Tänkte börja lira

Medlem
Tänkte börja lira

Tja. Såhär är det. För ca 4 år sen så körde jag en såndär 14-dagarstrial, men hade då inte möjlighet att lira mmorpg's som kostade pengar. Nu när man är 20 och har både pengar och fritid så tänkte jag ta upp det igen.
Intressant nog finns mitt konto kvar...

Hursom, det lär ju ha skett en del på 4 år, och jag var inte särskilt inbiten då heller iom att det bara var en trial. Är det något vettigt man bör tänka på i uppstarten som man kanske glömt? Starttips, vad man kan rikta in sig på? Har för mig man pillade en hel del med blueprints och mining...

Vilken vettig info som helst som skulle kunna hjälpa mig kicka igång skulle vara uppskattat!

Medlem

Vad du kan ha för dig.. Allt från pirateri till sexuella tjänster funkar faktiskt.. Men det är du som sätter gränsen

Själv pangar man på allt som är rött. Det vill säga typ hela eve universumet

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Vad du kan ha för dig.. Allt från pirateri till sexuella tjänster funkar faktiskt.. Men det är du som sätter gränsen

Själv pangar man på allt som är rött. Det vill säga typ hela eve universumet

Haha, sexuella tjänster? Oh well, pirateri låter kul. Finns det en NPC-polis eller resulterar det bara i att man gör folk fly förbannade på en?

Edit : Ah, gött, nu är man tillbaka i EVE. Hunnit plocka på mig lite blueprints och börjat producera lite småprylar, typ 20st 75mm-kanoner och 10 shuttles. Hade tydligen 300K ISK och en del sen min tidigare trial run.
Nu gäller det bara att vänja sig vid interfacien samt sätta upp soffan bekvämare. Tungt att spela 3m från en tv och försöka läsa liten text samtidigt
Om nån vill höra av sig in-game så heter jag Gagoff där, samt spelar som Caldari, om jag inte minns fel.

Inaktiv
Medlem

Mjo att spela långt ifrån TVn har jag testat.. Inge roligt

Inaktiv

En gott råd: En ny karraktär för fyra år sedan startade med ca 80k skillpoints och fem skills. En ny karraktär idag startar med ca 800k skillpoints och avsevärt fler skills. Skrota din gamla trial och skapa en ny karraktär.

Maila mig ingame om du är intresserad av ett helsvenskt företag. Vi erbjuder grundläggande standardiserad utbildning i gruvdrift, pve och pvp och gör strax en tapper soldat värdig namnet av dig.

M.v.h.

/ Calle Enharjare - General, Ginnungagaps Rymdfarargille

Medlem

Ah, tack, men tydligen hade jag redan ca 900k och en del prylar kvar
På tisdag har jag Industry lvl 5 och kan börja träna på mining barge. Hoppas det tar lite fart i grusandet då. Ska se om jag hittar dig in-game trots allt, fast det blir lite senare. Suger att bli inringd på jobbet på en lördag :/

Medlem

Det finns oxå ett helsvenskt corp/alliance med bara svenska corps. Jag tror du redan är med i FATSUN kanalen gagoff ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Spännande! Vi var ett av grundarföretagen i helsvenska Tre kroner, som byggde Valhall-stationen och levde ärorikt i "cobalt edge" ända till razor och rule of three lömskt förrådde oss. Vilken är denna koalition av svenska företag som gått mig helt förbi?

Medlem

RjctD


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Yep, jag sitter i Fatsun och ställer mina n00b-frågor då och då
Hjälpsamma pojkar och flickor som står ut med en
Sitter i RjctD-kanalen också

Inaktiv

Ni är alltså runt 80 medlemmar om man skall tro informationen ingame? Vad är erat/era mål/värderingar för tillfället? Vart claimar ni? Intressant projekt i alla fall, hoppas det består.

Medlem

Jag är inte med Rjctd. Jag är med i Lone Starr Corp. utan allians

Men deras syfte är väll pve/mining. Dom har inte claimat nått.

