Nazister slaktas på löpande band i film från nya Wolfenstein

Robot
Inaktiv
Nazister slaktas på löpande band i film från nya Wolfenstein

Han siktar väldigt bra...

Medlem

Vad har hänt med FPS? Sånt förbaskat hålla-handen hela tiden. Verkar som att varenda fiende både är döv och står konstant med ryggen åt en.. OCH regenerande hp.. Hngh!
Quake! Duke, Wolfenstein klarade sig bra utan det.

Äh, jag måste väl ha blitt för gammal för att fatta.

Medlem

Det ser lika intressant ut som New Order, dvs. inte särskilt intressant.

Medlem

New Order vart ett av förra årets bättre spel så förstår inte hur detta inte kan se intressant ut!


signatur

Nämen!

Medlem

The new order var utan tvekan det bästa som släpptes förra året. otroligt skön old school shooter med extremt bra känsla i vapnen. så att jag kommer köpa detta är det inga tvivel på.


signatur

God is dead

Medlem

"53 minuter med gameplay från kommande spelet."
Vad är detta för konstig trend ? se halva spelet innan det är släppt!

Medlem

Fan va gött med mera wolfenstein. Tno var ju kungligt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Geeks Gaming
Skrivet av Edd1e:

Vad har hänt med FPS? Sånt förbaskat hålla-handen hela tiden. Verkar som att varenda fiende både är döv och står konstant med ryggen åt en.. OCH regenerande hp.. Hngh!
Quake! Duke, Wolfenstein klarade sig bra utan det.

Äh, jag måste väl ha blitt för gammal för att fatta.

Vad då regande HP? Det beror ju på vilken svårighetsgrad du kör. Som de han kör på i denna filmen så reggar man bara upp till närmaste 10 tal. Kör man på hard så reggar man inte hp.

wolfenstein va förra årets bästa spel enligt mig just för spelet inte håller en i handen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Edd1e:

Vad har hänt med FPS? Sånt förbaskat hålla-handen hela tiden. Verkar som att varenda fiende både är döv och står konstant med ryggen åt en.. OCH regenerande hp.. Hngh!
Quake! Duke, Wolfenstein klarade sig bra utan det.

Äh, jag måste väl ha blitt för gammal för att fatta.

Med tanke på att Wolfenstein: The New Order är det närmaste du kommer den gamla goda tidens FPS bland dagens stortitlar så känns det som att det är fel artikel du är inne och neggar på. Det är spel som dessa som ingjuter lite hopp bland alla Far Cry, Call of Duty, Titanfall osv.

I övrigt var AI:n i de gamla spelen du nämnde verkligen inget att hänga i granen den heller.

Medlem

Kunde han inte kört på PC istället för ps4an?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Vad har hänt med FPS? Sånt förbaskat hålla-handen hela tiden. Verkar som att varenda fiende både är döv och står konstant med ryggen åt en.. OCH regenerande hp.. Hngh!
Quake! Duke, Wolfenstein klarade sig bra utan det.

Äh, jag måste väl ha blitt för gammal för att fatta.

The New Order är den enda shootern jag spelat sedan 2008-ish som inte håller en i handen hela tiden, har medpacks, erbjuder olika sätt att tackla situationer, etc.

Det är en old-school shooter i nya kläder, så din kritik är totalt missvisad. Den hade platsat in på valfritt CoD, Battlefield, eller någon av deras kloner, men verkligen inte här.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vad då regande HP? Det beror ju på vilken svårighetsgrad du kör. Som de han kör på i denna filmen så reggar man bara upp till närmaste 10 tal. Kör man på hard så reggar man inte hp.

wolfenstein va förra årets bästa spel enligt mig just för spelet inte håller en i handen.

Skrivet av Sisyr:

Med tanke på att Wolfenstein: The New Order är det närmaste du kommer den gamla goda tidens FPS bland dagens stortitlar så känns det som att det är fel artikel du är inne och neggar på. Det är spel som dessa som ingjuter lite hopp bland alla Far Cry, Call of Duty, Titanfall osv.

I övrigt var AI:n i de gamla spelen du nämnde verkligen inget att hänga i granen den heller.

Det gameplay jag såg i filmen tyckte jag verkade förjäkla linjärt och oinspirerande. Sure, kommer säkert bli en av dom bästa FPS titlarna i år och jag kommer absolut lira igenom det något varv till hösten. Lirar Half Life 2: Update (suveän!) just nu och, ja alla FPS upplevs som ett gigantiskt "MEH" just nu.

Skrivet av oscarstegland:

Det är en old-school shooter i nya kläder, så din kritik är totalt missvisad. Den hade platsat in på valfritt CoD, Battlefield, eller någon av deras kloner, men verkligen inte här.

