Var med i en studie om MMORPGs!

Inaktiv
Var med i en studie om MMORPGs!

MMORPGs är ett växande fenomen och därför genomför en forskargrupp från Uppsala Universitet nu en studie för att undersöka spelartyper, olika skäl till att man spelar och andra aspekter av MMORPGs. Onlineenkäten är anonym, på engelska, och tar ungefär 12 minuter att genomföra. Ditt deltagande har stor betydelse för genomförandet av denna studie, vi uppskattar därför verkligen att Du tar del i onlineenkäten.

Vår forskargrupp består av Viktor Kaldo, klinisk psykolog och doktorand, som just nu avslutar sin avhandling om Internetbaserad självhjälpsbehandling, och David Hagström, psykologistudent, vars D-uppsats kommer att
vara ramen för detta projekt under våren 2008. Gunilla Bohlin, professor, har det övergripande ansvaret för studien.

För att ta del i undersökningen, klicka här:

Onlineundersökning

För övriga frågor, mejla d.hagstrom@gmail.com

Tack på förhand!
/David Hagström
Avdelningen för psykologi
Uppsala Universitet

Medlem

såja, svarat på undersökningen :). Tyckte det var ganska mycket wow inriktat på vissa frågor faktiskt.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv
Skrivet av Fanster:

såja, svarat på undersökningen :). Tyckte det var ganska mycket wow inriktat på vissa frågor faktiskt.

Det stämmer nog, det kan vara en sak att se över. De ska ju gå att generalisera till fler MMOs än WoW.

Tack för ditt deltagande!

Medlem

Finns nån liknande historia som har pågått i hur många år som helst... Får ett mail utav dem lite då och då när det är nån ny survey eller nåt resultat.

Inaktiv
Skrivet av SpiroTris:

Finns nån liknande historia som har pågått i hur många år som helst... Får ett mail utav dem lite då och då när det är nån ny survey eller nåt resultat.

Det kanske är The Daedalus Project?
http://www.nickyee.com/daedalus/

Nick Yee har genomfört och genomför ständigt undersökningar om MMORPG och psykologi, vi har tagit en del frågor från honom till den här undersökningen.

Medlem

Ah exakt, misstänkte att ni fått lite ideer där
Har aldrig riktigt orkat läsa mig igenom hans lååånga poster.. jag bara svarar på frågorna och ser glad ut

Inaktiv
Skrivet av SpiroTris:

Ah exakt, misstänkte att ni fått lite ideer där
Har aldrig riktigt orkat läsa mig igenom hans lååånga poster.. jag bara svarar på frågorna och ser glad ut

Hehe ok Det är ju mycket bättre än ingenting. Bra att det finns hjälpsamma människor som vill vara med i sådana här undersökningar. Vad skulle vi annars göra?

Medlem

Så nu har man svarat

Inaktiv
Medlem

<3 såna saker

1
Skriv svar