Om du har några frågor så gå in på Fatsun och fråga där. Där sitter CEOn för alliansen iallfall


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

BOB BOB BOB BOB BOB BOB!! Gooooo BOB!

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

BOB BOB BOB BOB BOB BOB!! Gooooo BOB!

QOUTE ! :)..

BOB RULES ! :heart:


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Nej nej, man ska va egenföretagare!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av blesserad:

Spännande! Vi var ett av grundarföretagen i helsvenska Tre kroner, som byggde Valhall-stationen och levde ärorikt i "cobalt edge" ända till razor och rule of three lömskt förrådde oss. Vilken är denna koalition av svenska företag som gått mig helt förbi?

Ja, det är ju också ett sätt att se på den situationen xD, at Nex o company sålde stationen och la svansen mellan benen och flydde till Pure är en annan sida av det, trots att ni hade RK och Spontaneous Defenestration (mfl) som kom och smiskade Rule of Three åt er.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av fisk:
Skrivet av blesserad:

Spännande! Vi var ett av grundarföretagen i helsvenska Tre kroner, som byggde Valhall-stationen och levde ärorikt i "cobalt edge" ända till razor och rule of three lömskt förrådde oss. Vilken är denna koalition av svenska företag som gått mig helt förbi?

Ja, det är ju också ett sätt att se på den situationen xD, at Nex o company sålde stationen och la svansen mellan benen och flydde till Pure är en annan sida av det, trots att ni hade RK och Spontaneous Defenestration (mfl) som kom och smiskade Rule of Three åt er.

Ett krig där man kan upprätthålla en fungerande krigslogistik 34 hopp genom fientligt nollnollterritorium(4-5j för capitals) vid försvar av eget territorium är ju bara ett löjligt fantasiscenario - "cobalt edge" är och förblir lättinvaderat, svårförsvarat samt väldigt beroende av sina grannars. Ja, vi hade kunnat spöat skiten ur lede fi i de 1-2 dagar som det hade passat RK och Spontaneous. Tyvärr hade dessa två koalitioner av spelare visat allt för ofta att de är en samling hybrissmittade, nyckfulla och skjutglada clowner som inte tänker längre än sina blasterkanoners optimal. Är jag nöjd med beslutet? Ja - klart ogynnsamt för allians tre kroner, som var ett tungrott demokratiskt spektakel vars ledning jag är glad i att idag slippa tillhöra - men klart gynsamt för Ginnungagaps Rymdfarargille som idag frodas och vältrar sig i allt tänkbart välmående. Så... gällandes "cobalt egde-kriget" om "Valhall" - har du verkligen ingen aning om vad du yrar om annat än dig egen lilla blygsamma bit av kakan som RK.-pöbeln matat dig med. Vad har du för mer förstahandsinformation än hur den jumpgate i MK-Y som du campade i några timmar såg ut? Skål!

Redigerat: för stavning.

Medlem

Tre kroner kontaktade mig och andra och bad om hjälp att försvara territoriet mot Rule of Three, vi i RK var glada att göra det då det dels var svenskar som jag hade ett gott öga till (jag satt vid det tillfället i RK council). När vi kom ner till Tre Kroners stationsystem så gjorde vi potatismos av Rule of Three och hade inga problem att pressa dem tillbaka till sina egna system. I de två dagar vi var där (vi kunde inte stanna längre, eftersom ni då valde att kapitulera, trots tidigare uttalande om att det inte alls handlade om det) - ni tog en skräpsumma pengar utan att meddela RK och flydde med svansen mellan benen och bölade om att Razor huggit en dolk i ryggen.

