Project Cars – gokarts, retrobilar och mer bland lanseringsbilarna

Robot
Project Cars – gokarts, retrobilar och mer bland lanseringsbilarna
Medlem
Project Cars – gokarts, retrobilar och mer bland lanseringsbilarna

Redan inhandlat och klart

Medlem

Jag är lite småsugen på spelet, men vet inte hur mycket tid jag kommer att spendera med det om jag väljer att köpa det.
70 bilar låter väldigt lite, men å andra sidan lär det ligga mycket mer tid bakom varje än i t ex. Gran Turismo.
Sauber Mercedes C9 Race Car är en av mina absoluta favoritbilar, så att få med den i limited edition gör det hela mer lockande.

Jag såg även denna video för typ en vecka sedan:

Vill man ha en sådan setup lär det nog gå åt bra mycket mer än en femhundring dock

Inaktiv
Skrivet av returpack:

Jag är lite småsugen på spelet, men vet inte hur mycket tid jag kommer att spendera med det om jag väljer att köpa det.
70 bilar låter väldigt lite, men å andra sidan lär det ligga mycket mer tid bakom varje än i t ex. Gran Turismo.
Sauber Mercedes C9 Race Car är en av mina absoluta favoritbilar, så att få med den i limited edition gör det hela mer lockande.

Jag såg även denna video för typ en vecka sedan:

https://www.youtube.com/embed/I9jP0Q6bLVI

Vill man ha en sådan setup lär det nog gå åt bra mycket mer än en femhundring dock

Spelar han på Playstation 4 i videon? Var kan man hitta en ratt till PS4 med spak och pedaler? Ser coolt ut

Avstängd
Skrivet av eatem:
Skrivet av returpack:

Jag är lite småsugen på spelet, men vet inte hur mycket tid jag kommer att spendera med det om jag väljer att köpa det.
70 bilar låter väldigt lite, men å andra sidan lär det ligga mycket mer tid bakom varje än i t ex. Gran Turismo.
Sauber Mercedes C9 Race Car är en av mina absoluta favoritbilar, så att få med den i limited edition gör det hela mer lockande.

Jag såg även denna video för typ en vecka sedan:

https://www.youtube.com/embed/I9jP0Q6bLVI

Vill man ha en sådan setup lär det nog gå åt bra mycket mer än en femhundring dock

Spelar han på Playstation 4 i videon? Var kan man hitta en ratt till PS4 med spak och pedaler? Ser coolt ut

Han lirar på PC

Medlem

Jag älskar retrobilar. Lär nog köpa detta.

Medlem

Givet köp


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag är lite småsugen på spelet, men vet inte hur mycket tid jag kommer att spendera med det om jag väljer att köpa det.
70 bilar låter väldigt lite, men å andra sidan lär det ligga mycket mer tid bakom varje än i t ex. Gran Turismo.
Sauber Mercedes C9 Race Car är en av mina absoluta favoritbilar, så att få med den i limited edition gör det hela mer lockande.

Jag såg även denna video för typ en vecka sedan:

Vill man ha en sådan setup lär det nog gå åt bra mycket mer än en femhundring dock

Force Feedback ser inte ut att vara på?
Varför kickar han till gaspedalen ibland samtidigt när han bromsar?? Fattar inte, men det är säkert bra för någonting.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Force Feedback ser inte ut att vara på?
Varför kickar han till gaspedalen ibland samtidigt när han bromsar?? Fattar inte, men det är säkert bra för någonting.

Han växlar ner samtidigt som han bromsar, han kickar till gasen så motorvarvet hålls uppe när han släpper upp kopplingen för jämnare växling till lägre växel..typ

Det kallas "Heel-Toe Downshifting"
http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av returpack:

Jag är lite småsugen på spelet, men vet inte hur mycket tid jag kommer att spendera med det om jag väljer att köpa det.
70 bilar låter väldigt lite, men å andra sidan lär det ligga mycket mer tid bakom varje än i t ex. Gran Turismo.
Sauber Mercedes C9 Race Car är en av mina absoluta favoritbilar, så att få med den i limited edition gör det hela mer lockande.

Jag såg även denna video för typ en vecka sedan:

Vill man ha en sådan setup lär det nog gå åt bra mycket mer än en femhundring dock

Force Feedback ser inte ut att vara på?
Varför kickar han till gaspedalen ibland samtidigt när han bromsar?? Fattar inte, men det är säkert bra för någonting.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe
Bra och bra.. Kan ge lite extra autentisk känsla. Mest därför jag tror dom flesta använder det. Hänger (för min del) mest på bilen.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Jag älskar retrobilar. Lär nog köpa detta.

