Good old games lanserar DRM-fri Steam-kopia

Robot
Good old games lanserar DRM-fri Steam-kopia

Gog Galaxy ska konkurrera med UPlay, Origin och Steam. Frivillig att installera


Medlem
Good old games lanserar DRM-fri Steam-kopia

Najs.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Inaktiv

Tack för tipset!

Medlem

Såg det igår. Roliga nyheter! GOG <3

Inaktiv

Mysigt!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Underbara nyheter, blir så mycket enklare att sortera sina spel. Nyckelordet är dock 'frihet', jag är inte tvungen att använda denna tjänst om jag inte gillar den!

Medlem

Inte provat detta än men kan vara awesome om det är user friendly interface och inte massa krångel samt om det ser snyggt ut

Medlem

jag är lite kluven över det här, å ena sidan tycker jag att det är bra med konkurens, men å andra sidan kan jag inte hjälpa att känna 'å nej inte en till' :/

Inaktiv

Känns som att de har gått ifrån deras gammla koncept lite som jag gillade, att ha gammla spel i deras hemsida. nu verkar det bara vara DRM fritt som gäller. vilket i sig inte helt fel men vill gärna ha kvar oldschool och inte allt för nya spel där.

Medlem

mera clienter

Medlem

snart får någon släppa ett program där man kan ha alla program i. som ett steam med allt från battlefield, cs go till assasins creed och allt va det heter

Medlem

Inte för att jag personligen önskar fler klienter och är helt nöjd med deras hemsida än så länge, så ser ju detta faktiskt helt okej ut. Får hålla tummarna att det hjälper någon skön gamer där ute att hitta en kompis eller två att lira med.

Inaktiv
Skrivet av rubbiten:

jag är lite kluven över det här, å ena sidan tycker jag att det är bra med konkurens, men å andra sidan kan jag inte hjälpa att känna &#039;å nej inte en till&#039; :/

Exakt så går mina tankar också..
Jag tycker det är otroligt bra med konkurrens förstås, men jag gillar mitt steam-bibliotek väldigt bra just nu. Men det känns bara rörigt att behöva använda fler hanteringsklienter för framtida spel, räcker med Origins och Steam för tillfället.

k3m
Medlem

Yyeeessss Blir att installera detta direkt jag kommer hem. Fy fan vad najs alltså

Medlem
Skrivet av secuda:

Känns som att de har gått ifrån deras gammla koncept lite som jag gillade, att ha gammla spel i deras hemsida. nu verkar det bara vara DRM fritt som gäller. vilket i sig inte helt fel men vill gärna ha kvar oldschool och inte allt för nya spel där.

Funkar inte i längden, det är därför dom har arbetat bort bara gamla spel ett tag nu


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av secuda:

Känns som att de har gått ifrån deras gammla koncept lite som jag gillade, att ha gammla spel i deras hemsida. nu verkar det bara vara DRM fritt som gäller. vilket i sig inte helt fel men vill gärna ha kvar oldschool och inte allt för nya spel där.

Funkar inte i längden, det är därför dom har arbetat bort bara gamla spel ett tag nu

Sen undrar jag hur många fler bra gamla spel som de kan skaffa. Många är säkert insnärjda i copyright åt alla möjliga håll, eller kanske bara bedöms skulla sälja för lite.

Det jag hade velat ha av GOGs nya plattform är möjlighet till att styra upp multiplayer på ett smidigt sätt. Inte för att jag eg. saknat det eller ens föraökt, men smidiga lobbies och fungerande sätt att lira gamla spel över nätet vore trevligt.
t.ex. till Heroes of Might and Magic 2.

Medlem

Woot! Nu snackar vi

Inaktiv

Älskar GOG så jag stöttar dem helhjärtat. Om det här innebär att fler DRM-fria AAA-titlar saluförs så kommer min plånbok blöda ymnigt. DRM är ondska.

Medlem

En bra grej såklart. Men man sitter ju tungt investerad i Steam även om detta låter superbra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar