Ursnygga Project Cars är snart här! Fira med trailer

Robot
Ursnygga Project Cars är snart här! Fira med trailer
Medlem
Ursnygga Project Cars är snart här! Fira med trailer

Finns gott om spelare på Twitch som kör spelet om man är intresserad av gameplay videos.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

vilken grafikmotor drivs det med ??

Redan köpt spelet btw..

Edit: nm jag hitta vilken motor det drivs av.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

det släpps den 7e alltså på torsdag

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

vilken grafikmotor drivs det med ??

Redan köpt spelet btw..

Edit: nm jag hitta vilken motor det drivs av.

Viken var det?


signatur

autograph

Medlem

Har bara svårt att bestämma mig vilken version jag ska förboka.
Den vanliga eller Limited.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Snabeltorsk:

vilken grafikmotor drivs det med ??

Redan köpt spelet btw..

Edit: nm jag hitta vilken motor det drivs av.

Viken var det?

En modifierad version av motorn som användes till NFS Shift 2: Unleashed.

Medlem
Skrivet av squedo:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Snabeltorsk:

vilken grafikmotor drivs det med ??

Redan köpt spelet btw..

Edit: nm jag hitta vilken motor det drivs av.

Viken var det?

En modifierad version av motorn som användes till NFS Shift 2: Unleashed.

Aha, tack. Den är ju snygg och bra!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av svanfors:

det släpps den 7e alltså på torsdag

Näe. Inte om man bor i Förenade kungariket, då släpps det på fredag. Dvs min tolkning i det hela är att Johan Olander är Englands hemliga tronföljare, han är nog även troligtvis klädd i svarta kläder, har svart mustash och bor i ett övergivet torn.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av svanfors:

det släpps den 7e alltså på torsdag

Näe. Inte om man bor i Förenade kungariket, då släpps det på fredag. Dvs min tolkning i det hela är att Johan Olander är Englands hemliga tronföljare, han är nog även troligtvis klädd i svarta kläder, har svart mustash och bor i ett övergivet torn.

Det släpps den 7e på steam över hela världen.

Medlem

Man börjar kunna läsa rapporter från hardcoresimmarna att det är långt ifrån realistiskt. Samma grepp oavsett väder t.ex.
Jaja vi får väl se
Snyggt är det.


signatur

Jäh!

Medlem

Såg lite på en stream igår, han körde gokart. Och det var som om det var ett magnetiskt fält nära sargen. Körde han ca 50cm från sargen, så såg man att bilen körde automatiskt in i sargen och han körde jämsides med den. Han fick kämpa för att komma loss. Såg väldigt dåligt ut tyvärr. Verkar inte vara GT dödaren jag hoppats på.

Medlem

"MAGISKT SNYGGA "valfritt spel".. SE!!!!"... ses inte bara på aftonb längre tyvärr.
Denna gång är det dock åtminstone en måttlig och delvis befogad "sanning".


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag har köpt det efter att ha spelat en *host* testversion. Jag lirar även en hel del Assetto Corsa (var tidig backer). Huruvida AC är mer realistiskt låter jag vara osagt, men Project Cars är framför allt roligare, och kommer vara det racinglir jag lägger min tid på framledes.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Såg lite på en stream igår, han körde gokart. Och det var som om det var ett magnetiskt fält nära sargen. Körde han ca 50cm från sargen, så såg man att bilen körde automatiskt in i sargen och han körde jämsides med den. Han fick kämpa för att komma loss. Såg väldigt dåligt ut tyvärr. Verkar inte vara GT dödaren jag hoppats på.

Har haft den känslan hela tiden. Snyggt, men det verkar inte vara så mycket mer än så. Hoppas jag har fel...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Locktail:

Såg lite på en stream igår, han körde gokart. Och det var som om det var ett magnetiskt fält nära sargen. Körde han ca 50cm från sargen, så såg man att bilen körde automatiskt in i sargen och han körde jämsides med den. Han fick kämpa för att komma loss. Såg väldigt dåligt ut tyvärr. Verkar inte vara GT dödaren jag hoppats på.

Det var väl lite som man hade känslan man hade i Shift - fysiken bygger på avstånd från ideala linjen - inte underlag och däck osv. Kunde åka i 60 km/tim nära banans gräns och åka av - inte ens Skoda uppför sig så.

Medlem
Skrivet av Chrester:

Man börjar kunna läsa rapporter från hardcoresimmarna att det är långt ifrån realistiskt. Samma grepp oavsett väder t.ex.
Jaja vi får väl se
Snyggt är det.

Har spelat pCARS sedan 2013 och kan lungt säga att det inte är samma grepp oavsett väder.

Medlem

Nu har jag bara kikat på videos och streams, och visst spelet ser bra ut. Men det ser ju inte i närheten så bra ut som DriveClub. Fördelen med PCARS är väl 60 fps, därför är jag ändock bra sugen på det. Frågan är om det är så realistiskt och häftigt som det utger sig för att vara.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

dmn
Medlem
Skrivet av b0ne:

Nu har jag bara kikat på videos och streams, och visst spelet ser bra ut. Men det ser ju inte i närheten så bra ut som DriveClub. Fördelen med PCARS är väl 60 fps, därför är jag ändock bra sugen på det. Frågan är om det är så realistiskt och häftigt som det utger sig för att vara.

Väljer man att spela racingspel på konsol är man knappast ute efter realism.

Medlem

DriveClub är ju en katastrof, laggigt och jävligt och knappast realistiskt. Säger inte att pCars är jesus men det är ett bra spel och absolut mer åt simulator-stuket. Fysiken kommer alltid gnällas på i alla spel av så kallade "pr0s", det är subjektivt oavsett, ska man lita på dem och se vad de gjort så är spelet bra mycket mer avancerat än NFS-shift på den fronten. Har kört det sedan 2013 på early-access och är rätt nöjd. (Gocart är dock något som känns B och ganska opolerat i spelet)

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av b0ne:

Nu har jag bara kikat på videos och streams, och visst spelet ser bra ut. Men det ser ju inte i närheten så bra ut som DriveClub. Fördelen med PCARS är väl 60 fps, därför är jag ändock bra sugen på det. Frågan är om det är så realistiskt och häftigt som det utger sig för att vara.

Väljer man att spela racingspel på konsol är man knappast ute efter realism.

Behöver ju inte vara realistiskt för att vara roligt, eller hur? Forza är perfekt för mig numera trots att jag mest körde Simbin förr...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Är spelet gjort för så att man kan lira vilken bil man vill på vilken bana man vill när som eller måste man först klara sig igenom och låsa upp saker ?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Är spelet gjort för så att man kan lira vilken bil man vill på vilken bana man vill när som eller måste man först klara sig igenom och låsa upp saker ?

Efter vad jag läste i info så har du tillgång till allt. Direkt!
Äntligen.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Chrester:

Man börjar kunna läsa rapporter från hardcoresimmarna att det är långt ifrån realistiskt. Samma grepp oavsett väder t.ex.
Jaja vi får väl se
Snyggt är det.

Jag kan garantera dig att den rapporten var bajs.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

6 timmar kvar. Nu är det nära!

1
Skriv svar