Så skulle The Last of Us se ut i Stockholm

Robot
Så skulle The Last of Us se ut i Stockholm

Svensk kortfilmregissör ger oss en skrämmande postapokalyptisk tolkning av Sveriges huvudstad.

#the-last-of-us-remastered, #wasteland-2


Inaktiv
Så skulle The Last of Us se ut i Stockholm

Imponerande kortfilm, jag hoppas på att de gör en långfilm av det.

Medlem

Korsningen Regeringsgatan - Mäster Samuelsgatan riktning västerut.
https://www.google.se/maps/@59.334038,18.067831,3a,75y,258.89...

Medlem

Nice, bra gjort. De har säkert haft en pressad budget på den här.

Medlem

Inte illa. Hoppas på att det blir en långfilm. Svensk filmindustri behöver mer sånt här och mindre deckare.

Medlem

Filmen var underhållande och jag gillade vyerna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Foodbreather:

Korsningen Regeringsgatan - Mäster Samuelsgatan riktning västerut.
https://www.google.se/maps/@59.334038,18.067831,3a,75y,258.89...

http://i.imgur.com/bvk60HK.png

Grymt!


signatur
Medlem

Jag tycker det är likt The Division när jag ser deras utrustningar och vissa delar av miljöerna. Riktigt bra gjort.

Medlem

Kungliga slottet:

EDIT: Det finns ju en svensk zombiefilm också som utspelar sig i Landskrona. Läs om filmprojeket här: http://www.zon261.com/sv/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har gillat Wallin en bra tid nu. Dels för hans arbete med Wasteland 2 - det var genom det som jag upptäckte honom - men också för filmen Oblivion. Jag tycker egentligen inte att Wasteland 2 är särskilt intressant rent estetiskt, även om Wallin gjorde en del snygga bilder - men Oblivion var verkligen sketasnygg. Estetiken där var helt mindblowing.

Så det förvånar mig inte direkt att den här videon är riktigt snygg den också. Jag tycker sedan kanske inte att han är lika bra på att berätta intressanta historier som han är på att skapa spännande världar, men det får ju i ärlighetens namn faktiskt vara någon måtta på karlns talanger.

Medlem

Riktigt bra gjort. Hoppas att idéer och budget räcker till mer i samma klass.

Medlem

Ser riktigt grymt ut! Cool att det är i Stockholm!

"Du säkert igen hans verk från bland annat Wasteland 2, till exempel den vindpinade cowboyen och den enorma skorpionen. "

Ska väll vara "känner" efter "Du"?

Medlem

Mer I am Legend än The Last of Us faktiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Stiligt, och kul med stockholm, däremot känns "commando-team som åker in någonstans och blir anfallet av monster som kommer från alla håll" ganska supergammalt nu, det gjordes bäst i Aliens för en härrans massa år sedan.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag har gillat Wallin en bra tid nu. Dels för hans arbete med Wasteland 2 - det var genom det som jag upptäckte honom - men också för filmen Oblivion. Jag tycker egentligen inte att Wasteland 2 är särskilt intressant rent estetiskt, även om Wallin gjorde en del snygga bilder - men Oblivion var verkligen sketasnygg. Estetiken där var helt mindblowing.

Så det förvånar mig inte direkt att den här videon är riktigt snygg den också. Jag tycker sedan kanske inte att han är lika bra på att berätta intressanta historier som han är på att skapa spännande världar, men det får ju i ärlighetens namn faktiskt vara någon måtta på karlns talanger.

Oblivion var skitsnygg, det håller jag med om. Men det är nog ganska mycket till Claudio Miranda och Joseph Kokinskis förtjänst också. Tron Legacy var ju inte direkt visuellt understimulerande heller.

Tycker kortfilmen var jävligt schysst och det märks att han har ett bra grepp om atmosfär och design. Tycker berättelsen var intressant nog men lite klyschigt berättad. Men jag vill gärna se mer. Fotot var jättefint!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte illa. Hoppas på att det blir en långfilm. Svensk filmindustri behöver mer sånt här och mindre deckare.

Vem vet, hoppas på mer iallafall. Det stod ju ändå "To be continued" på slutet!

Lättare att dra paralleller med "I am Legend".

AW har gjort ett riktigt bra jobb med den här kortfilmen. Imponerande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Lättare att dra paralleller med "I am Legend".

AW har gjort ett riktigt bra jobb med den här kortfilmen. Imponerande.

Håller med, jag tänkte på "I am Legend" direkt.

Fantastisk kortfilm! Surrealistiskt att se Stockholm i postapokalyptisk skrud.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Riktigt snygg film, men

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ek0rreN:

Ser riktigt grymt ut! Cool att det är i Stockholm!

"Du säkert igen hans verk från bland annat Wasteland 2, till exempel den vindpinade cowboyen och den enorma skorpionen. "

Ska väll vara "känner" efter "Du"?

Tack!


signatur
Medlem

Riktigt välgjort! Effekter, foto och ljud framförallt. Hoppas verkligen det blir film av det

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Ercarret:

Jag har gillat Wallin en bra tid nu. Dels för hans arbete med Wasteland 2 - det var genom det som jag upptäckte honom - men också för filmen Oblivion. Jag tycker egentligen inte att Wasteland 2 är särskilt intressant rent estetiskt, även om Wallin gjorde en del snygga bilder - men Oblivion var verkligen sketasnygg. Estetiken där var helt mindblowing.

Så det förvånar mig inte direkt att den här videon är riktigt snygg den också. Jag tycker sedan kanske inte att han är lika bra på att berätta intressanta historier som han är på att skapa spännande världar, men det får ju i ärlighetens namn faktiskt vara någon måtta på karlns talanger.

Oblivion var skitsnygg, det håller jag med om. Men det är nog ganska mycket till Claudio Miranda och Joseph Kokinskis förtjänst också. Tron Legacy var ju inte direkt visuellt understimulerande heller.

Tycker kortfilmen var jävligt schysst och det märks att han har ett bra grepp om atmosfär och design. Tycker berättelsen var intressant nog men lite klyschigt berättad. Men jag vill gärna se mer. Fotot var jättefint!

Absolut. Jag säger inte att han ensam skapade den slutgiltiga looken. Men han är konceptartist, så han är först ut att definiera den. Jag är säker på att Kosinski i någon mån guidade Wallins hand i det skedet, men av Wallins konceptbilder att döma verkar det som att det definitivt var på konceptstadiet som estetiken formades. De är slående lika slutresultatet.

Medlem

Undra vilket år Sverige får sina WASP:s. Riktigt bra film!

Medlem

Skrämmande var ju att ta i. Tycker Stockholm ser bra mycket trevligare ut i den här version än det gör i dagsläget.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

tydligen har vi blivit invaderade innan av amerikanare o britter.
Och man använder fortfarande ingen typ av rustning innan man ska möta massa bitandes varelser. Det är det första jag skulle fixa innan jag gick ut nånstans, typ vad som helst som o tejpa "Din Del" runt armarna osv
En machete som backup e ju inte heller fel.
Gillar sånt här skarpt iaf o detta var inte illa pinkat!

Medlem

Love it! riktigt härlig feel

Medlem

Är det verkligen någon som köper att de där skådespelarna är soldater?! Förutom hjälmen så är de mer beväpnade cykelbud.

Medlem

Snyggt och välgjort som sagt.

Men jag hade nog gett extra +++ om det varit helt svenskt tugg. Det hade liksom passat bättre. Stockholm och allt.

Medlem

Såg ut ungefär som Hisingen. En klar förbättring över dagens hufvudstad.

Medlem
1
Skriv svar