Se makalös DirectX 12-demo från Square Enix

Robot
Se makalös DirectX 12-demo från Square Enix
RmK
Medlem
Se makalös DirectX 12-demo från Square Enix

Snart behöver vi inte ens gå ut längre. Framtiden är här!

Medlem

720p Youtube gör ej justice

när ett grafikkort kan göra samma sak blir jag intresserad

Medlem
Skrivet av humancentipede:

när ett grafikkort kan göra samma sak blir jag intresserad

ja, eller åtminstone två. Snygg grafik har man sett förr, så det är inte så speciellt längre. Roligare om man kan få uppleva det på sin egen maskin.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Medlem

Eh.. kunde de ha lagt ut det i mer än 720p?

Medlem

4st Titan X, dvs ca 16x prestanda av vad en ps4 klarar av... men vi vet ju alla att det här kommer man ju kunna optimera sig runt herp derp xD.

Skrivet av Blackwolfe:

Eh.. kunde de ha lagt ut det i mer än 720p?

1080p

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Eh.. kunde de ha lagt ut det i mer än 720p?

Precis vad jag tänkte med. Det är helt på tok för ofta de ska visa upp saker och väljer lägre upplösning. Suger rejält.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Sjukt mycket underbar teknologi på //build/. Hololens får en ju att spruta lite, och de ska tydligen ta med Hololens till E3 i år.

Och jag vet ju vad jag ska uppgradera till för telefon till hösten iallafall.

Medlem
Inaktiv

Live-demo PCGamer.

Medlem

GTA V any day

Medlem

Spelar ju ingen roll då 1080p ser ut som skit på Youtube.

Medlem

Hur f-sen kan man bedöma skillnader mellan DX11 och DX12 i 720p på youtube? Ladda upp ett klipp år 2015 med 720p som tak i syfte att visa kraften i en maskin med fyra TitanX som kör ett state of the art DX12 demo. Hur tänker man där?

Sånt här måste man nästan ladda ner och jämföra i lossless.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

WQHD borde vara standard på Youtube vid detta laget, speciellt från ett företag som lägger upp videon...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Ju mer detaljer, desto stelare blir det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul att varannan kommenterar kvalitén på videon istället för det faktum att dom har en dator som går på minst 40k för att köra detta i "real-time".

Visst det är vackert som få men fan det kommer aldrig att se ut så i Dx12. Det tar för lång tid att göra spel i denna detaljnivå. Inte för att tala om det breda prestanda hoppet som blir när de måste tänka in sämre datorer.

Visst att dx12 ska göra det bättre med sli/cf konfigerationer men hur många sitter med 4 grafikkort?. Och ja jag vet att det är framtida grafik. Men det är inte första gången de lovat guld och gröna skogar med nya api:s.

Inaktiv

Tänk om man hamnar i koma, vaknar upp 20 år senare..
Doom2 var min största titel i början på spelandet.. vilket var i slutet på 1994.. jag drömde om potentialen i spelandet men att vara där, här i nutid se spelpotential för nästkommande period är häftigt!
Dock är denna teknik visat med monster-rigg..
Men om 5 år kanske vi har liknande prestanda i mainstream segmentet


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Det jag såg var att grafiken kan bli riktigt imponerande med 4 GTX Titan och en burk som kan driva dem.
Kul ifall Dx12 blir bra och sådär, men jag undrar hur mycket jag måste spendera innan jag kan uppleva samma resultat som man ser i alla tech demos.

Medlem

Va är det som säger att inte nästa generation grafikkort kommer vara lite kraftiga som 4xtitan? Kanske inte som 4 titan men bara kolla redan hur långt man kommit i titan x.......och det är inte ens nästa generation. Förstår inte allt whine, det här är ett demo inget annat, lite som att visa va VR kan göra osv. Folk är så jävla giriga så det är löjligt, se potentialen istället för att dra fram högaffeln och börja gnälla på de som ligger i framkant.

Tekniken går ju löjligt snabbt framåt, en dator för 40k idag är en dator för 15k om max 2 år. Så lugna er lite med att gnälla, DX12 har inte ens hunnit komma innan alla jävla FZ experter ska slänga ur sig skit. Anamma istället detta och återgå till GTA V era troll.

Medlem

Bara att vänta tills Nvidia släpper sin nya arkitektur, Pascal någon gång under 2016. Upp till 6x högre bandbredd på minnet och upp till 4x beräkningskraft, samt upp till 32GB minne.

Medlem

"Gamers will know"
http://9gag.com/gag/awKG1Nr


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av squedo:

Bara att vänta tills Nvidia släpper sin nya arkitektur, Pascal någon gång under 2016. Upp till 6x högre bandbredd på minnet och upp till 4x beräkningskraft, samt upp till 32GB minne.

Blir väl som vanligt. De släpper en "Titan" version för 10k+ först följt av en nerbantad normal konsument version som är knappt 10% bättre än förra gen. Imo Titan X skulle varit vanliga 980. Tramsigt att de ska dela upp hårdvaran i olika instanser. Det gör valet av köp krångligare för man vill ju ha mest för pengarna när man får reda på att de ska släppa en snabbare version bara några månader senare. 980Ti ska väl komma nu i sep.

1
Skriv svar