Lava, död och karga landskap - möt Star Wars: Battlefront-planeten Sullust

Robot
Lava, död och karga landskap - möt Star Wars: Battlefront-planeten Sullust

Dice berättar om deras inspirationsresa till Island, bjuder på nya konceptbilder och avlöjar hur många banor spelet har vid lansering.

#dice, #star-wars-battlefront


Medlem
Lava, död och karga landskap - möt Star Wars: Battlefront-planeten Sullust

Så... det har växt från 8 till 12 banor nu. Hmm kanske var det någon på toppen som fick kalla fötter här. Kanske undvek vi lite onödig community delande dlc här.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så... det har växt från 8 till 12 banor nu. Hmm kanske var det någon på toppen som fick kalla fötter här. Kanske undvek vi lite onödig community delande dlc här.

Har du ens läst vad dom sa från början?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Sapiens:

Så... det har växt från 8 till 12 banor nu. Hmm kanske var det någon på toppen som fick kalla fötter här. Kanske undvek vi lite onödig community delande dlc här.

Har du ens läst vad dom sa från början?

Dom sa "minst åtta" vill jag minnas.


signatur
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så... det har växt från 8 till 12 banor nu. Hmm kanske var det någon på toppen som fick kalla fötter här. Kanske undvek vi lite onödig community delande dlc här.

Jag kan "typ" hålla med dig, mest för att det gick snabbt från 8 till 12. Men det är väl bara bra, fler banor vid start är ju perfekt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag längtar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

"Sullust", inte "Sollust"

Medlem

Vid första anblicken såg det ut som att spelets gore och splatternivå var skyhög. Men lava är fint det med.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Raid25:

"Sullust", inte "Sollust"

Tack!


signatur
Medlem

Jag är inte imponerad ännu. Inga rymdstrider gör ju dessutom inte saken bättre. Suck.

Medlem

Battlefront II hade ju 24 kartor så då är det väl bekräftat att andra halvan av spelet kommer via Premium nu.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sapiens:

Så... det har växt från 8 till 12 banor nu. Hmm kanske var det någon på toppen som fick kalla fötter här. Kanske undvek vi lite onödig community delande dlc här.

Jag kan "typ" hålla med dig, mest för att det gick snabbt från 8 till 12. Men det är väl bara bra, fler banor vid start är ju perfekt.

Vart har ni läst att det skulle vara 8 maps? Källa tack.

Medlem

Jag är väldigt besviken över att det inte finns galactic conquest. Kan önska mig spelet i julklapp, men annars låter jag det vara. Blir dock inget premium köp


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kvalitet > kvantitet. Många av kartorna i Battlefront 2 var inte tillräckligt stora för att flyga på och rymdstriderna var ganska meh. Det fanns knappt en kampanj, lite voiceovers och sen en strid. Men visst, den som hellre vill spela Battlefront 2 än det nya i jul har fritt fram.

Medlem

Vill gärna ha en bana som utspelar sig på en Imperial Star Destroyer. Jag är svag för Imperiets gråa art deco-design.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Playcrafter:

Kvalitet > kvantitet. Många av kartorna i Battlefront 2 var inte tillräckligt stora för att flyga på och rymdstriderna var ganska meh. Det fanns knappt en kampanj, lite voiceovers och sen en strid. Men visst, den som hellre vill spela Battlefront 2 än det nya i jul har fritt fram.

Håller med. Battlefront 2 var grymt, men det hade varit ännu bättre om utvecklingen var mer fokuserad.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sapiens:

Så... det har växt från 8 till 12 banor nu. Hmm kanske var det någon på toppen som fick kalla fötter här. Kanske undvek vi lite onödig community delande dlc här.

Jag kan "typ" hålla med dig, mest för att det gick snabbt från 8 till 12. Men det är väl bara bra, fler banor vid start är ju perfekt.

Vart har ni läst att det skulle vara 8 maps? Källa tack.

Varenda forumtråd och kommentatorsfält om spelet bekräftar 8 kartor. (Ironi)

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Kvalitet > kvantitet. Många av kartorna i Battlefront 2 var inte tillräckligt stora för att flyga på och rymdstriderna var ganska meh. Det fanns knappt en kampanj, lite voiceovers och sen en strid. Men visst, den som hellre vill spela Battlefront 2 än det nya i jul har fritt fram.

Och 90% av de 5 kartor som följde med Battlefield 3/4 var värdelösa och för små för att såväl flyga på eller ens köra fordon på. Om det gäller kvantitet eller Dice-kvalitet väljer jag kvantitet varje gång..

Medlem

Så otroligt intressant att FZ-experterna i kommentatorsfälten enbart (i stort sett) klarar av att gnälla när det kommer goda nyheter.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Så otroligt intressant att FZ-experterna i kommentatorsfälten enbart (i stort sett) klarar av att gnälla när det kommer goda nyheter.