Jag kör nästan uteslutande bara Group 5 bilarna. Aah.. det ljuva 80-talet.

BMW 320 Group 5 på Watkins Glen (Gammal build):
https://www.youtube.com/watch?v=zVP_-pr2Ckg


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Förstår inte riktigt så mycket fokus på bilmodeller.

Hade räckt med en "Konsum Blå Bil" och hur mycket tweaks som helst på den - och all kraft på märkbara tweaks hur den uppför sig.

Kanske tar i lite - men 5-10 modeller räcker långt för att matcha typ av race. Fanns några fantasimodeller i GT5 minns jag, men det var ju mer rymdfarkost är bil nästan.

Men det växer kanske med olika typer av race, som i GT, att de krävs europeiska bilar, eller bara japanska osv. Vad hade GT, var det 900 bilmodeller eller något sådant.

Less is more, säger jag vad gäller modeller. Gör riktigt bra sim av de ni spottar ut istället. Sedan kan man med tiden köra ut fler på DLC - men så fokus blir rätt.

Medlem

Äldre bilmodeller <3 specielt mercedes!

Avakyr dagens plast skit bilar å alla har exakt samma fula hjulhus sidor..
Kräääks!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Äldre bilmodeller &lt;3 specielt mercedes!

Avakyr dagens plast skit bilar å alla har exakt samma fula hjulhus sidor..
Kräääks!

Behöver inte vara så, många nyare bilar är väldigt vackra. Alfa 8C t.ex.

Men däremot var interiörerna bättre förr! Ibland helt fantastiska.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

70 bilar bara? Ok, 200 spänn kan de få för spelet.

Medlem
Skrivet av eatem:

Spelar han på Playstation 4 i videon? Var kan man hitta en ratt till PS4 med spak och pedaler? Ser coolt ut

Några pedaler finns listade här:
http://www.projectcarsgame.com/beyond-reality.html

Medlem

Tack Returpack:-) Min gamla g25:a kommer funka än gött

Medlem

Tack för svar Vorlon och Edd1e.
Jag anade att det kunde vara så med broms, gas, växling och varvtal, men det såg inte vettigt ut.
Nu förstår jag.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Törstig:

70 bilar bara? Ok, 200 spänn kan de få för spelet.

Väntar på den dag jag får höra Alonso säga "va, ska jag köra SAMMA bil varenda bana?"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av IceMan:

Äldre bilmodeller &amp;lt;3 specielt mercedes!

Avakyr dagens plast skit bilar å alla har exakt samma fula hjulhus sidor..
Kräääks!

Behöver inte vara så, många nyare bilar är väldigt vackra. Alfa 8C t.ex.

Men däremot var interiörerna bättre förr! Ibland helt fantastiska.

Nej precis det var interiören jag hade i sinnet, Det är hemskt så det ser ut, även i riktigt dyra bilar...
Går jag ner till en 190E ifrån 86, som stått ute i 5år, putsar bort damet/skiten på instrument panelen, så ser den fortfarande ny ut!
Jag älskar den där mjuka panelen som fanns förr och allt runt som var byggt i riktigt material.

en tyvärr svunnen tid

dagens plasta skit!....


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Propy:
Skrivet av IceMan:

Äldre bilmodeller &amp;amp;lt;3 specielt mercedes!

Avakyr dagens plast skit bilar å alla har exakt samma fula hjulhus sidor..
Kräääks!

Behöver inte vara så, många nyare bilar är väldigt vackra. Alfa 8C t.ex.

Men däremot var interiörerna bättre förr! Ibland helt fantastiska.

Nej precis det var interiören jag hade i sinnet, Det är hemskt så det ser ut, även i riktigt dyra bilar...
Går jag ner till en 190E ifrån 86, som stått ute i 5år, putsar bort damet/skiten på instrument panelen, så ser den fortfarande ny ut!
Jag älskar den där mjuka panelen som fanns förr och allt runt som var byggt i riktigt material.

en tyvärr svunnen tid

dagens plasta skit!....

Det jag även gillar är att många hade interiörer som matchade utsidan i färg. Larvigt kanske, men jag tycker att det "livar upp". T.ex. röd instrumentpanel. Vissa bilar har det nu också och det uppskattar jag. För mycket silver och mörkgrått annars.

Kul att andra uppskattar insidan med


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar