Helgdiskussion - Vilket spel har snyggast eld (och explosioner)?

Robot
Helgdiskussion - Vilket spel har snyggast eld (och explosioner)?
Medlem
Helgdiskussion - Vilket spel har snyggast eld (och explosioner)?

Måste säga att explosioner i Watch Dogs såg riktigt bra ut, var någorlunda roligt att springa runt med granatkastaren och spränga saker.

Hittade denna video; rök effekterna är rätt mysiga

Bilkrasher, explosioner, säg vad ni vill om spelet, men damn dom lyckades med detta.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Måste säga att explosioner i Watch Dogs såg riktigt bra ut, var någorlunda roligt att springa runt med granatkastaren och spränga saker.

Hittade denna video; rök effekterna är rätt mysiga

https://www.youtube.com/embed/8nciSt_1DM8

Bilkrasher, explosioner, säg vad ni vill om spelet, men damn dom lyckades med detta.

Har varit sugen på detta spel länge, skulle du säga att det är värt 199 kr på PSN rean nu till PS4 ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Måste nog säga Skyrim ändå, speciellt med några moddar....

Medlem

Far Cry 4 ser ju rätt dugligt ut också, både vad gäller eld, eld och explosioner.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Tändaren i Metro last light

Medlem

Elden från eldkastaren i killing floor 2 ser vansinnigt bra ut.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Var rätt snyggt på sin tid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Sims


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Tändaren i Metro last light

Metro Last Light har riktigt snygga eldeffekter.

Medlem

GTAV's eld tycker jag om, speciellt den eld som man kan tända genom att skjuta på bensinen, ser riktigt fräckt ut.

Medlem

Warcraft 2 : Tides of Darkness, hands down. Alldrig blivit så imponerad av explosioner och eld... Trodde Blizzard hade filmat elden på något sätt.

Många års läsande på FZ, antagligen min första kommentar... Den elden alltså

Medlem

Bilkrascherna i burnout paradise var riktigt snygga, om man nu kan räkna dessa som explosioner.

Annars så måste jag säga att första gången jag sprängde sönder ett hus battlefield bad company var en riktig wowupplevelse.

NuZ
Testpilot
Skrivet av marcus8958:

Fan det är ju Blood! Det var riktigt roligt!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Uncharted 3 hade en bana där man sprang igenom ett stort hus som brann. Elden var inte verklig eller grafiskt snygg. Men känslan den skapade tillsammans med att byggnaden gick sönder är bland det bästa i eldväg i något spel jag någonsin spelat.

Men som sagt grafiskt var det nog inget vidare eller imponerande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

GTA V har rätt fina explosioner, men de mysigaste jag sett måste nog vara de i Besiege.

Medlem

Ångan/röken i första Unreal...jag kommer ihåg att jag satt och kollade in rökspiralen hur länge som helst. Var helt överrumplad av den grafiken. Men i dagsläget...måste hålla på gräsbränderna i Far Cry 2.

Medlem

War thunder har riktigt snygga rök effekter. Elden är rätt bra. Men röken är riktigt snygg

Medlem

Wolfenstain spelet som kom ut typ år 2000 har riktigt snygg eld!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Lätt red orchestra 2 rising storms eldkastare. Finns inget bättre!

Medlem

den här scenen är nog den senaste att imponera på mig gällande eld och inferno. (Gameplay bild jag tagit själv i Order 1886)

rent historiskt i spelvärlden så är det dock nog denna som gjorde ett stort intryck på mig när det väl var nytt.


signatur

God is dead

Medlem

De enda explosioner jag kan komma att tänka på är nog de i Company Of Heroes, framförallt när det är tungt artilleri som sliter sönder hus och slungar delar hit och dit, finns nog inga andra explosioner i spel som för mig har sånt jäkla TRYCK i sig.

Medlem

Far Cry 2 har riktigt bra eld effekter tycker jag. Explosioner är väl nog GTA 4 och 5. Det man saknar i spel när det kommer till explosioner är att det sällan blir efter effekter. Dvs en bil fortsätter brinna eller en tunna med bensin/diesel brinner efter den sprängts. Kanske med Dx12

Inaktiv

Return to Castle Wolfenstein har fortfarande snyggast! (Flamethrower)


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Silent Service II låg väldigt långt framme på sin tid


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Kommer ihåg att jag blev oerhört impad av elden i första Max Payne när jag spelade det 2001.

Fast senast när jag spelade igenom spelet för några år sedan så blev jag rätt så besviken över att elden inte såg lika bra ut som jag mindes det.

Medlem

Får nog säga att Arma 3 har bland de snyggaste explosionerna; eller snarare symfonin av det visuella, audiella och vad som kvarstår från en explosion. Att se en helikopter störta under en becksvart natt några km bort följt av den visuella explosionen som lyser upp och sen ljudet av explosionen någon sekund senare är riktigt grymt. Vraket ligger sen kvar länge och brinner med rök som tornar över det för alla inom en bra distans att se. Det blir också bara härligare då helikoptrar kostar grymt mycker på servern jag spelar på (EUTW; kan närmast liknas BF conquest) samtidigt som de är så jäkla effektiva om de används rätt (en av attackhelikoptrarna har värmekamera, 30 mm HE gatling cannon, AT missiler samt raketer och en effektiv range på ett avstånd då du inte ens ser helikoptern).

Skrivet av b0ne:

Har varit sugen på detta spel länge, skulle du säga att det är värt 199 kr på PSN rean nu till PS4 ?

Verkligen inte. Det ser kul ut på gameplayvideos men när du spelar det känner du hur sönderskriptat och enformigt det är. Exempelvis när du hackar korsningar; står det bara någon enstaka bil och väntar på grönt så får han någon hjärnblödning och gasar på för att sen köra rakt in i en vägg. Om du jagar någon och aktiverar samma hack genom en korsning så får killen spader och kör in i en vägg självmant även om ingen annan bil är där. Vidare hjälper det inte att bilar som nuddar varandra i de situationerna exploderar.

Nej, hacken hade varit riktigt grymma om de vore dynamiska och förarna samt fysiken betett sig som vanligt, men så är inte fallet.

Medlem

Såhär ser en eldkastare ut i verkligheten, agresiv å arg eld som sprutar en rätt bra bit fram. i spel ser ofta elden mjuk å "snäll" ut. https://www.youtube.com/watch?v=IXee_Hm-sw0

Medlem
Medlem

Eldkastaren i Kingpin var sjukt snygg. Fanns inget spel som var i närheten av att ha så snygg eld

12
Skriv svar