Det må så vara, men ni skötte affären jävligt illa. Det TRE gjorde var att istället för att (om ni inte fått bl.a. vår hjälp) förlora stationen till Ro3 och därmed alla assets be om hjälp så ni kunde fly hals över huvud, vidare så lyckades ni få pengar för stationen och allt som behövdes var att rida på den framgång som gavs er.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av fisk:

Tre kroner kontaktade mig och andra och bad om hjälp att försvara territoriet mot Rule of Three, vi i RK var glada att göra det då det dels var svenskar som jag hade ett gott öga till (jag satt vid det tillfället i RK council). När vi kom ner till Tre Kroners stationsystem så gjorde vi potatismos av Rule of Three och hade inga problem att pressa dem tillbaka till sina egna system. I de två dagar vi var där (vi kunde inte stanna längre, eftersom ni då valde att kapitulera, trots tidigare uttalande om att det inte alls handlade om det) - ni tog en skräpsumma pengar utan att meddela RK och flydde med svansen mellan benen och bölade om att Razor huggit en dolk i ryggen.

Det må så vara, men ni skötte affären jävligt illa. Det TRE gjorde var att istället för att (om ni inte fått bl.a. vår hjälp) förlora stationen till Ro3 och därmed alla assets be om hjälp så ni kunde fly hals över huvud, vidare så lyckades ni få pengar för stationen och allt som behövdes var att rida på den framgång som gavs er.

Äsch, snack! Vi kommer inte ifrån att du visar en bristande kunskap för strategiskt tänkande, evepolitik och generell insikt i affären över huvud taget. Tyvärr kan vi förmodligen inte föra den här argumentationen längre än att vi konstaterar att vi ser olika på saken. Vi kan även konstatera att det goda ögat du hade för oss under den tidpunkten inte var ömsesidigt. Men, bäste Tobias Sjodin, om vi i framtiden stöter på varandra i osäker rymd skall jag se till att du får äta upp att du med orätta kallat oss fega.

Medlem

Om strategiskt tänkande är lika med att överge sina ord så har ni lyckats förträffligt.

Ja, jag har inga illusioner längre om att de som fattade beslutet att fly med svansen mellan benen är mina vänner. Lycka till med PvP:andet, om ni gör det hälften så bra som ni minear så har vi en värdig motståndare.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Medlem

Meh jag är nyheterna
Förstod redan när jag hörde om MAX att det inte skulle lyckas så bra.
Dock så är jag nöjd så länge jag får skjuta på något eller sprängas

Inaktiv
Skrivet av NookiE-afk:

Meh jag är nyheterna
Förstod redan när jag hörde om MAX att det inte skulle lyckas så bra.
Dock så är jag nöjd så länge jag får skjuta på något eller sprängas

MAX är en intressant satsning jag är glad att vara en del av. Vi får se vart det barkar hän. Det största problemet med MAX är att serverklustren inte klarar av våra offensiver. Pju-pju!

Medlem

Precis.. Det är största felet med MAX. Gillar idén annars. Mina åsikter om satsningen baserades mycket på storleken av flottorna och lagget som det tillför

Medlem

Vad är MAX och vad har jag missat ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

MAX är BOBs satsning på att åka långt bort för att dö.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av Fanster:

Vad är MAX och vad har jag missat ?

MAX är BoBs storsatsning som går ut på att med enorma capitalflottor sätta norr i brand - vilken har skördat både framgång och motgång - motgång då serverklustren för enskilda system i nollnoll inte är förtjusta i att få besök av 350 capitalpiloter med tillhörande BS-flotta. När det tar 27min att avaktivera sin tracking-computer för att byta skript eller 30+ för att hoppa till nästa system inser man att eve inte är konstruerad för den sortens storskalighet.

Medlem

Inte så genomtänkt från BOB:s sida med andra ord. Lite som att hoppa i vattnet och klaga på att man blir blöt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av fisk:

Inte så genomtänkt från BOB:s sida med andra ord. Lite som att hoppa i vattnet och klaga på att man blir blöt.

Hoho, fast tanken är mycket god och våra offensiver håller i skrivande stund hög kvalitet. Dvs - majoriteten av de flottor vi möter flyr, så vi behöver inte uppleva lagg på slagfältet.

För övrigt: är du alltid så här bitter? Visst är det kul att tjafsa lite med lede fi i forum och dylikt men det är trots allt bara ett spel. Ta det lungt, kamerad.

12
Skriv svar