Helgdiskussion - Vilket spel har snyggast eld (och explosioner)?

Medlem
Skrivet av Angust:

rent historiskt i spelvärlden så är det dock nog denna som gjorde ett stort intryck på mig när det väl var nytt.

http://www.freakygaming.com/gallery/action_games/return_to_ca...

Jag vill påstå att den elden håller bra fortfarande.

Medlem

Lätt farligaste elden hittar man i minecraft

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Angust:

rent historiskt i spelvärlden så är det dock nog denna som gjorde ett stort intryck på mig när det väl var nytt.

http://www.freakygaming.com/gallery/action_games/return_to_ca...

Jag vill påstå att den elden håller bra fortfarande.

Vilket spel är det? Det ser jättegammalt ut på de flesta sätten, men elden ser helt okej ut. Mest på slutet av elden man ser att det åldrats.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Angust:

rent historiskt i spelvärlden så är det dock nog denna som gjorde ett stort intryck på mig när det väl var nytt.

[bild]

Jag vill påstå att den elden håller bra fortfarande.

Vilket spel är det? Det ser jättegammalt ut på de flesta sätten, men elden ser helt okej ut. Mest på slutet av elden man ser att det åldrats.

Return to Castle Wolfenstein.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Angust:

rent historiskt i spelvärlden så är det dock nog denna som gjorde ett stort intryck på mig när det väl var nytt.

[bild]

Jag vill påstå att den elden håller bra fortfarande.

Vilket spel är det? Det ser jättegammalt ut på de flesta sätten, men elden ser helt okej ut. Mest på slutet av elden man ser att det åldrats.

Return to Castle Wolfenstein.

14 år gammalt med andra ord. Jösses. Tycker definitivt inte elden ser sämre ut än vad vi hittar kring 2005-2006 åtminstone.

Medlem

Explosionerna och eld i gamla Mercenaries till Xbox var sjukt snygga!

Medlem

Battlefield 4 explosioner

Tomb Raider 2013 eld

Medlem

Kanske inte vinner några priser för realism, men UFO Enemy Unknown har svårslagna explosioner.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Explosioner vill jag minnas att Ghost Recon oginalet hade riktigt grymma, inga tramsiga eldklot utan bara en dov smäll med högt tryck!
Annars är ju Ammo Rack explosions sjukt snygga i world of tanks nu för tiden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker inte GTA V har så snygg eld och explosioner. Bara den eld som skapas när man skjuter på bensin. Andra brinnande saker och explosioner ser rätt B ut.

Bilden Freffo länkade från Tomb Raider 2013 ser däremot för jäkla snyggt ut.

Kommer själv inte på något spel där jag blivit överväldigad över hur snygg elden var.

SoL
Medlem

Goliath i Evolve när han sprutar eld tycker jag ser mäktigt ut

Medlem
Skrivet av Jaforfan:

Arma3/EUTW

Fellow EUTWare här! nickar du samma där som här? EUTW är där man själv brukar hänga när man drar igång ArmA

Men håller med om att kombinationen av alla element är mycket fångande. Speciellt med Blastcore+DragonFyre igång. Vet inte om jag skulle klassa det som snyggast, men redigt fint är det!

m0s
Medlem

Kingpin hade, på sin tid, snyggaste eldkastaren man hade skådat.
Idag bleknar den dock, men på sin tid var den the shizznitz
https://www.youtube.com/watch?v=lU-0qkTgifI

Medlem
Skrivet av m0s:

Kingpin hade, på sin tid, snyggaste eldkastaren man hade skådat.
Idag bleknar den dock, men på sin tid var den the shizznitz
https://www.youtube.com/watch?v=lU-0qkTgifI

Haha, minns själv när man la vantarna på det, hade en dator som med nöd och näppe klarade av att driva det. Minns även att man tyckte det var sjukt snyggt, nästan fotorealistiskt! är dock inte lika säker på den biten idag...

Medlem
Skrivet av GodAmongMen:
Skrivet av Jaforfan:

Arma3/EUTW

Fellow EUTWare här! nickar du samma där som här? EUTW är där man själv brukar hänga när man drar igång ArmA

Men håller med om att kombinationen av alla element är mycket fångande. Speciellt med Blastcore+DragonFyre igång. Vet inte om jag skulle klassa det som snyggast, men redigt fint är det!

Gött haha! Nepp, kör ett annat nick. Skulle du (och de intresserade som läser detta inlägget) vara intresserad av köra i en squad? Har 2 relativt omotiverade vänner så det blir en del solo för min del.

Nej det har du rätt i.

Medlem

Explosionerna i World in conflict. Kartorna med bra tillgång till artilleri blev rena orgierna av eld och rök.

Medlem

Flamethrower i Kingpin var iaf revolunerande och snygg på den tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=lU-0qkTgifI

Medlem

Jag älskade The Thing när man vsrt tvungen att tända eld på de där sakerna

Medlem
Skrivet av m0s:

Kingpin hade, på sin tid, snyggaste eldkastaren man hade skådat.
Idag bleknar den dock, men på sin tid var den the shizznitz
https://www.youtube.com/watch?v=lU-0qkTgifI

hehe postade nyss samma utan att se den här.

Medlem

jag påpekade precis för en polare igår när vi satt och spelade left4dead 2 att elden i spelet är riktigt snyggt gjort, ser verklig ut.

Medlem

Lost Planet hade också fina explosioner på sin tid

Medlem

Skyrim med 2 moddar (kommer inte ihåg namnen) gör det snyggast.

Men omoddat är det nog FC3 eller BF4. Crysis 3 är nice med.

dmn
Medlem
Skrivet av Jaforfan:

Får nog säga att Arma 3 har bland de snyggaste explosionerna; eller snarare symfonin av det visuella, audiella och vad som kvarstår från en explosion. Att se en helikopter störta under en becksvart natt några km bort följt av den visuella explosionen som lyser upp och sen ljudet av explosionen någon sekund senare är riktigt grymt. Vraket ligger sen kvar länge och brinner med rök som tornar över det för alla inom en bra distans att se. Det blir också bara härligare då helikoptrar kostar grymt mycker på servern jag spelar på (EUTW; kan närmast liknas BF conquest) samtidigt som de är så jäkla effektiva om de används rätt (en av attackhelikoptrarna har värmekamera, 30 mm HE gatling cannon, AT missiler samt raketer och en effektiv range på ett avstånd då du inte ens ser helikoptern).
.

Själva explosionerna i sig är ju faktiskt rätt fula i Arma 3, men ljuseffekterna är feta.

Medlem

Alien Isolation har snygg eld, speciellt glöden som vivlsr och den tunga svarta röken: http://gamershonesttruth.com/wp-content/uploads/2014/10/alien...

Blir extra snyggt när man kollar på motion trackern

Medlem
Medlem
Skrivet av Dantrew:

Jag älskade The Thing när man vsrt tvungen att tända eld på de där sakerna

Synd bara att man mest eldade upp sig själv med den då den hade så extremt kort räckvidd.

Inaktiv

säga vad man vill om Bioshock men tyckte att uppstarten av Bioshock 1 var snygg om än statisk.

Medlem
Skrivet av Largus:

Explosionerna i World in conflict. Kartorna med bra tillgång till artilleri blev rena orgierna av eld och rök.

Medlem

Att säga något annat än Alien Isolation är att säga fel Imponerande är bara förnamnet

Kanske inte snyggaste elden, men ingen bränner träd som Dinkan.

12
Skriv svar