Broken Age: Act 2

Robot
Broken Age: Act 2

Femton månader efter den dramatiska cliffhangern är äntligen Broken Age redo att sätta punkt. Men det i en final som inte är bäst utan bara bra.


Medlem
Broken Age: Act 2

eftersom detta spel är tänkt att spelas utan några "akter" så har jag väntat på hela. Skulle spelet få högre poäng om den spelats i en omgång?


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Håller med Fredrik på precis alla punkter. Alldeles för sega pussel som man fastnar i och bara blir irriterad (dra sladdar i en j*blå robot...). Och sen att det typ är exakt samma miljöer och karaktärer som i akt 1, inget nytt att upptäcka, gjorde act 2 till en betydligt sämre upplevelse än vad act 1 var.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

eftersom detta spel är tänkt att spelas utan några "akter" så har jag väntat på hela. Skulle spelet få högre poäng om den spelats i en omgång?

Det är fortfarande två akter med en tydlig övergång skulle jag säga. Man måste spela båda karaktärernas första akter innan spelet går in i andra halvan där det som sagt i recensionen blir ombytta roller.

Angående robotpusslet så tyckte jag inte sladd-delen var så svår att förstå, var ett ganska tydligt mönster, däremot missade jag den "enkla" biten om hur man kontrollerar aktuellt mönster man dragit (får fram symbolerna). Stör mig på att jag fastnar på sånna skitsaker när jag liksom klarar av mönstret sen

Skribent

Håller på att köra igenom andra akten nu. Får väl vara lite dryg och säga att jag inte riktigt förstår vad som kostat så mycket pengar och krävt 15 månaders utveckling när det är samma miljöer och karaktärer?

Mysigt och charmigt spel hur som helst.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar