Då kan du köpa Oculus Rift i butik

Robot
Då kan du köpa Oculus Rift i butik

Det dröjer ett tag till, men nu vet vi äntligen när marknadens första konsument-kit för VR släpps.


Inaktiv
Då kan du köpa Oculus Rift i butik

Mycket rolig nyhet! Jag vill inte vara den som är den men eftersom detta kommer påpekas förr eller senare så kan jag lika gärna säga det nu och få det överstökat: "Föetaget har hunnit visa..."

Medlem

Samt "första kvaralet"...

Releasehästryttare

Försent, det kommer ju ut flera konkurrenter redan i höst, och hur många kommer vänta på Occulus.

Medlem

Överväger HTC/Steam versionen. Beror lite på skillnaderna och om det finns några begränsningar gällande kompatibilitet i guess.

Inaktiv

Står fortf i valet o kvalet vilken jag ska köpa.
Tror båda ger en tok grym VR upplevelse då HTC test personer redan sagt att det va bättre än Dev kit 2 o Dev Kid 2 va GALET kul att använda imo.

Men tror nog kanske oculus har något i rockärmen nu då dom har skjutit upp det så länge. Kan dock bli en Ps3 varning på d dom gör. Vi väntar å väntar å när vi släpper det så finns andra VR gears ute (xbox360/wii) som snor alla ögon den första tiden o får Oculus att tappa cash.. men d är bara vad jag gissar, tror det va en dålig taktik att hoppa över denna julafton.

Hoppas att Oculus visar slut versionen på E3 elr något annat under detta år ialf så det går att göra en riktig jämförelse mellan dom 2 consumer kitsen .

Ivf, vad folk än köper. Vi ses i Matrix ^^

Medlem

Varför postas det massa nyheter utan källor? Mycket störigt tycker jag. Försiktigt skeptisk tills jag hört nått officiellt.

Medlem

Ska bli intressant, spelet är förmodligen något Carmack snickat på... Valve skulle kunna droppa en ganska stor bomb med deras satsning också.

Medlem

Nu blir man ju kluven om man ska ha Valve eller Oculus. Hoppas dom kommer utvecklas under en och samma standard så inte det blir delad community.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

I slutänden handlar det ju mycket om spel stödet när man väl står inför valet och ska välja vilken VR produkt man ska satsa på. Hoppas verkligen inte det blir en fragmenterad marknad : /

Medlem

Prislappen kommer nog att avgöra om det blir Rift eller Revive. Har en DK2 som fungerar relativt bra. Det enda negativa är att de har varit lite seg med att uppdatera SDK:n nu på sistone och att Direct Mode fortfarande är buggigt. Men det är ju ett devkit så man kan inte ställa allt för höga krav. Dock förväntar jag mig att de har löst alla problem innan de släpper CV.

Skulle även kunna tippa på att Valve kommer bundla Revive med det än så länge outannonserade Portal 3 för att göra den ännu mer attraktiv bland gamers.

Oculus har å sin sida sagt att de kan tänka sig att subventionera priset kraftigt för att få en stor användarbas. Ska bli intressant att se det kommande VR-kriget. Är jävligt glad över att vi har åtminstone två stora aktörer som slåss om att stå högst upp på prispallen. Det kommer att gynna oss konsumenter, dels prismässigt men också att utvecklingen kommer gå framåt i betydligt snabbare takt.

Medlem

Kommer köra på Project Morpheus till ps4.

Medlem

Jag är så sugen på VR men är lite avvaktande på testerna först.
Vill ha en upplevelse som fungerar väl, har bra stöd och uppdateringar så jag inte köper grisen i säcken.
Vill köra VR mot Elite - Dangerous och andra goa titlar

Medlem

Inväntar givetvis HTC RE Vive först för att se vad som sker. Tiden mellan det och Oculus Rift kanske är tillräckligt för att jag ska köpa det. Annars får vi se vad Oculus Rift har att erbjuda. (Om jag dock kan välja Valve så väljer jag helst Valve.)

Förhandsbokar dock inget. Vågar nog inte vid detta laget.

Medlem

Hörde tidigare att Rift skulle ha inbyggda hörlurar, någon som vet sista ordet på detta?
Det skulle vara en dealbreaker för mig. Vill använda mina egna lurar.

Medlem

Ja, dom ska ha inbyggda men dom går att ta bort så man kan ha sina egna också.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Hörde tidigare att Rift skulle ha inbyggda hörlurar, någon som vet sista ordet på detta?
Det skulle vara en dealbreaker för mig. Vill använda mina egna lurar.

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/351m3l/oculus_reveals...

Inaktiv
Skrivet av Locktail:

Kommer köra på Project Morpheus till ps4.

VR på konsol kommer floppa så jävla hårt. Den klena hårdvaran kommer skapa så lama jävla upplevelser. Nä, PC är det som gäller för VR.

Jag vill inte pissa på dina förhoppningar, men Sony är inte med i det här racet.

Medlem

Tyckte sony gjorde bra ifrån sig med MHN-z1. Inget VR headset. Men körde några timmar med ett par, var sköna. Bryr mig inte om rift, då jag inte har en dator. Så får skaffa det först innan rift finns på min karta.

Medlem

Hoppas inte det blir en jungel där olika spel har stöd för olika VR set och man blir tvungen att välja.

Medlem

kommer aldrig köpa något som har med facebook att göra. Så står över denna.

Medlem

Det känns lite trögt att släppas efter HTC, kommer nog blöda lite sales på det.

dmn
Medlem

Måste man alltid använda click-bait-rubriker?

"Oculus Rift släpps Q1 2016" hade varit en vettig rubrik.

Medlem
Skrivet av 85Johan:
Skrivet av chrisragnar:

Hörde tidigare att Rift skulle ha inbyggda hörlurar, någon som vet sista ordet på detta?
Det skulle vara en dealbreaker för mig. Vill använda mina egna lurar.

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/351m3l/oculus_reveals...

Får väl hålla tummarna på att ljudet är åtminstone lika bra som de lurar jag har nu i guess.
Såg just en bild, de ser riktigt osköna ut. Lite som såna billiga alldeles för plastiga(lätta) med puffig foam-överdrag.

1
Skriv svar