Robot
Verdun

Det avskyvärda skyttegravskriget under första världskriget, blir online-shooter i dina händer. FZ har testat en fps med ett ovanligt tema.


Medlem
Verdun

Äntligen ett spel där vapentekniken ligger på en skön nivå. Inga holografiska sikten, inga granatkastare under varje vapen och inga 1000+ skott per minut!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

+ Ej modern warfare


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hmm.. snarlika kartor i ett skyttegravskrig.. no shit.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kanske lite halvsvårt att inte följa delvis historiskt utan extremcamping. Sen att det i sig givetvis är frustrerande är nog självklart men att ge ett självklart innehåll i spelet ett minus känns lite orättvis. Lite som att ge ett bilspel minus för att det handlar för mycket om bilar...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

MEG
Medlem

Intressant, får nog kolla in detta lite närmare....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Har mest problem med menyerna som känns lite klumpiga, men i övrigt får väldigt mycket red orc II vibbar av detta, vilket är positivt battlefield kom igen nu

Medlem

Spelet är ganska realistisk: Man skjuter ner fienden när dom kommer och sen blir man nedskjuten själv när man avancerar. Fram å tebaks tills det (många gånger) slutar oavgjort

Medlem

Blir nog ett köp när spelet har "mognat" lite med patchar, balansering och sånt. Kul!

Medlem

Ett mycket bra spel! men som många säger, behöver piffas upp en aning innan det är Godkänt i min bok! Skall komma nya banor och spelmodes snart.. finns i "news" på steam

Medlem

Finns det killstreaks så man kan kalla in zeppelinare till att bomba sönder fienden?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ja LITE opolerat bara... host.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Finns det killstreaks så man kan kalla in zeppelinare till att bomba sönder fienden?

Nej, men artillerield eller gasattack kan du som officer kalla in och även reconflygplan för att hitta motståndare i snåret.

Riktigt kul spel men kan vara lite förvirrande när man kommer som noob. Går ändå rätt fort att komma in i det och då blir det mindre frusterande.

klart värt att köpas tycker jag.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

+ Inget arkad spel

Medlem
Skrivet av Raid25:

Spelet är ganska realistisk: Man skjuter ner fienden när dom kommer och sen blir man nedskjuten själv när man avancerar. Fram å tebaks tills det (många gånger) slutar oavgjort

Jag kanske lät negativ. Bara för att vara tydlig: Jag gillar verkligen spelet och har lirat det sen early access.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Ja LITE opolerat bara... host.

Kan du utveckla det där?

Medlem

Red Orchestra 2 någon?


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

För den som vill gotta sig i lite mer WW1 så kan jag tipsa om BBC-serien Our World War på jänkar-Netflix! (inte kollat om den finns på svenska Netflix). http://www.imdb.com/title/tt3419604/?ref_=nv_sr_1

Varje avsnitt innehåller dramatiserade berättelser hämtade från dagböcker och inspelade intervjuer. Håller hög kvalité med brittiska skådisar!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:

För den som vill gotta sig i lite mer WW1 så kan jag tipsa om BBC-serien Our World War på jänkar-Netflix! (inte kollat om den finns på svenska Netflix). http://www.imdb.com/title/tt3419604/?ref_=nv_sr_1

Varje avsnitt innehåller dramatiserade berättelser hämtade från dagböcker och inspelade intervjuer. Håller hög kvalité med brittiska skådisar!

Gick en liknande på SvT, som var rätt bra emellanåt http://www.svt.se/det-stora-kriget/se-program/tabla/

Medlem
Skrivet av Seraium:

+ Ej modern warfare

- Ej modern warfare*

Skribent
Skrivet av Kane:

Kanske lite halvsvårt att inte följa delvis historiskt utan extremcamping. Sen att det i sig givetvis är frustrerande är nog självklart men att ge ett självklart innehåll i spelet ett minus känns lite orättvis. Lite som att ge ett bilspel minus för att det handlar för mycket om bilar...

Förstår hur du menar. Överlag är jag nöjd med hur det fungerar – det är ju vad som gör Verdun speciellt. Men under vissa förutsättningar (ojämna lag, oseriösa lagkamrater) tycker jag det blir frustrerande när det inte finns något annat att göra än att sitta i en grop och vänta på bättre tider.

Det sagt så är det ingenting som drar ner helhetsintrycket rejält, men ändå tillräckligt för att nämna det på minuslistan.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av LupX:

För den som vill gotta sig i lite mer WW1 så kan jag tipsa om BBC-serien Our World War på jänkar-Netflix! (inte kollat om den finns på svenska Netflix). http://www.imdb.com/title/tt3419604/?ref_=nv_sr_1

Varje avsnitt innehåller dramatiserade berättelser hämtade från dagböcker och inspelade intervjuer. Håller hög kvalité med brittiska skådisar!

Tack för tipset. Kan även rekommendera Gallipoli (TV Mini-Series 2015) http://www.imdb.com/title/tt3577058/. Välgjord, bra skådespelare.. Känns lite som en australisk Band of brothers.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Kane:

Kanske lite halvsvårt att inte följa delvis historiskt utan extremcamping. Sen att det i sig givetvis är frustrerande är nog självklart men att ge ett självklart innehåll i spelet ett minus känns lite orättvis. Lite som att ge ett bilspel minus för att det handlar för mycket om bilar...

Förstår hur du menar. Överlag är jag nöjd med hur det fungerar – det är ju vad som gör Verdun speciellt. Men under vissa förutsättningar (ojämna lag, oseriösa lagkamrater) tycker jag det blir frustrerande när det inte finns något annat att göra än att sitta i en grop och vänta på bättre tider.

Det sagt så är det ingenting som drar ner helhetsintrycket rejält, men ändå tillräckligt för att nämna det på minuslistan.

Fair enough!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar