CCP: "Virtual reality blir inte en stor grej 2016"

Robot
CCP: "Virtual reality blir inte en stor grej 2016"
Medlem
CCP: "Virtual reality blir inte en stor grej 2016"

Jag tror att det där beror på hur man definierar 'Framgångsrik'; Är det vid 100000, 1000000 eller 10000000 sålda enheter?

Medlem

Hilmar Veigar Pétursson har väl rätt med att den inte börjar stor..men den kommer definitivt växa snabbt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tror inte det är året det slår genom ordentligt, men jag tror att det redan har börjat bygga upp rejält med momentum.

Medlem

lol


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag tror inte det är året det slår genom ordentligt, men jag tror att det redan har börjat bygga upp rejält med momentum.

Ja, jämförelsen med 3D-kort är ganska puckad om man minns varför de inte slog direkt.
VR har till skillnad från dem en etablerad API, en mängd spel som redan har stöd för VR och en ännu större mängd som enkelt kan anpassas för VR. Dessutom kommer headseten sannolikt ha ett rimligt pris, vilket 3D korten INTE hade.

Inaktiv

VR är lagom hypat.

Medlem

Vem vet, kanske Nintendos nya konsol blir något med VR!

Medlem

Det får gärna vara en liten grej så länge entusiaster har tillgång till tekniken till ett vettigt pris, i min värld har det redan varit en stor grej sedan jag först kopplade in mitt DK1.

Medlem

Jag skulle inte tro ett ord av vad CCP-chefen har att säga. Ens om han skulle säga att himlen är blå.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle inte tro ett ord av vad CCP-chefen har att säga. Ens om han skulle säga att himlen är blå.

-Varför är himlen blå?
"-Den blå färgen beror på att solens ljus bryts och sprids i luftmolekyler och vattendroppar i jordatmosfären. Solljuset är inte vitt, utan inrymmer olika ljusvågor med var sin färg.
Dessa ljusvågor svänger med olika hastighet, och vågornas längd kallas våglängd. Långa vågor ger rött ljus, medan blått ljus har kort våglängd. Eftersom korta våglängder böjer av lättare än andra så sprids de också mest - och ger vår blåa himmel."
Svarade: Hans Fridlund, i: "Exxet", Expressen 18 feb, -96.


signatur

autograph

Medlem

VR är det som återbygger mitt spelintresse lite. Spel har ingen stor utveckling längre och VR behövs för just det.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

VR är det som återbygger mitt spelintresse lite. Spel har ingen stor utveckling längre och VR behövs för just det.

Håller med Jag köpte Oculus DK1 och älskar det..har byggt upp ett stort förråd med spel och dylikt som stöder VR - så jag är väl förbered inför retail versionen av <insert which ever comes first VR>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle inte tro ett ord av vad CCP-chefen har att säga. Ens om han skulle säga att himlen är blå.

CCP har för närvarande bara en enda produkt för PC och den kommer aldrig att få VR-stöd så han är knappast någon branschexpert. Valkyrie har ju faktiskt inte släppts än och var ursprungligen inte ens tänkt att släppas alls.
Det finns många seriösare aktörer att lyssna på.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag skulle inte tro ett ord av vad CCP-chefen har att säga. Ens om han skulle säga att himlen är blå.

Haha, jo, han har lovat lite väl mycket guld och gröna skogar i det förflutna, men han har nu faktiskt bättrat på sig. Ända sen Andie tog över utveckligen av EVE så har allting bara blivit 100x bättre.

Medlem

För de som har intresse och pengar samt kan stå ut med ett smalt utbud av mediainnehåll som kan nyttja tekniken kommer det finnas hyfsade möjligheter.

Tumregel för när någonting har slagit igenom är i mina ögon när ens tekniskt ointresserade föräldrar på 50-60+ börjar använda eller i vart fall vet att grejerna existerar och det kommer absolut ta några år till.

De börjar bry sig först när de kan gå runt på dansgolvet i Let's Dance i realtid eller kan köpa virtuella biljetter till VM-finalen i fotboll.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Xepheros:

Jag tror inte det är året det slår genom ordentligt, men jag tror att det redan har börjat bygga upp rejält med momentum.

Ja, jämförelsen med 3D-kort är ganska puckad om man minns varför de inte slog direkt.
VR har till skillnad från dem en etablerad API, en mängd spel som redan har stöd för VR och en ännu större mängd som enkelt kan anpassas för VR. Dessutom kommer headseten sannolikt ha ett rimligt pris, vilket 3D korten INTE hade.

Japp, och utvecklingarna sker i en imponerande hastighet också. Jag tror som sagt inte att 2016 kommer nalka början på VR-headsettens tid på riktigt, men jag tror inte 2017 är omöjligt.

Medlem

3D-kort var för den relativt nya tekniken som många blev besvikna på, och "mobilspel" är inget som blir framgångsrikt som spel, det är interaktiva appar, inte riktiga spel.

Medlem
Skrivet av the_apollo:

3D-kort var för den relativt nya tekniken som många blev besvikna på, och "mobilspel" är inget som blir framgångsrikt som spel, det är interaktiva appar, inte riktiga spel.

Rätt många spelutvecklare som önskar deras spel drog in lika mycket pengar som Angry Birds, Candy Crush, Clash of Clans osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av the_apollo:

3D-kort var för den relativt nya tekniken som många blev besvikna på, och "mobilspel" är inget som blir framgångsrikt som spel, det är interaktiva appar, inte riktiga spel.

Rätt många spelutvecklare som önskar deras spel drog in lika mycket pengar som Angry Birds, Candy Crush, Clash of Clans osv.

Det mest intressanta i alltihop är att de som säger att mobilspel inte är riktiga spel många gånger håller fram äldre 2D-titlar som "riktiga" spel när det i princip är samma sak. Hade vi frågat någon på 80-talet om Angry Birds är ett riktigt spel så hade de trott att du är helt dum i huvudet som ens måste ställa en sådan fråga när något så enkelt som Pong är ett spel.

Många mobilspel går ju ironiskt nog tillbaka till rötterna även om de såklart paketerar om det för att passa dagens konsumenter. Ofta tycker jag att det kan vara riktigt skönt med back-to-basics-spel som Tetris eller avskalad strategi som Auralux.

Jag tror inte att det är spelen i sig själva det är fel på alltid, det är mer att "gamers" känner sig förmer och vill klanka ner på den smutsiga mobilpöbeln. Det är inte helt olikt kulturnissarna i finsalongerna som plockar isär abstrakt konst och ser ner på alla därhemma som bara bryr sig om det som är mainstream och inte skulle sätta sin fot på ett museum eller konstutställning.

1
Skriv svar