Medlem
SPEEDNERF

Okej grabbar, tränar ni nanohacs så är det bara att lägga av med det nu och koncentrera er på något annat:

Speed nerf blogg

Man får känslan av att framtiden i EVE kommer att handla om EWAR och stora skepp, och att vara fler än de man möter. Big Blob Age.
Så träna falcon eller dylik EWAR istället

Arazu/Lachesis ser ut som de får en fin boost på papperet i och med att nu kommer warp scramblers både att pointa och samtidigt disabla MWD på skepp.
Tracking disruption skepp som Curse o dylikt verkar också nice.

Vagabonden kan vi ju ta och begrava i alla fall. Webs blir nerfade så rapier/hugginn blir inte så sexiga längre.. de kan nog inte hålla en inty speciellt länge om webifier T2 varianten bara gör 55% eller så.

Kort och gott så är Minmatar dödfött att träna

Tagit denna posten från en corp member.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Allt förändras, PvPn i Eve har ju nsätan alltid cirkulerat mellan olika moduler. Just nu är det MWD o Nanofiber förut var det bland annat NOS. Det bli nog kanske en tid där den klara "vinnaren" inte är så klar, men sedan kommer ett nytt mönster framträda. En ny modul blir kung. Det är iaf vad jag tror.

Medlem

detta är en välkommande ändring, har totalt tröttnat på nuvarande speed tanking som existerar på TQ. efter detta så är det bara afk cloaking som behöver åtgärdas. efter det är jag lycklig

Medlem

Gillar idén
Då jag är caldari så att säga
Men min minmatar alt gillar det inte dock
Tur att jag träna upp sleipnir nyss då

Medlem

About f... time.
Inte så skoj när en faction machariel med speedfit äter upp en hel jäkla fleet på egen hand

Medlem

Hihi ccp kan inte gilla minnies

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dosman:

Vagabonds går fortfarande ganska fort. 3.5km/s med 3 overdrives, inga rigs eller implants.

Vad bra, då slipper jag tröst dr00l!

Medlem

WTB 35m+ SP Pure Amarr PvP character!

Medlem
Skrivet av dr00l:

WTB 35m+ SP Pure Amarr PvP character!

WTT: Worthless 23M SP Minmatar Char for 23m AMAR PVP

EDIT: Har testat att spela på testserver.
JAG HATAR DET !. Med mina skills får jag bara upp vagan i 3000m/s. med rigs


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av dosman:

Vagabonds går fortfarande ganska fort. 3.5km/s med 3 overdrives, inga rigs eller implants.

Du har inte så mycket nytta av din vaga när det finns en Arazu i hasorna.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Medlem

Ja, är det en 1v1 mot en Arazu så vinner såklart vagan, men mer sannolika scenarion är att Arazun har någon vän, och vagan förlorar sin enda fördel mot större gäng: hastigheten.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Skönt att jag inte kör vaga längre på min minnie
Sleipnir ftw

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Dags att flyga dominixar igen.

Får man veta med vilken eller vilka inställningar?

-

Vem fan är CCP Nozh? Vad har hänt med dom gamla grabbarna(tomb etc.)? Kan bara gissa på att dom har slutat eller kanske börjat runka framför WoD?

Det är intressant hur dom gradviss nerfar nanoskepp. Även när folk för över ett år sen nämnt problemet med dom. Även då fanns det många som nämnde om Caldaris bristande slotlayout system som dom utformade, så tog det dom oxå år tills det ändrades och introducerade de behövande "named" Shield Transporters. Inte specifikt om x/2 hi slot men mid slot tackling deficiency och CCPs lösning.

SW-900 drones är fortfarande idiotiska. "Web drones changed to be in-line with the new webifiers" verkar inte lösa det, utan bara förändrar deras attribut. Testa själv på en inty eller vaga och se vad som händer när en SW drone aktiverar sin web på måltavlan och dess reaktion(om inte nu dom har fixat det). Få skepp dessutom som kan använda 5 av dom. Att utrusta en Ishtar för att just få tag på en Vaga är inte rolig, då dom kostar och drone rigsen minskar ens CPU. Som gör det super enkelt för en att utrusta en Ishtar för just det ändamålet. Yey \o/

En sak som han nämner är hur en AB kan vara användbar istället för en MWD, men inte webifiers effekt och dess påverkan på TRACKING DISRUPTORS och de främsta skepp som använder dom. Yey.

