Team Fortress 2 – på väg att bli seriös e-sport?

Robot
Medlem
Team Fortress 2 – på väg att bli seriös e-sport?

Börjar de känna press från blizzards framtidsmördare ??? Hoppas på ett totalt mord

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Börjar de känna press från blizzards framtidsmördare ??? Hoppas på ett totalt mord

o ja.

Medlem

Kom ihåg att TF2 var på väg att bli ganska stort inom E-sport när det släpptes, innan Valve började släppa hattar och skit...
Skulle verkligen vara roligt om detta lyckades!

Medlem

Låter väldigt bra. Ett annat spel jag skulle vilja ha någon form av matchmaking i är Chivalry, men tydligen är spelarbasen för liten för att det skulle kunna fungera (om man ska lita på "folk på forumen").

Medlem

Skulle varit väldigt skoj, har lirat mycket TF2 och det finns potential för spelet att funka som tävling, kolla bara in hur duktiga vissa är som Demomans.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Börjar de känna press från blizzards framtidsmördare ??? Hoppas på ett totalt mord

Eftersom du kan spå framtiden, kommer jag någonsin vinna på lotto?

Skribent

En gång i tiden tävlingsspelade jag hyfsat seriöst och är verkligen nyfiken på hur det här slår ut. Jag lär väl knappast återvända till att sitta och nöta flera dagar i veckan, men att få en anledning att köra mer än bara public gör mig till glad scout.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Fast känns lite snett att man pratar om ett spel som är lastgammalt och espost i samma anda ok om det hade skett i spelets linda.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skribent
Skrivet av Notumforce:

Fast känns lite snett att man pratar om ett spel som är lastgammalt och espost i samma anda ok om det hade skett i spelets linda.

Fast trots det är TF2 oftast topp fem över mest spelade titlarna på Steam, så något slags underlag finns det ändå.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Notumforce:

Fast känns lite snett att man pratar om ett spel som är lastgammalt och espost i samma anda ok om det hade skett i spelets linda.

Fast trots det är TF2 oftast topp fem över mest spelade titlarna på Steam, så något slags underlag finns det ändå.

Förvisso:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skribent
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Notumforce:

Fast känns lite snett att man pratar om ett spel som är lastgammalt och espost i samma anda ok om det hade skett i spelets linda.

Fast trots det är TF2 oftast topp fem över mest spelade titlarna på Steam, så något slags underlag finns det ändå.

Förvisso:)

Den stora frågan är väl på vilket sätt Valve lyckas implementera rankat spel. Jag tror de skulle vinna mycket på att få "casualspelare" nyfikna på att köra mer tävlingsinriktat. Som det är nu måste man böka en hel del med externa hemsidor, chattkanaler och dylikt för att komma igång med klanspel – att få det rakt i spelet skulle vara guld värt.

Antar att vi får vänta och se hur det hela utvecklar sig.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar