3D Realms släpper ett gäng klassiker på Steam

Medlem
3D Realms släpper ett gäng klassiker på Steam

är dom gjorda för att funka på moderna datorer då ?

Medlem

Death Rally, fuck yes Har en gammal skiva liggandes nånstans och det går faktiskt att köra på modernt Windows, men det är ju hundra gånger smidigare att ha det på Steam.

Stenhårt intro som står sig än idag

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är dom gjorda för att funka på moderna datorer då ?

Det är ju Steam så svaret är ju garanterat "Nej".

Medlem

Death Rally, Rise of the Triad och Blake Stone. Tre gamla favoriter. Blir ett kärt återseende.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är dom gjorda för att funka på moderna datorer då ?

De bundlar det väl med DOSBox eller liknande som de brukar.

Medlem

Terminal Velocity var ju sjukt bra när det begav sig. Har däremot svårt att tro att det håller måttet idag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

k3m
Medlem
Medlem

Har kört Death Rally med dosbox och vpn, blir lite smidigare att köra via steam! Så jävla bra!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

MrX
Medlem

Ska lätt fixa Raptor: Call of the Shadows, Death Rally och Balls of Steel.

Raptor och Death Rally my long lost love

Medlem

åhhh, Lord of the Realm var en favorit! Får hoppas på att det kommer senare

Medlem
Skrivet av k3m:

gog.com då?

De har redan vissa av dessa i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av SWEBarb:

är dom gjorda för att funka på moderna datorer då ?

Det är ju Steam så svaret är ju garanterat "Nej".

Där drar du alla spel över en enda kant. Jag kan spela Quake från 1996 utan några som helst problem genom Windows 7 Home Premium, på en dator från 2008. Death Rally släpptes samma år som Quake.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av SWEBarb:

är dom gjorda för att funka på moderna datorer då ?

Det är ju Steam så svaret är ju garanterat "Nej".

Där drar du alla spel över en enda kant. Jag kan spela Quake från 1996 utan några som helst problem genom Windows 7 Home Premium, på en dator från 2008. Death Rally släpptes samma år som Quake.

Fast Quake fungerar ju på moderna datorer ändå. Har en Quake-samling på en CD-box där alla spel fortfarande fungerar galant, problemet är ju att Valve skiter fullständigt i om spelen de säljer inte fungerar. Detta till skillnad mot GOG.

Medlem

Terminal Velocity vill jag skaffa enbart för musiken. Bra spel men musiken är grym.

Medlem

Kuriosa: Om jag inte minns fel utvecklades Death Rally av Remedy Entertainment. The very same Remedy Entertainment som senare skulle komma att göra Max Payne och Alan Wake.


signatur

subterranean homesick alien

ELF
Medlem

27 euro per spel. Nej tack.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Death Rally, fuck yes Har en gammal skiva liggandes nånstans och det går faktiskt att köra på modernt Windows, men det är ju hundra gånger smidigare att ha det på Steam.

Stenhårt intro som står sig än idag

https://www.youtube.com/embed/4dZND99l6LM

En officiell re-release av klassiska Death Rally släpptes för några år sedan gratis av Remedy.

Rätt idiotiskt att man tar betalt för det nu helt plötsligt. Dålig koll.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sebbepojken:

Death Rally, fuck yes Har en gammal skiva liggandes nånstans och det går faktiskt att köra på modernt Windows, men det är ju hundra gånger smidigare att ha det på Steam.

En officiell re-release av klassiska Death Rally släpptes för några år sedan gratis av Remedy.

Rätt idiotiskt att man tar betalt för det nu helt plötsligt. Dålig koll.

Gratis? Det känner jag inte till i så fall. Det enda jag vet om är den där iPad-versionen som kom till Steam under 2012 och kostade en hundring. Klarade spelet på en kväll och hade inte överdrivet roligt.

Medlem

Death rally!! Helt klart det bilspel jag lagt ner mest tid på någonsin!! Musiken är grym! Känslan är grym! Och två spellägen som helt klart ger olika spelupplevelser.

5 toasters av 5!!

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sebbepojken:

Death Rally, fuck yes Har en gammal skiva liggandes nånstans och det går faktiskt att köra på modernt Windows, men det är ju hundra gånger smidigare att ha det på Steam.

En officiell re-release av klassiska Death Rally släpptes för några år sedan gratis av Remedy.

Rätt idiotiskt att man tar betalt för det nu helt plötsligt. Dålig koll.

Gratis? Det känner jag inte till i så fall. Det enda jag vet om är den där iPad-versionen som kom till Steam under 2012 och kostade en hundring. Klarade spelet på en kväll och hade inte överdrivet roligt.

Plock från Wikipedia:

The game was updated for Microsoft Windows and re-released as freeware by Remedy on October 20, 2009.[2] A remake of the game was released for iOS and Android on March 30, 2011, developed by Remedy and Mountain Sheep.[7][8] The remake has also been released for Microsoft Windows (August 3, 2012[5]) and Kindle Fire (September 4, 2012[6]).

Lite googlande så hittar man nog spelet rätt snabbt.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sebbepojken:

Death Rally, fuck yes Har en gammal skiva liggandes nånstans och det går faktiskt att köra på modernt Windows, men det är ju hundra gånger smidigare att ha det på Steam.

En officiell re-release av klassiska Death Rally släpptes för några år sedan gratis av Remedy.

Rätt idiotiskt att man tar betalt för det nu helt plötsligt. Dålig koll.

Gratis? Det känner jag inte till i så fall. Det enda jag vet om är den där iPad-versionen som kom till Steam under 2012 och kostade en hundring. Klarade spelet på en kväll och hade inte överdrivet roligt.

Plock från Wikipedia:

The game was updated for Microsoft Windows and re-released as freeware by Remedy on October 20, 2009.[2] A remake of the game was released for iOS and Android on March 30, 2011, developed by Remedy and Mountain Sheep.[7][8] The remake has also been released for Microsoft Windows (August 3, 2012[5]) and Kindle Fire (September 4, 2012[6]).

Lite googlande så hittar man nog spelet rätt snabbt.

Det finns en "nyversion" av spelet för Windows, däremot har det inte stöd för någon form av netplay, vilket gör det helt värdelöst! Såg dessutom att man bara kan köpa Death Rally i en bundle med tusen andra spel för 27€, blää! Ge oss Death Rally för runt 30-40:- med stöd för netplay så är jag på, annars forsätter jag köra DOS-versionen och ber mina vänner kör vpn till mig.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

1
Skriv svar