Är väl inte så konstigt när man ideologiskt hatar EA.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Så otroligt intressant att FZ-experterna i kommentatorsfälten enbart (i stort sett) klarar av att gnälla när det kommer goda nyheter.

Kan ju vara så också att EA/Dice gick ut med att säga "minst 8 banor", dels testa vattnet och dels anpassa förväntningarna så de senare kan komma med sådana här "nyheter" och folk ser det som positivt istället för bara ett okej antal.

Jag tillhör lägret kvalitet>kvantitet, problemet är ju dock att om man kollar på deras trackrecord så får man en viss känsla av att de med flit sänkte antalet, för att lättare komma undan med dlc bs policy, som tyvärr varit deras norm nu de senaste åren.

Det och kvaliten på deras banor har varit rätt soppig också på senare tid, så då är det ju som vissa nämnt bättre att åtminstone ha lite valmöjliheter, som man inte måste betala extra för. Blir kanske tillräckligt svårt att övertyga sina kompisar att köpa spelet från början, ska man sedan tjata på dem att köpa dlc så blir ju inte saken bättre.

Men det kanske börjar bli ändring på det nu, vi får se och hoppas, det här har folk sagt om EA i 20år nu dock så yeah... Men hursom, det kanske är ändå rätt bra att "gnälla" lite extra på just EA/Dice så de tänker två gånger innan de bestämmer sig för vilken policy de ska ha för dlc.

Suck... var så jävla mycket enklare när folk kunde göra sina egna kartor, då föddes kvalite naturligt utav kvantitet.

Medlem

Alltså allt babbel om att tidigare spel hade 24 banor. Det är lite mer avancerat att göra banor numera. Mycket mer att tänka på och mycket fler polygoner att sätta dit.

Det är inte riktigt som förr. Spelare har mycket högre krav på standarden som skall släppas, och det tar tid! Tagga ner

Medlem
Skrivet av oudiose:

Alltså allt babbel om att tidigare spel hade 24 banor. Det är lite mer avancerat att göra banor numera. Mycket mer att tänka på och mycket fler polygoner att sätta dit.

Det är inte riktigt som förr. Spelare har mycket högre krav på standarden som skall släppas, och det tar tid! Tagga ner

DICE har en spelmotor som etablerades för 7 år sedan, modifierad eller ej. Ett spel som var i framkant år 2005 var precis lika utmanande att utveckla som ett spel idag, antagligen mer så i och med att DICE mest kör copy-paste på sina spel nuförtiden. Tänk längre än näsan nästa gång..

Medlem
Skrivet av oudiose:

Alltså allt babbel om att tidigare spel hade 24 banor. Det är lite mer avancerat att göra banor numera. Mycket mer att tänka på och mycket fler polygoner att sätta dit.

Det är inte riktigt som förr. Spelare har mycket högre krav på standarden som skall släppas, och det tar tid! Tagga ner

Verktygen man använder har ju också utvecklats och bara för man lägger in mer jox i kartan så innebär ju det inte automagiskt att banan blir bättre, ofta är risken att den blir sämre istället. Tex att man fastnar i en massa skit som man normalt aldrig förväntar sig någon över 5år att fastna i =|.

Sen att spelare har högre krav kan jag verkligen inte hålla med om. Tycker snarare att om det är något som vekligen tappat i kvalitet så är det ju leveldesignen i spel.

Flera av BF3, BF4 och HL kartorna är ju urkassa. Helt galet ibland hur man tom kunde stå och spawncampa på vissa i början. Och då hade också även många BC2 banor mer förstörele men ändå var bättre gjorda och roligare att spela.

Bara det faktum att de bästa banorna i BF3, var banorna från BF2...

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av oudiose:

Alltså allt babbel om att tidigare spel hade 24 banor. Det är lite mer avancerat att göra banor numera. Mycket mer att tänka på och mycket fler polygoner att sätta dit.

Det är inte riktigt som förr. Spelare har mycket högre krav på standarden som skall släppas, och det tar tid! Tagga ner

DICE har en spelmotor som etablerades för 7 år sedan, modifierad eller ej. Ett spel som var i framkant år 2005 var precis lika utmanande att utveckla som ett spel idag, antagligen mer så i och med att DICE mest kör copy-paste på sina spel nuförtiden. Tänk längre än näsan nästa gång..

CAD utvecklades under 1980 talet men trotts det är så är tar det längre tid än tidigare att utveckla saker. Dock med finare resultat. Samma gäller dagens spelutveckling. Nog kan man göra finare saker lättare än förr, men det gör det inte lätt för det. Folk verkar bara se vad tidigare spel har utfört och tänker inte på processen idag. Jag tycker personligen inte att det är OK att dumma ner någonting, misstolka mig inte fel. Men jag tycker att folk dömer ut produkten för någonting som utvecklas tidigare.

Nog har Dice pengar och folk. Men också flera projekt som detta skall distribueras på.

1
Skriv svar