The Witcher 3-gameplay. Med Ultra-inställningar. I 60fps

Robot
The Witcher 3-gameplay. Med Ultra-inställningar. I 60fps

10 minuter från vad som kan bli det snyggaste rollspelet någonsin.


Medlem
The Witcher 3-gameplay. Med Ultra-inställningar. I 60fps

60fps borde vara minimum och ingen "guld standard". I spel vars gameplay och mekanik baserar sig hårt på timing och snabbt kunna få koll på sin omgivning, är 30fps inte ens i närheten av dugligt.

Medlem

Vattnet ser rätt dåligt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ska man gå på vindljudet är träden gjorda av gummi. 4:11


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

fortfarande tuben... ser inte bra ut.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Vattnet ser rätt dåligt ut.

Tycker allt ser rejält dåligt ut på YouTube med den där komprimeringen. Som att visa upp en vacker tavla och sen JPEG-komprimera den till helvete.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

60fps borde vara minimum och ingen "guld standard". I spel vars gameplay och mekanik baserar sig hårt på timing och snabbt kunna få koll på sin omgivning, är 30fps inte ens i närheten av dugligt.

Så är det nog men Witcher 3 är ändå ett spel av söligaste sorten. Tittar du på videon ser man tydligt att det inte kommer vara några problem att spela i 30fps för dom som vill det.
När Geralt svingar svärdet för kung och fosterland är det inte ens 2 attacker i sekunden och en bit söligare än Batman Arkham City och söligare än Shadow of Mordor.

Så rent tekniskt genom gameplay kommer du inte tjäna något med högre fps, Det är endast kosmetiskt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Var det inte ett väldans snack om att The Witcher skulle ha den absoluta toppgrafiken på PC?
Ser ärligt talat ut som GTA V på Normal

Medlem

Rent grafiskt så är jag inte lika imponerad nu som jag var när jag såg de första screenshotsen för drygt 2 år sedan, men när det gäller gameplay så är jag sjukt taggad. Att de tar The Witcher till en öppen värld tyckte jag lät underbart redan första gången jag hörde det.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Seraium:

Vattnet ser rätt dåligt ut.

Tycker allt ser rejält dåligt ut på YouTube med den där komprimeringen. Som att visa upp en vacker tavla och sen JPEG-komprimera den till helvete.

Var inte det jag tänkte på, utan att det går ej att se igenom från undersidan.
8.20 i videon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

de hypar verkligen spelet ordentligt. Jag ser fram emot det, men det är trots allt tre veckor kvar. Man får väl låta bli att kolla helt enkelt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

60fps borde vara minimum och ingen "guld standard". I spel vars gameplay och mekanik baserar sig hårt på timing och snabbt kunna få koll på sin omgivning, är 30fps inte ens i närheten av dugligt.

Så är det nog men Witcher 3 är ändå ett spel av söligaste sorten. Tittar du på videon ser man tydligt att det inte kommer vara några problem att spela i 30fps för dom som vill det.
När Geralt svingar svärdet för kung och fosterland är det inte ens 2 attacker i sekunden och en bit söligare än Batman Arkham City och söligare än Shadow of Mordor.

Så rent tekniskt genom gameplay kommer du inte tjäna något med högre fps, Det är endast kosmetiskt.

Jag skulle vilja säga att cappa ett spel till 30fps är det man gör när man bryr sig mer om det kosmetiskta, det ytliga. Där färg, nyanser, animationer, djup, kontraster och flöde prioroteras ner, till förmån för "mer grafik" och flashigare effekter.

Räcker med att stå still och titta sig omkring så ser man att 30fps inte ens är i närheten av det som behövs för att bibehålla ett spels flöde och inlevelse. Både interaktivt och visuellt. Som gör att den extra grafik och effekterna man fick inte spelar ett dugg roll.

Enda argumenten för 30cap är väl då om man vill påstå att trådlösa gamepads och tv-apparater, är så usla att man inte kommer känna eller se någon skillnad, men både du och jag vet att det är ren bullshit.