Självaste iden med att WScramblers deaktiverar MWD är intressant då det skulle göra Pilgrimen/Curse med AB och TDs intressant. Med att ta bort skepps möjlighet att ta distans från Pilgrimen för att minska tracking problem och göra kebab av den. Men han nämner "reactivation delay" så... har en viss förståelse för det men....nånting måste väl göras tycker jag för dom skeppen. Återstår att se och testa.

En annan sak som jag har tänkt på och finner intressant är hur dom bajsar på hull tank och gallentes EW, visst, Arazu/Lach blir mer användbar, men, man får väl vänta år tills dom fixar det oxå.

Känns som dom strategiskt introducerar dessa förändringar för att inte göra spelet alltför monotont. Vidare det är för att hålla kvar spelare eller för att förbättra spelglädjen kan man undra över.

Medlem

Vad är WOD ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Fanster:

Vad är WOD ?

World of Darkness, ett rollspel. CCP köpte upp White Wolf som gör WOD. De håller på att utveckla ett WOD MMO just nu. CCP har sagt att deras fokus är på Eve men man vet ju inte riktigt om det bara är PR-snack eller inte.

jaha, man får ju verkligen hoppas EvE är det dom ska lägga fokus på..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

såg för inte så länge sedan att dom letar efter en massa folk i USA, möjligtvis att dom håller på att anställa för att kunna utveckla WOD MMO titeln

Medlem

Nerfen är välkommen, dagens hastigheter är ofta rent av löjliga.


signatur
Medlem

... om man är en clueless noob som kommer att tycka att allt är löjligt bara för att man åker på stryk av det.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

... om man är en clueless noob som kommer att tycka att allt är löjligt bara för att man åker på stryk av det.

Haha du måste skämta, bitter minmatar-pilot som inte gjort nåt annat än att trycka i sin vagabond @ 7000m/s antar jag? Skälen för nerfen är jävligt starka, och det finns något väldigt få som inte håller med om att det var på tiden att ändra nåt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av fisk:

... om man är en clueless noob som kommer att tycka att allt är löjligt bara för att man åker på stryk av det.

Haha du måste skämta, bitter minmatar-pilot som inte gjort nåt annat än att trycka i sin vagabond @ 7000m/s antar jag? Skälen för nerfen är jävligt starka, och det finns något väldigt få som inte håller med om att det var på tiden att ändra nåt.

Fisk är född bitter!

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Haha du måste skämta, bitter minmatar-pilot som inte gjort nåt annat än att trycka i sin vagabond @ 7000m/s antar jag?

Nej, jag har flugit vagabond en gång. Mina mest använda skepp är caldari, och de är knappast kända för sin nano-status, och så pilgrim. Det minmatar-skepp jag använt mest är en rapier, och gissa vad jag använder den till?

Vet man inte hur man skall kontra nano, så vore det väl bättre att man lärde sig det snarare än gnällde över sin egen oförmåga.

http://blah.enquilon.com/?a=pilot_detail&plt_id=39017&view=sh...

Citat:

Skälen för nerfen är jävligt starka, och det finns något väldigt få som inte håller med om att det var på tiden att ändra nåt.

Skitsnack, en överväldigande majoritet av forumets medlemmar röstate emot nerfen och det är just därför den togs bort från SiSi och håller på att revideras. Bara för att du påstår en sak betyder inte att det är sant. Se omröstningstrådarna i Assembly Hall.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

de borde hitta någon form av counter till de hela iaf, typ att de trackingtime blir betydligt längre vid vissa hastigheter osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

de borde hitta någon form av counter till de hela iaf, typ att de trackingtime blir betydligt längre vid vissa hastigheter osv.

Det finns ju redan. Du kan inte tracka någonting i höga hastigheter.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar