Huvudtransplantations-doktorn talar ut!

Robot
Huvudtransplantations-doktorn talar ut!

Om Metal Gear Solid-konspirationen: "Jag har anmält herr Kojima till polisen!"

#nyhetstips


Medlem
Huvudtransplantations-doktorn talar ut!

Fan vilken ära att få vara med i MGS. Om han ska tjura ihop så kan de få använda mig som avbild istället, gratis.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fan vilken ära att få vara med i MGS. Om han ska tjura ihop så kan de få använda mig som avbild istället, gratis.

Fast de kunde väl åtminstone ha frågat honom innan om det var okej. Om någon hade gjort samma sak mot Kojima och Konami så hade de börjat böla och skrika på en gång.

Medlem

Säkert därför Kojima och hans lag fick avgå

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av zauii89:

Fan vilken ära att få vara med i MGS. Om han ska tjura ihop så kan de få använda mig som avbild istället, gratis.

Fast de kunde väl åtminstone ha frågat honom innan om det var okej. Om någon hade gjort samma sak mot Kojima och Konami så hade de börjat böla och skrika på en gång.

Precis. Ett stort misstag förmodligen. Ett misstag som kanske kostar dom dyrt när spelet väl släppts :P, så dom kanske måste ändra i spelet och skjuta upp release datumet :o?

Medlem

Egentligen ville de bara ha någon utan hår så de kunde hålla nere kostnaden. Nu får de allt punga ut och modellera en hockeyfrilla på han eller nåt

Inaktiv

"kanske var kamerorna utplacerade på precis rätt plast... " hehe

Medlem

Inte så insatt i MG5 än, tänkte hålla mig till spelsläppet. Iaf, spelet verkar ha ett tema kretsande cybernetiska proteser eller dylikt. Spelet heter ju t.o.m. Phantom Pain. Kojima läste nån artikel om nån knäppgök som vill göra en huvudtransplantation och tyckte det var en svag idé att avbilda honom i spelet. Cirkusen är igång. Jag tror inte detta är utstuderat för fem öre utan bara en ren slump att nån kände igen honom.

Medlem

Vilken dålig fantasi de har som inte kan hitta på en egen läkare

Skribent
Skrivet av Mabec:

Säkert därför Kojima och hans lag fick avgå

Rykten säger att så är fallet. Förhoppningsvis får vi lite klarhet framöver.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Att baka in händelser och karaktärer ifrån verkligheten in i spel är knappast nåt nytt. Det ger det hela en form av verklighetsankring som säljer bra. Deus Ex gjorde mycket bakgrundsjobb med hemsidor å annat för att få det hela att verka "plausable". Visserligen stal de ingens ansikte men den fiktiva verklighetsankringen finns där fortfarande. COD BF etc etc har mjölkat den kon länge, de finns gott om militära incidenter som antingen duger som de är eller med lite rewriting blir blockbusters.

Medlem

så när man skapar en karaktär måste man vara väldigt noga med att den karaktären inte liknar någon människa på denna planeten för isf får man betala en herrans massa stålar i skadestånd? Hmm

Inaktiv

Jag köper det inte ;P


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Är det Sheldon Coopers huvud på silverfatet?

SoL
Medlem
Skrivet av Saurfange:

så när man skapar en karaktär måste man vara väldigt noga med att den karaktären inte liknar någon människa på denna planeten för isf får man betala en herrans massa stålar i skadestånd? Hmm

Inte bara det att han är lik honom på pricken, han är också läkare som ska göra någon tansplantation. Det är ju uppenbart att det ska föreställa canavaro

Medlem

Det var stora nyheter för ett antal år sedan att Metal Gear theme från MGS2 & MGS3 inte var med i MGS4 för att den var oerhört lik en låt skriven av rysken Georgy Sviridov 1979.

Och om man spelar Metal Gear 2 till MSX från 1990 så är alla porträtt tagna från Hollywoodskådisar som troligtvis inte gett sina medgivanden. Snake själv är oerhört lik Michael Dudikoff och Sean Connery är med i spelet osv. Dessa porträtt ersattes sedan när spelet inkluderades i MGS3: Subsistence när det släpptes 2006 eller när det nu var.

Skrivet av von_lidl:

Fast de kunde väl åtminstone ha frågat honom innan om det var okej. Om någon hade gjort samma sak mot Kojima och Konami så hade de börjat böla och skrika på en gång.

Kojima är med i SEGAs Yakuza 4, som en mesig kampkonststudent som man tränar upp. Nåja, han heter faktiskt Hideo Sugiyama i spelet och inte Hideo Kojima.

Medlem

Det här hade varit världens mest genialiska PR-kupp ifall det var avsikten. Som det ser ut nu lutar jag mer åt att ryktet om att det här är anledningen till varför Kojima & Co inte tillhör Konami längre.

Medlem

Kom igen Joakim, superslarvigt inlägg. Bättre kan du!

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det här hade varit världens mest genialiska PR-kupp ifall det var avsikten. Som det ser ut nu lutar jag mer åt att ryktet om att det här är anledningen till varför Kojima & Co inte tillhör Konami längre.

Hittar inga artiklar av substans som säger att team kojima fått kicken, hela den grejen handlar väl endast om silent hill ?

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Xepheros:

Det här hade varit världens mest genialiska PR-kupp ifall det var avsikten. Som det ser ut nu lutar jag mer åt att ryktet om att det här är anledningen till varför Kojima & Co inte tillhör Konami längre.

Hittar inga artiklar av substans som säger att team kojima fått kicken, hela den grejen handlar väl endast om silent hill ?

Jag kan ha missuppfattat det, men ryktena jag refererar till hänvisar till vad som skrivits på twitter av relevant personal kring Silent Hill, och utifrån vad de sa så tolkade jag det som att det är betydligt mer seriöst än ett skrotat spel. Tweetsen i fråga finns i någon Fz artikel om ämnet, kommer inte ihåg vilken.

1
Skriv svar