En ny server hade vart jäkligt soft

Medlem
En ny server hade vart jäkligt soft

det är nog bara en dröm dock eftersom dem håller på med alldeles för mkt ingame RP skit och ingame events, men en fresh start hade verkligen gett mig mervärde i EVE i nuläget.

Testpilot

EVE bygger ju på principen 1 server så du menar en rollback så alla börjar på 0 skillpoints igen , vilket är helt meningslöst.

Rollspelandet och storyn är ju det roliga , jag var med i en av dessa corps som rollspelade då jag började och det var bland den roligaste tiden jag hade i spelet.

Medlem

Varför vill du ha en fresh start?

Medlem

Svårt för nybörjare att komma ikapp.. Men också inte meningen.. De som spelat länge ska ha något som cred för att de dedikerat så många år till spelet

Medlem

Ja precis, det finns ju inga som helst argument som ens är i närheten utav att tala för en fresh start.

Jag kan ju dra lite exempel men jag antar att det egentligen är solklart för alla er andra också men vissa brainstormar högt

Inaktiv

Det är inte svårt för nybörjare att komma ikapp. Det kan däremote ta tid och ork. Att träna för ett tech 2 skepp går förhållandevis snabbt. Att träna för att tjäna pengar går också relativt fort. Man kan också välja att fokusera på att tjäna pengar som man kan köpa en äldre karaktärer för. En newbie kan om han är engagerad köpa en 1-2 år gammal karaktär med pengar om han vill flyga tech 2 eller capital-skepp.

Om man är en riktigt lat nybörjare kan man även köpa gametime cards med riktiga pengar och byta dom mot isk som man sedan byter mot en karaktär. Så det är möjligt att köpa ett par års försprång om man känner för att spendera riktiga pengar på spelet.

Har hört historier om nya spelare som köpt capital-karaktärer med riktiga pengar via ?/´$ > Gametime cards > ISK och förlorat sina nya dyra skepp första dagen.

Eve är en av de få MMOs där det är tillåtet att byta karaktäre mot in-game valuta och riktig valuta mot in-game valuta vilket gör det möjligt för engagerade nybörjare att snabbare komma ikapp äldre spelare.

Medlem

Inte alls tillåtet att trada isk mot riktig valuta.

Inaktiv
Medlem

Samma sak där.
Du får inte trada ISK <-> Valuta alls.

Det du får göra är köpa GTCs och sälja dessa via deras secure trade för ISK.

Medlem

Främsta argumentet mot en ny server måste ändå vara bristen på allt. Det är inte för inte som Eve har kallats för en gruvdriftssimulator då det till en början var rätt kärvt med råmaterial och därmed även produkter. Fast det tänker man kanske inte på om man är nytillkommen.


signatur
Medlem

Så sant.. Så skulle det nollställas skulle alla sitta ute i asteroidfälten och suga veldspar.

Inaktiv
Medlem

Våga inte snacka skit om Veldspar!

Medlem

Veldspar är ju bäst!

Veldspar processing V här

Medlem

Omg, skippa Veldspar snacket!!!!

Omber for the win!!!

2 servrar skulle fucka upp hela Eve Onlines Orginal Idè...


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Veldspar är bäst, Chribba har aldrig fel !


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Precis.. Måste specca upp till revelation eller moros så jag kan hänga med chribba i asteroidfälten

Medlem

Dummaste jag någonsin hört, riktig failtråd.
Nästan sugen på att aktivera mitt konto bara för att podda dig.

Medlem
Skrivet av FAsA:

Dummaste jag någonsin hört, riktig failtråd.
Nästan sugen på att aktivera mitt konto bara för att podda dig.

hahahahahaha.. QUOTE !! !


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Du kan ju alltid börja köra på Serenity om inte Tranquility duger..


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

sisi är ju inte lika roligt däremot

Inaktiv

Med Serenity menar jag den kinesiska servern..


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

Aha
Måste vara överbelamrad med iskfarmers

Medlem

Eve-Vintergatan får en fräsh start när cosmos exploderar igen, får vänta tills dess

1
Skriv svar