Här är hårdvaran som ska stoppa fusk i e-sport

Robot
Här är hårdvaran som ska stoppa fusk i e-sport

Game:ref, världens första anti-fuskpryl, nu på Kickstarter.


Medlem
Här är hårdvaran som ska stoppa fusk i e-sport

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Medlem

Ser fram emot tiden då denna eller liknande är inbyggd i möss från fabrik. Även teknik för att kunna ge fuskaren en jävla käftsmäll genom skärmen men det får man väl bara fortsätta drömma om....


signatur

Submission is for the weak

Medlem

När United Admins fanns så försökte vi detta med men det var för över 15 år sedan med att lansera mös och tangentbord med hjälp ifrån razor,ett chip liknande usb minne som skulle uppdateras med anticheat (cheating death) och loggning av musrörelser, dock var det inte populärt då det skulle ses som intrång i privatlivet och räknandes som olagligt. Reglerna kanske har ändrats nu så

Medlem
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Det kommer nog inte vara någon fara med latencyn. Jag antar att det är ungefär samma sak som att koppla in musen i en usb hub med undantaget att denna manick kopierar information samtidigt som den sänder det vidare istället för att bara göra det sistnämnda.

dmn
Medlem
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Spelar ju ingen roll. Om alla kör med den så är det lika för alla.

dmn
Medlem
Skrivet av zigns:

dock var det inte populärt då det skulle ses som intrång i privatlivet och räknandes som olagligt. Reglerna kanske har ändrats nu så

Nu handlar ju detta om att analysera musen under matcher i LAN-turneringar...

Medlem

Med denna hårdvara så lär det väll även gå att fixa mjukvara som te.x steam själva skulle kunna använda som skulle uppdateras direkt med VAC som ett exempel.. Så att användare behöver acceptera detta eller har jag helt fel?


signatur

Requiēscat in pāce ~

Inaktiv

En perfekt lösning för större e-sportevenemang; dock inget som jag vill ha i min mus!

Medlem

Under LAN så kommer detta iaf vara i nytta


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Spelar ju ingen roll. Om alla kör med den så är det lika för alla.

Klart det spelar roll. Spel som CS:GO (eller egentligen samtliga esportdiscipliner) skulle vara direkt förstörda av muslatens. Lika dåligt för alla är inte en bra lösning om man vill sälja in ett nytt koncept.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Spelar ju ingen roll. Om alla kör med den så är det lika för alla.

Fast mycket handlar ju om vana och muskelminne. Om det är en väldigt kort fördröjning i mina musrörelser kan jag tänka mig att det påverkar hur jag presterar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

chilla könet grabbar. Latensen ska ligga på under 1ms så det kommer ej påverka spel som csgo eller något annat spel för den delen heller.

dmn
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.

Ingen fara, du är inte på den nivån och tävlar där det spelar spelar nån roll om du fuskar eller inte.

Medlem

Valves numera förstörda nätkod är problemet inte någon hårdvara.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Vore tråkigt när man spelar på en laptop och kommer åt musplattan samtidigt som man har den kopplat till musen.

VACation

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.

Det är det ingen som har föreslått heller, eftersom detta inte är en konsumentprodukt och jag tvivlar på att du är ett e-sportproffs som regelbundet spelar i storskaliga turneringar.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.

Dags att plocka ur korken som finns i arslet?
Hoppa av din höga häst, detta gäller inte dig.

Medlem
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Kommer inte bli något märkbart. signalen kopieras bara därav blir det en minimal fördröjning i nano sekunder.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Även teknik för att kunna ge fuskaren en jävla käftsmäll genom skärmen men det får man väl bara fortsätta drömma om....

Hahahaha
+1

Medlem
Skrivet av h09rokar:
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Det kommer nog inte vara någon fara med latencyn. Jag antar att det är ungefär samma sak som att koppla in musen i en usb hub med undantaget att denna manick kopierar information samtidigt som den sänder det vidare istället för att bara göra det sistnämnda.

Det ser ut som om den är parallellkopplad, så det blir ingen fördröjning alls. Analysen sker i en separat process utanför input.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Är det bara jag som har lite svårt att se tanken med att lägga upp det här på kickstarter om det främst är tänkt att användas vid professionella tävlingar? Är det dessutom inte rätt bra säkerhet (eller vad en nu ska kalla det) vid proffsmatcher?

Medlem
Skrivet av Arvid:

Är det bara jag som har lite svårt att se tanken med att lägga upp det här på kickstarter om det främst är tänkt att användas vid professionella tävlingar? Är det dessutom inte rätt bra säkerhet (eller vad en nu ska kalla det) vid proffsmatcher?

Kan bara hålla med, är produkten tillräckligt intressant så borde de kunna vända sig direkt till företagen som står för de stora e-sport eventen.

Men folk har väl insett att man kan tjäna lätta pengar på Kickstarter...

Medlem

lol... kommer crackas innan den har släppts

Medlem
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av Arvid:

Är det bara jag som har lite svårt att se tanken med att lägga upp det här på kickstarter om det främst är tänkt att användas vid professionella tävlingar? Är det dessutom inte rätt bra säkerhet (eller vad en nu ska kalla det) vid proffsmatcher?

Kan bara hålla med, är produkten tillräckligt intressant så borde de kunna vända sig direkt till företagen som står för de stora e-sport eventen.

Men folk har väl insett att man kan tjäna lätta pengar på Kickstarter...

Ser inte riktigt ut som att så är fallet för just den här produkten, han hade inte ens fått ihop 1% när jag skrev min tidigare kommentar.

Medlem

Skulle ju fungera bra i teorin iallafall... lär nog bli en flopp i praktiken.

om hårdvaran ägs och kontrolleras av e-sportarrangören ,annars går det manipulera.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av wrajjt:

Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.

Det är det ingen som har föreslått heller, eftersom detta inte är en konsumentprodukt och jag tvivlar på att du är ett e-sportproffs som regelbundet spelar i storskaliga turneringar.

Detta är inte en konsumentprodukt ÄN. Tror du verkligen att företag som t.ex EA har några skrupler när det gäller att pressa ut mer pengar ur sina redan urvattnade produkter. Kan redan se det framför mig. "För att spela Call of Duty 12 på våra verifierade premiumservrar krävs hårdvarubaserad anti-fusk teknologi. Köp vår produkt för 699:- IDAG (med en prenumeration för att hålla din hårdvara uppdaterad) och få tillgång till en garanterat fuskfri spelmiljö! (Så slipper vi försöka bekämpa hackare via mjukvara och patchar till själva spelet!)".

Jag är inget e-sportsproffs som så många på ett eller annat smaklöst sätt har påtalat tidigare i tråden, men man behöver inte vara en spelare av sådan kaliber för att bli nervös av denna typen av lösning.

12
Skriv svar