Dota 2-kompendium släppt – prispotten redan uppe i 37 miljoner kr

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FZGurka:

25 % direkt till prispotten tycker jag inte är girigt. Snarare tvärt om. Är det 14 lag som förra året, betyder det 84 personer som de ska fixa flygbiljetter och hotellrum med all inclusive. Plus mängder med personal runt omkring.

(Räknar med 6 personer i varje lag, 5 spelare och en coach).

Jag är verkligen inte inne i Dota 2 scenen och vet inte vilken rotation de har på teamen. Men har inte Dotateams som är nya väldigt svårt att komma in?

Jag tänker på hur Riot har löst det, istället för feta summor till topplagen så får alla lag en "lön" för en säsong + eventuella prispengar till de bästa.

Svårt att komma in i vad? TI? Det är lika lätt för alla, det krävs bara att du presterar i turneringar innan TI. Du har turneringar som enbart bjuder inte kända lag, men de flesta har öppna kval, bara att visa upp dig i kvalet att du är ett lag att räkna med. Dessutom kommer Valve låta rätt många lag som aldrig har en chans i TI få kvala till det. Så nej, inte svårt. Hårt arbete dock.

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FZGurka:

25 % direkt till prispotten tycker jag inte är girigt. Snarare tvärt om. Är det 14 lag som förra året, betyder det 84 personer som de ska fixa flygbiljetter och hotellrum med all inclusive. Plus mängder med personal runt omkring.

(Räknar med 6 personer i varje lag, 5 spelare och en coach).

Jag är verkligen inte inne i Dota 2 scenen och vet inte vilken rotation de har på teamen. Men har inte Dotateams som är nya väldigt svårt att komma in?

Jag tänker på hur Riot har löst det, istället för feta summor till topplagen så får alla lag en "lön" för en säsong + eventuella prispengar till de bästa.

Svårt att komma in i vad? TI? Det är lika lätt för alla, det krävs bara att du presterar i turneringar innan TI. Du har turneringar som enbart bjuder inte kända lag, men de flesta har öppna kval, bara att visa upp dig i kvalet att du är ett lag att räkna med. Dessutom kommer Valve låta rätt många lag som aldrig har en chans i TI få kvala till det. Så nej, inte svårt. Hårt arbete dock.

Därför jag frågar, fast jag tänkte mer på den ekonomiska biten.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FZGurka:

25 % direkt till prispotten tycker jag inte är girigt. Snarare tvärt om. Är det 14 lag som förra året, betyder det 84 personer som de ska fixa flygbiljetter och hotellrum med all inclusive. Plus mängder med personal runt omkring.

(Räknar med 6 personer i varje lag, 5 spelare och en coach).

Jag är verkligen inte inne i Dota 2 scenen och vet inte vilken rotation de har på teamen. Men har inte Dotateams som är nya väldigt svårt att komma in?

Jag tänker på hur Riot har löst det, istället för feta summor till topplagen så får alla lag en "lön" för en säsong + eventuella prispengar till de bästa.

Svårt att komma in i vad? TI? Det är lika lätt för alla, det krävs bara att du presterar i turneringar innan TI. Du har turneringar som enbart bjuder inte kända lag, men de flesta har öppna kval, bara att visa upp dig i kvalet att du är ett lag att räkna med. Dessutom kommer Valve låta rätt många lag som aldrig har en chans i TI få kvala till det. Så nej, inte svårt. Hårt arbete dock.

Därför jag frågar, fast jag tänkte mer på den ekonomiska biten.

...Som Valve står för, precis som alla de stora turneringarna idag.

Och folk tycker det är girigt att ta 75%... Jisses!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Buio:
Skrivet av mrFluffy:

Och 75% rakt ner i Valves ficka. Giriga storbolag, inte bättre än EA

Valve är oerhört mycket bättre än EA. Men visst är också de giriga.

Tänkte ta 45% av intäkterna från betalda moddar som dem egentligen inte varit delaktiga i, inget HL3 trots att fans i hela världen skriker efter en uppföljare. Och så mycket, mycket mer.

Ja Valve är sååå mycket bättre än EA...

De är de som har tjänsten, klart som fan de ska få en del av pengarna. Klart som fan de var delaktiga. Utan dem hade inte det kunnat gå att sälja mods.
Bara för att folk skriker på någon att dem ska göra en sak så behöver dem inte göra det. Jag vill hellre att de gör spel som de vill göra istället för att bara tillfredställa fans (vilket jag anser vara mer girigt). Hade de varit giriga på riktigt så hade de släppt half life 3 och 4 och 5 och 6.

Valve är hästlängder bättre än EA och alla andra företag. Valve har gjort så jävla mycket för hela spel industrin. Utan valve så hade inte PC gaming varit vad det är idag. Att det ens finns folk som anser att Valve är lika dåliga som EA är ju fan bara sjukt.

Alla beslut ett företag gör kan inte vara de bästa. Ibland för man misstag. Valve erkänner iallafall sina misstag och ber om förlåtelse till skillnad från EA.

Att 25% går till prispengarna är skit mycket. Vinnarna kommer få miljoner, behöver de verkligen så mycket pengar? Nääh, men valve vill göra allt mer intressant igenom att göra prispotten högre. Sen så kan jag lova dig att de resterande 75% inte bara går till chefernas fickor. Eventet kommer kosta sjukt mycket att ha igång. Serverna för steam och dota kostar sjuka summor.

Inställningen endel människor har till pengar är fan ofattbar. Så fort någon tjänar lite pengar så gnällar alla p12or. Hur fan tror du att allt skulle sett ut om valve inte gick plus alls? Du är säkert en sån person som gnäller på youtubers som har reklam "wääh att vara youtuber är inget riktigt jobb! ni ska inte tjäna pengar! ni ska lägga ner majoriteten av er fritid till att underhålla mig" och du klagade säkert på att moddare inte ska få tjäna pengar heller.

Sjukt.

Du kan kritisera min åsikt om Valve hur mycket du vill men ge dig fan i vad jag tror och tycker om betalda moddar och Youtubers. Jag är stark supporter "för" betalda moddar, jag tyckte bara inte att Valve ska få den största delen av kakan och det är väldigt många som håller med mig om det. Jag kollar DAGLIGEN på Youtube och står starkt "FÖR" att youtubers ska få betalt för sina videos.

Sluta hitta på massa skit om personer du inte ens vet något om, jag gillar uppenbarligen inte Valve men kasta inte massa skit på mig bara för att jag inte gör det. Valve ÄR BÄTTRE ÄN EA men personligen tycker jag inte att dem är så bra som alla påstår.

Det är rent ut sagt sjukt att personer som dig tar allting som skrivs på så stort allvar. Valve är inte och kommer aldrig vara det företag du tror att dem är, dem använder enkla trick för att få personer som dig att supporta dem och tjäna mer pengar.

P12´a, jag tror jag är äldre än dig.

Medlem

Jag läste mer än halva det ni ej tänker på är att det kostar aty föra över pengar, staten ska ha en del av dom pengarna etc etc etc. Pratade med en som jobbar med ti3 och 4. Han sa att dom skulke ge mer om dom kunde men att dom får 25 % själva i företaget allt annat försvinner bort på andra saker.

12
Skriv svar