Så förbereder du dig inför The Witcher 3 – Läs vår stora guide

Robot
Så förbereder du dig inför The Witcher 3 – Läs vår stora guide

Releasen är nära, men du känner paniken – vem f-n är Geralt!? Vilken tur då att FZ kan rycka in och på ett pedagogiskt sätt berätta exakt hur du kan förbereda dig inför årets rpg-släpp.


Så förbereder du dig inför The Witcher 3 – Läs vår stora guide

Trevligt med boktips


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har läst The Last Wish och den är gryyym! Men Blood of Elves - som jag läser nu - är nog ännu bättre... Jag gillar att den senare är romanform. Ska snart gå på Time of Contempt som är beställd.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Läst alla tillgängliga böckerna på både engelska och svenska, och föredrar faktiskt svenskan. Det finns en särskild charm i dem.

För att inte tala om att de i pocketformat går att få tag på under 40kr på svenska.

Inaktiv

Mycket trevlig och Informativ Nyhet FZ.
De här e spelgodis i världsklass. Mycket nöje indeed. : )..

Den här nyheten borde va högst upp ända till den 19/5.

Edit: och till de som vill hoppa på 3:an direkt finner jag att Gophers preview är superb.

... https://www.youtube.com/user/GophersVids/videos

Medlem

7. Köp/Uppgradera din PC

Medlem

Super, tack!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

nice nice intressant. Kan knappt vänta dessa dagar som är ikvar sitter atm spelar igenom the witcher 2 för 711 gången känns det som bara för säkerhets ställa och göra den där pefekta save filen av han som jag vill ta med mig i min första playthru av 3an.

och nej mina andra spel genomgångar har jag ej kvar för jag stängde av steam cloud saving förr av någon anledning, tror det var för spelet crasha någon gång när man försökte göra en save på dark svårighetsgraderna.

Medlem

Om man skaffar Witcher 1&2 till pc. Kan man föra över sina saves till ps4 sen?

Medlem
Skrivet av Locktail:

Om man skaffar Witcher 1&2 till pc. Kan man föra över sina saves till ps4 sen?

Nej, det går inte.

Men i början av Witcher 3 kommer du ha möjligheten att knappa in dina tidigare val, från del 1 och 2. Så om du kommer ihåg exakt hur du spelade så kan du återskapa historien korrekt på din PS4.

Medlem

Fantasy på svenska är ju kung! Drakar och Demoner för faan!
Härligt fjantigt men endå fantastiskt

Kommer nog alltid att minnas när jag spelade igenom diablo1 på playstation översatt till svenska!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Detta blir min förberedelse

1. Säg att du är sjuk, och inte kan jobba/plugga.
2. Köp mat för dubbelt så mycket pengar för två veckor minst (detta innebär att du måste köpa en snickers också)
3. Se till att du har kaffe hemma.
4 Smsa familjen och säg att du har stukat tån och har dragit på dig ett mörker över dig och behöver vara själv i en obestämd period.
5. Raka av skägget på releasedagen och låt det växa tills du är klar med ALLTING, missar du någon herb så kommer ilskna danskar hemsöka dig när du minst anar det.

6. Du är nu klar för Witcher 3.

7. Totalt värt det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kan jag spela 3an utan att ha kört 1an och 2an???!!!!! Har försökt o ta mig igenom 2an men pallar fan inte stressa

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Kan jag spela 3an utan att ha kört 1an och 2an???!!!!! Har försökt o ta mig igenom 2an men pallar fan inte stressa

Det ska nog kunna gå, men en hel del story och bakgrund på karaktärerna får man lära sig i 1an och 2an. Samt så valen du gör i 1an kommer påverka spelets gång i 2an och chansen är nog 99% att du kommer kunna importera din save från 2an (som också lär ha valen från 1an) till 3an.

Kortsagt, ja. Men jag rekommenderar dock att köra båda, helt klart fantastiska spel!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kan rekommendera ShoddyCast´s loreseries på 9 avsnitt för den som är intresserad.

https://www.youtube.com/watch?v=YrrzVp2HIMk&list=PL7pGJQV-jlz...

Frilansare
Skrivet av vuze2143:

Kan jag spela 3an utan att ha kört 1an och 2an???!!!!! Har försökt o ta mig igenom 2an men pallar fan inte stressa

Konstig fråga, har du läst guiden du kommenterar på? Följ den så ska det nog gå bra.

