MS-DOS-nostalgi med gratis Ultima 8: Pagan

Robot
Medlem
MS-DOS-nostalgi med gratis Ultima 8: Pagan

Ledsen, men även om spelet är gratis så är det inte värt det. Detta är ett av de sämsta spelen som har gjorts, 9:an slår det däremot med ljusår. Ultima 3-7 är värda att ta sig igenom (även fast mekaniken är extremt gammal nu) men 8-9... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Medlem

8an precis som 9an lider ju tyvärr av EAfication, nedbantad budget å påskyndad release. Inte ens hälften av vad det borde vara. Dock milsvida bättre än de totalt EAfierade fiaskot U9.

Medlem

haha, faaack! Jag som köpte denna bara för ett par veckor sedan
Aja, för en nostalgiker och samlare som mig så är detta ett måste ha
6'an är min favorit, 7'an är dock bäst.

Medlem

38MB är alldeles för mycket att ladda ner. Det tar hela natten!

Medlem
Skrivet av Komured:

8an precis som 9an lider ju tyvärr av EAfication, nedbantad budget å påskyndad release. Inte ens hälften av vad det borde vara. Dock milsvida bättre än de totalt EAfierade fiaskot U9.

Men i Ultima 9 fick man ju äntligen reda vad en paladin var för något.... ;D

Medlem

Gratis är alltid gott!

Medlem

Ultima 7 plus expansionen är bland de bästa spel som någonsin producerats!

Medlem

Efter ha sett Sponnys recensionen av spelet, kommer jag nog avvaka. Men gratis smakar ändå gott.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Bennii:

38MB är alldeles för mycket att ladda ner. Det tar hela natten!

när det kom ut så tog det längre tid än så...

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Komured:

8an precis som 9an lider ju tyvärr av EAfication, nedbantad budget å påskyndad release. Inte ens hälften av vad det borde vara. Dock milsvida bättre än de totalt EAfierade fiaskot U9.

Men i Ultima 9 fick man ju äntligen reda vad en paladin var för något.... ;D

Ja, å tur var väl det för jag spenderade 8 spel varav typ 6 av dom med dupre så var nog på tiden att någon förklarade det

Medlem
Skrivet av frenger:

Ultima 7 plus expansionen är bland de bästa spel som någonsin producerats!

Inte bara det. Det satte igång i princip hela isometriska rpg genren på riktigt. Origin var fan banbrytande om och om igen innan EA

1
Skriv svar