Skrivande och whisky

Medlem
Skrivande och whisky

Dagen till ära är det Bushmills whisky som avnjuts. Inte mitt förstaval om studielånet var högre men det duger åtminstone. Skotsk är att föredra och mitt absoluta favoritdistrikt är Islay. Rökighet blandat med en någonting som jag inte kan sätta fingret på gör att denna dryck ger mig rysningar längst ryggraden av ren njutning. Caol Ila är den absoluta favoriten.

Den avnjutes idag till rättsfall gällande kommuners kompetensöverskridande i form av underlåtelse att verka för handlingsoffentlighet i ideella föreningar som tagit över kommunala angelägenheter. Inte för att tråka ut er med lagtekniska spörsmål eller krångliga juridiska problem men området är klart intressant och är mitt ämne för examensarbete. Kommuner som lämnar över dessa angelägenheter ställer till med flertalet intressanta juridiska frågor som idag inte har något klart svar.

Dock var det inte dagens göromål som jag egentligen ville tala om utan mest upplysa om att morgondagen kommer spenderas i Borlänge och beundra The Kristet Utseende. Har länge varit en favorit i samband med inmundigandet av starka drycker och imorgon kommer jag äntligen kunna säga att jag har sett dem live. Vanligtvis är detta inte min genre på något sätt men komedin som de har är en lockande faktor.

Klepto, out!

#blogg


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivande och whisky

Är det möjligt att göra annat än älska Islay? Caol Ila har jag inte smakat, men Bowmore och Laphroaig ligger mig varmt om hjärtat.

Kommunallagen blir säkert ännu intressantare med en dram eller två innanför västen.

Hm, nu blev jag törstig, måste nog åka till bensinstationen och handla... (bor ju inte i Sverige längre).


signatur

Last one to heaven is a loser!

Skrivet av Kapten Kolja:

Är det möjligt att göra annat än älska Islay? Caol Ila har jag inte smakat, men Bowmore och Laphroaig ligger mig varmt om hjärtat.

Kommunallagen blir säkert ännu intressantare med en dram eller två innanför västen.

Hm, nu blev jag törstig, måste nog åka till bensinstationen och handla... (bor ju inte i Sverige längre).

Har inte systemet typ öppet dygnet runt i "L"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jo i den luxemska burgen är det aldrig långt till en flarra rödtjut. Och kvalitetswhiskey från Islay finns faktiskt på Q8(!), men en dag som första maj kan det ändå vara svårt att hitta en öppen mack att handla i.


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar