Grafikuppgradering GTX 670

Medlem
Grafikuppgradering GTX 670

Yo!

Så jag har en standard dator med följande specc:

Intel(R) Core (TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz
16,00 GB RAM
Geforce GTX 670
Microsoft Windows 8.1

Nu är jag ingen gamer som kör High-end spel som blöder prestanda av datorn men börjar känna att spel som Euro Trucker Simulator, Diablo 3 etc börjar ge av sig lagg och sådant ryser man av.

Jag tänker vänta ett år innan det blir en ny dator men tänkte skaffa ett nytt grafikkorrt då jag känner att denna börjar bli lite daterad, så min fråga, finns det någon bra ersättare till GTX 670 som inte kostar över 5000kr och som man kan se en märkbar skillnad på.

P.S vet inte om det är min i7 som kanske spökar, tyvärr är min kunskap begränsad.

Tack på förhand.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Yo!

Så jag har en standard dator med följande specc:

Intel(R) Core (TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz
16,00 GB RAM
Geforce GTX 670
Microsoft Windows 8.1

Nu är jag ingen gamer som kör High-end spel som blöder prestanda av datorn men börjar känna att spel som Euro Trucker Simulator, Diablo 3 etc börjar ge av sig lagg och sådant ryser man av.

Jag tänker vänta ett år innan det blir en ny dator men tänkte skaffa ett nytt grafikkorrt då jag känner att denna börjar bli lite daterad, så min fråga, finns det någon bra ersättare till GTX 670 som inte kostar över 5000kr och som man kan se en märkbar skillnad på.

P.S vet inte om det är min i7 som kanske spökar, tyvärr är min kunskap begränsad.

Tack på förhand.

Har du vanlig kylare på processorn? Annars hade jag klockat upp den till 4Ghz+. Och gällande grafikkort är det väl Gtx 970 som är "bäst" på marknaden som kostar under 5000. Det har fått lite skit om att det inte har 4gb videominne när det står det utan 3.5gb snabbt minne+512mb slött minne men påverkar inte ditt spelade.

Diablo 3 är dåligt över lag just nu när det gäller prestanda. Ett tips du kan göra annars är att du går till "Mina Dokument">Diablo3>D3Prefs och letar fram raden HardwareClass "4" och ändrar "4" till "1" så ska du får mer fps.

Medlem

Precis som föregående talare sa, GTX 970 skulle antagligen passa dig ganska bra!

Medlem

Radeon R9 290X är relativt billigt idag. Nackdelen är väl att det är en riktig strömslukare och blir därmed väldigt varm. GTX 970 är ett ritkigt bra val så länge man inte planerar att köra i högre upplösning än 1080p.

Något som kan vara värt att nämna också är att AMD kommer lansera sin nya serie nästa månad under Computex-mässan. Detta kommer inte bara leda till att bättre kort släpps, utan också en prissänkning på nuvarande kort.

1
Skriv svar