- Det tar ungefär en månad att träna ihop 1.000.000 så kallade skill points (SP).

- Genomsnittligt SP för alla fyra raser är ca 8.700.000, med Caldari's & Gallente's snitt liggande något över Amarr's & Minmatar's.

- Ungefär hälften av spelarna har mindre än 1.000.000 SP.

- 25% av alla karaktärer i EVE har mellan 1.000.000 & 10.000.000 SP.

- 25% av alla karaktärer i EVE har mer än 10.000.000 SP.

- 191 karaktärer har mer än 70.000.000 SP.

- 4 karaktärer har 80.000.000 SP eller mer.

- Den karaktär med flest SP har ca 91.000.000, en lojal pilot som varit med sen spelet startade i maj 2003.

- 4.200 piloter har en s.k. security standing under -3 eller lägre.

- Endast 32 piloter har nått fram till den perfekt låga kriminella statusen av en security standing på -10.

- Piloten med högst security standing har 8,5.

- Endast 5 piloter har en security standing över 7,0 eller mer.

- ISK är EVE's valuta & det finns för närvarande ungefär 90 biljoner ISK i EVE (enbart ISK klara för transaktioner är medräknade, andra fasta tillgångar är ej uppmätta eller värderade).

- Av dessa 90 biljoner innehas ca 65 biljoner av aktiva karaktärer, 10 biljoner finns i företagskonton & 15 biljoner återfinns i konton definerade som inaktiva men som potentiellt kan akiveras närsomhelst.

- 60% av spelarna har 100 miljoner ISK eller mindre på sina konton & 40% av spelarna har 100 miljoner ISK eller mer.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mer EVE-fakta kan du hitta via:

Officiell webb:
[http://www.eve-online.com]

Wikipedia:
[http://en.wikipedia.org/wiki/Eve_Online]
[http://sv.wikipedia.org/wiki/EVE_Online]


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Det där var rolig läsning.
Trodde verkligen genomsnittslivslängden va längre än 7 månader..

Har inte en enda karaktär under 7 månader förutom en nystartad som är 7 dagar gammal

Medlem

Se där, nästan lite väl många caldari då ;P


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Medlem

Så sant dosman, tur att man tillhör de resterande 20% då
Dock har jag bidragit med 2st caldari karaktärer. Inte för att man visste någon skillnad på raserna när man började. Sedan dess har man utökat med en gallente och en minmatar.. Och nu en amarr

Medlem

Vad är definitionen av 1 biljon (om vi är lite mer precisa än 1 biljon = shitloads)?

1 biljon = 1000 miljarder?


signatur
Medlem

japp, 1 biljon = 1000miljarder.

Jag trodde det skulle vara mkt mer isk


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

I ren isk stämmer det nog..
Men sen när ett antal allianser har ett par titans var så blir ju assets värdet mycket högre egentligen.

Inaktiv

En titan kostar runt 50 miljarder isk i mineraler. Det finns väl runt 80 st nu så det är cirka 4 biljoner isk som har investeras i titaner.

Medlem

mm, synd bara att allt de duger till är DD o det är knappt det
Ingen som vågar använda dom om man inte vet att man kan vinna

Medlem

va! 80 titaner! O_O trodde jag aldrig det var så mycket.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dom blir bara fler o fler
BoB har en hel hög liggandes..

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

mm, synd bara att allt de duger till är DD o det är knappt det

Då har du aldrig haft den trevliga upplevelsen att jumpbridga freighters med titans hör jag...


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

Nej man har garvat så jag ramla av stolen när alliansmedlemmar blev DDade av BoB.. Som är så blå man kan bli

Titans har blivit så vanliga att man ser dom dagligen.. Nån gång i veckan kommer det alltid en fientlig titan ett system ifrån GBC capflottan.. Vilket jag inte riktigt förstår..
Är dom självmordsbenägna eller?

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Nej man har garvat så jag ramla av stolen när alliansmedlemmar blev DDade av BoB.. Som är så blå man kan bli

Titans har blivit så vanliga att man ser dom dagligen.. Nån gång i veckan kommer det alltid en fientlig titan ett system ifrån GBC capflottan.. Vilket jag inte riktigt förstår..
Är dom självmordsbenägna eller?

Dom är showoffs

Btw, jag är Bob pet jag oxå numera


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Nice fanster!

1
Skriv svar