Frilansare
Skrivet av Vildjakt:

Kan rekommendera ShoddyCast´s loreseries på 9 avsnitt för den som är intresserad.

https://www.youtube.com/watch?v=YrrzVp2HIMk&list=PL7pGJQV...

Tack för tips, den fick en egen punkt i guiden!

Medlem

Har du spelen på GOG så finns det mycket intressant extramaterial att ladda ner. Har du det på Steam så går CD-nyckeln att aktivera på GOG.

Edit: Tänkte förtydliga om att jag pratar om ettan och tvåan. Vet inte om det går att aktivera trean på GOG om du köpt det på Steam.

Medlem

Jag började lira 2:an i morse. Mycket mycket bra känsla i spelet. 1:an torde jag mig inte spela. Delvis på grund av grafiken, jag vet men en del av ögat ska njuta också och man har blivit bortskämd. Sen har ju FZ fixat länkar till allt godis, så det blir att kolla igenom allt som har med 1:an att göra.


signatur

Niet.

Medlem

8. Stöd utvecklarna direkt genom att köpa spelet på gog.com

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Kan jag spela 3an utan att ha kört 1an och 2an???!!!!! Har försökt o ta mig igenom 2an men pallar fan inte stressa

Går nog, dock skulle jag köra 2'an för det är väldigt bra. För mig tog det 40 timmar i Dark-mode och gjorde i stort sätt alla side quests. Borde gå rätt snabbt om man vill.

Ambassadör
Xbox

Bioware släng er i väggen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag började lira 2:an i morse. Mycket mycket bra känsla i spelet. 1:an torde jag mig inte spela. Delvis på grund av grafiken, jag vet men en del av ögat ska njuta också och man har blivit bortskämd. Sen har ju FZ fixat länkar till allt godis, så det blir att kolla igenom allt som har med 1:an att göra.

Sen när du klarat ut tvåan får du köra igen men den alternativa vägen, som ett helt nytt spel (;

Medlem

jag är av exakt motsatt åsikt i översättningsfrångan, jag tycker att den svenska översättningen är långt mer välgjord och genomtänkt än den engelska.

Witcher är ett mycket konstigare ord än häxkarl, om vi börjar med något så enkelt, och sen går det vidare till nästan varje enskilt monster i berättelserna där den svenska texten presenterar något som är en blandning av svensk mytologi, polsk mytologi och namngivningsteori där engelskan i många fall bara drar till med ett namn som låter lite coolt.

Sen så tycker jag att novellerna, oavsett språk, är långt bättre än romanerna. De två första, som är de jag har läst är långt mer standardfantasy än novellerna som är fulla med unika tankar och charmiga återberättelser av gamla sagor.

Båda novellsamlingarna finns enkelt och billigt på ibooks.
Om man sa läsa kronologiskt så är Den sista Önskningen innan Ödets Svärd, men de är av nån anledning utgivna på både polska och engelska i omvänd ordning. inte för att det spelar så stor roll.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sapiens:

6.Köp/Uppgradera din PC

Enda steget jag gjort! Det hade förvisso inget med Witcher att göra, men Nvidia kör ju en kampanj med CD Projekt så fick spelet på köpet.

k3m
Medlem

Jag tackar FZ för en trevlig och informativ nyhet. Förresten, jag gillar svensk fantasi/äventyr. Inget fel med språket där. Likaså med Witcher litteraturen, inget större fel med svenskan där heller. Det är nog snarare så att du har förutfattade meningar, som hindrar dig att uppskatta vissa svenska ord.

k3m
Medlem
Skrivet av newlaseridea:

jag är av exakt motsatt åsikt i översättningsfrångan, jag tycker att den svenska översättningen är långt mer välgjord och genomtänkt än den engelska.

Witcher är ett mycket konstigare ord än häxkarl, om vi börjar med något så enkelt, och sen går det vidare till nästan varje enskilt monster i berättelserna där den svenska texten presenterar något som är en blandning av svensk mytologi, polsk mytologi och namngivningsteori där engelskan i många fall bara drar till med ett namn som låter lite coolt.

Ja! Det tycker jag med, absolut!

Medlem

Köpa tilltugg o dricka samt ladda handkontrollerna räcker för mig som förberedelse

k3m
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Bioware släng er i väggen!

Heja

Medlem

Steg 1 sluta läsa böcker! Steg 2 släng pcn (om ni inte kör på pcn då blir det svårt). Steg 3 gå ur Facebook och liknande.

12
Skriv svar