Medlem

Kan inte säga att jag blir imponerad av grafiken. Den är bra, helt klart däremot. Men men, jag är ändå taggad som fasen!

Medlem

Det ser bra ut. Men inte så bra som man väntat sig efter alla bilder osv.
Tycker DAI ser bättre ut. Witcher 3 har dock en hel del som DAI saknade som t.ex en enda stor open-world.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sapiens:

60fps borde vara minimum och ingen "guld standard". I spel vars gameplay och mekanik baserar sig hårt på timing och snabbt kunna få koll på sin omgivning, är 30fps inte ens i närheten av dugligt.

Så är det nog men Witcher 3 är ändå ett spel av söligaste sorten. Tittar du på videon ser man tydligt att det inte kommer vara några problem att spela i 30fps för dom som vill det.
När Geralt svingar svärdet för kung och fosterland är det inte ens 2 attacker i sekunden och en bit söligare än Batman Arkham City och söligare än Shadow of Mordor.

Så rent tekniskt genom gameplay kommer du inte tjäna något med högre fps, Det är endast kosmetiskt.

Jag skulle vilja säga att cappa ett spel till 30fps är det man gör när man bryr sig mer om det kosmetiskta, det ytliga. Där färg, nyanser, animationer, djup, kontraster och flöde prioroteras ner, till förmån för "mer grafik" och flashigare effekter.

Räcker med att stå still och titta sig omkring så ser man att 30fps inte ens är i närheten av det som behövs för att bibehålla ett spels flöde och inlevelse. Både interaktivt och visuellt. Som gör att den extra grafik och effekterna man fick inte spelar ett dugg roll.

Enda argumenten för 30cap är väl då om man vill påstå att trådlösa gamepads och tv-apparater, är så usla att man inte kommer känna eller se någon skillnad, men både du och jag vet att det är ren bullshit.

Orsaken varför eller hur har ingen betydelse. Jag svarade på andra meningen i ditt inlägg när vi diskuterar Witcher 3 som är i överlag ett söligt spel.

Det är självklart att man ser och känner skillnad på 30 och 60 fps för ingen har nekat till detta. Men något behov eller att du som spelare kommer spela bättre i ett spel som är såpass söligt som Witcher kommer du inte ha någon fördel mer än kosmetisk. Animationer och kameran kommer bli smidigare men du som spelare kommer inte behöva tima rätt att undvika fårvargar, fågellejon eller vampyrer på några hundradelar utan nu talar vi om 1-2 sekunder som vi sett i videos.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Kan inte säga att jag blir imponerad av grafiken. Den är bra, helt klart däremot. Men men, jag är ändå taggad som fasen!

Jag är helt övertygad om att det exklusivt beror på att youtube-komprimeringen inte är i närheten av kapabel att göra spelets grafik rättvisa.

Geeks Gaming

Han har ju komprimerat de så fruktansvärt mycket så de går inte kalla de ultra.
Ska man upp i den standarden så de ser ut som ingame så måste han dra upp bitrate till 80k-100k

Medlem

Sätt ut en icke komprimerad som torrent plox o;


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Avstängd

Jag är bitrate känslig person, klarar inte av videos som har dålig bitrade skillnaden mot standard videon hur den borde se ut, låg bitrate förstör upplevelsen.

Medlem

Ryktas som sagt om att PC-versionen flyttar fram gränserna vad gäller öppna spel, får se hur det blir.

k3m
Medlem
Skrivet av Skatbo:

Var det inte ett väldans snack om att The Witcher skulle ha den absoluta toppgrafiken på PC?
Ser ärligt talat ut som GTA V på Normal

Men lol. Witcher 3 ser mycket bättre ut än GTAV. Grafiken i Witcher 3 är bland det bästa som finns att tillgå just nu. Vi har ju även Witcher 2 som fortfarande ser riktigt bra ut.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Skatbo:

Var det inte ett väldans snack om att The Witcher skulle ha den absoluta toppgrafiken på PC?
Ser ärligt talat ut som GTA V på Normal

Men lol. Witcher 3 ser mycket bättre ut än GTAV. Grafiken i Witcher 3 är bland det bästa som finns att tillgå just nu. Vi har ju även Witcher 2 som fortfarande ser riktigt bra ut.

Av det jag sett så verkar det hålla sig vid samma nivå.
Upp till bevis när man spelar, annan upplevelse än att kolla på filmklipp.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

k3m
Medlem
Skrivet av dTexN:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Skatbo:

Var det inte ett väldans snack om att The Witcher skulle ha den absoluta toppgrafiken på PC?
Ser ärligt talat ut som GTA V på Normal

Men lol. Witcher 3 ser mycket bättre ut än GTAV. Grafiken i Witcher 3 är bland det bästa som finns att tillgå just nu. Vi har ju även Witcher 2 som fortfarande ser riktigt bra ut.

Av det jag sett så verkar det hålla sig vid samma nivå.
Upp till bevis när man spelar, annan upplevelse än att kolla på filmklipp.

På vilket sätt ser grafiken likadan ut? På alla sätt? Förklara!

Medlem

Jävlar vad många lipsillar och vuxna bebisar det verkar finnas...
HUR kräsen är man om man klagar på denna grafiken?! Tycker det ser ganska så läckert ut redan nu och då är den komprimerad så in i helvete.
Spelversionen är också en o-optimerad beta build, men jag vette fan, smaken är som baken(?)

Medlem
Skrivet av lightyear96:

Jävlar vad många lipsillar och vuxna bebisar det verkar finnas...
HUR kräsen är man om man klagar på denna grafiken?! Tycker det ser ganska så läckert ut redan nu och då är den komprimerad så in i helvete.
Spelversionen är också en o-optimerad beta build, men jag vette fan, smaken är som baken(?)

Det många inte verkar förstå är att grafiken i spelet inte blir sämre av att videon som visar har dålig bitrate.

Skillnaderna är bara att bilden blir suddigare och detaljer inte visas lika lätt.
En annan sak inte många heller tänker på är att om dom sitter på en TN eller VA panel kommer spelet även om det är på ultra att se mycket sämre ut än med en vettig IPS panel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av lightyear96:

Jävlar vad många lipsillar och vuxna bebisar det verkar finnas...
HUR kräsen är man om man klagar på denna grafiken?! Tycker det ser ganska så läckert ut redan nu och då är den komprimerad så in i helvete.
Spelversionen är också en o-optimerad beta build, men jag vette fan, smaken är som baken(?)

Mmm, visst fan ser det läckert ut. Jag vet inte vad de som gnäller har för problem. Nå, jag hoppas spelet tystar de den 19 maj

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av lightyear96:

Jävlar vad många lipsillar och vuxna bebisar det verkar finnas...
HUR kräsen är man om man klagar på denna grafiken?! Tycker det ser ganska så läckert ut redan nu och då är den komprimerad så in i helvete.
Spelversionen är också en o-optimerad beta build, men jag vette fan, smaken är som baken(?)

Det många inte verkar förstå är att grafiken i spelet inte blir sämre av att videon som visar har dålig bitrate.

Skillnaderna är bara att bilden blir suddigare och detaljer inte visas lika lätt.
En annan sak inte många heller tänker på är att om dom sitter på en TN eller VA panel kommer spelet även om det är på ultra att se mycket sämre ut än med en vettig IPS panel.

Grafik för mig innefattar suddig/skarp bild. Ändå, jag förstår hur du tänker.

Året är 2015, och ändå finns det inget som toppar "Crysis", knappast det här heller.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det enda som betyder något för mig är hur grafiken fungerar i helheten. Jag gillar inte Geralt särskilt mycket men det är ju onekligen ändå en spelvärld som ser oerhört mysig ut.

Medlem

Gud vilken irriterande person att lyssna på, ugh..

12
Skriv svar