Jag kanske ogillar "kläderna"? Inget missvisande i att ha en åsikt*.

Medlem

Nu behöver dom bara göra en karbonkopia på MP i RtCW och jag är nöjd. Ett av de absolut bästa MP jag vet, ET kommer i närheten men ändå inte riktigt enda fram. Säger bara Beach eller Marketgarden! Det blev många timmar, dagar, år på de två banorna...

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Vad har hänt med FPS? Sånt förbaskat hålla-handen hela tiden. Verkar som att varenda fiende både är döv och står konstant med ryggen åt en.. OCH regenerande hp.. Hngh!
Quake! Duke, Wolfenstein klarade sig bra utan det.

Äh, jag måste väl ha blitt för gammal för att fatta.

Det har att göra med att det ska passa bra ihop med den efterblivna idén att styra skiten med handkontroll.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Edd1e:

Vad har hänt med FPS? Sånt förbaskat hålla-handen hela tiden. Verkar som att varenda fiende både är döv och står konstant med ryggen åt en.. OCH regenerande hp.. Hngh!
Quake! Duke, Wolfenstein klarade sig bra utan det.

Äh, jag måste väl ha blitt för gammal för att fatta.

Det har att göra med att det ska passa bra ihop med den efterblivna idén att styra skiten med handkontroll.

Funkar väl alldeles utmärkt, om man nu är ute efter att simulera en pensionär synfel och parkinsson.=)

Inaktiv

Tycker att skjuta nazister i spel börjar bli rätt tjatigt. I dagens läge
borde de va mer angeläget att skjuta ryssar och kineser i spel.

Men jag antar att man gör de om ca 100 år....

Medlem

Skjuta ryssar, vietnameser, nordkoreaner och kineser är skåpmat. USA är good guys trots att de mördar miljoner, skövlar och förföljer runt om i världen, antingen direkt eller genom ombud.

Ryssland och Kina är utsatta för amerikansk aggression. Det är inte deras fel att deras gränser ligger precis där amerikanska militärbaser är utplacerade.

Däremot kan man tycka att Wolfenstein trivialiserar nazismen.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Skjuta ryssar, vietnameser, nordkoreaner och kineser är skåpmat. USA är good guys trots att de mördar miljoner, skövlar och förföljer runt om i världen, antingen direkt eller genom ombud.

Ryssland och Kina är utsatta för amerikansk aggression. Det är inte deras fel att deras gränser ligger precis där amerikanska militärbaser är utplacerade.

Däremot kan man tycka att Wolfenstein trivialiserar nazismen.

Japp. För att ignorera vad Ryssarna gjorde i Tjetjenien, Afghanistan och mot Tyskarna under andra världskriget ska ju ignoreras.. Det är ju stora stygga USA som är på modet att hoppa på.. Ge dig. Fel ställe att ta upp politik.

Inaktiv

By the Makers tears hope I didnt offended you here.

Men borde inte spelindustrin börja avspegla mer vad som sker, ja i alla fall i de större titlarna.?

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av LoffeLuff:

Skjuta ryssar, vietnameser, nordkoreaner och kineser är skåpmat. USA är good guys trots att de mördar miljoner, skövlar och förföljer runt om i världen, antingen direkt eller genom ombud.

Ryssland och Kina är utsatta för amerikansk aggression. Det är inte deras fel att deras gränser ligger precis där amerikanska militärbaser är utplacerade.

Däremot kan man tycka att Wolfenstein trivialiserar nazismen.

Japp. För att ignorera vad Ryssarna gjorde i Tjetjenien, Afghanistan och mot Tyskarna under andra världskriget ska ju ignoreras.. Det är ju stora stygga USA som är på modet att hoppa på.. Ge dig. Fel ställe att ta upp politik.

Tjetjenien är Ryssland. Om ett gäng sauditillresta och -stödda islamister tar makten i en svensk region och vill bryta sig ut utan folkomröstning och med amerikanska pengar är det klart armén sätts in på att driva ut dem ur svenskt territorium. Tjetjenienkonflikten sopade mattan med dem och var småskalig jämfört med övriga upplistade. Afghanistan hade Sovjet en inbjudan, dvs folkrättsligt ok, från regeringen som behövde hjälp att försvara sig mot USA-stödda talibaner.

"Mot tyskarna under andra världskriget"? Ursäkta? Tyskarna bedrev en förintelsekampanj i öst, förstörde tusentals städer och tiotusentals byar. De mördade tiotals miljoner civila på sin väg. Det enda större krigsbrott som bedrivits av motståndarsidan är kärnvapnen och brandbombningen av Dresden, och det var US som låg bakom.

I dagarna är det 40 år sedan Vietnameserna körde ut USA ur Vietnam. Där hade USA ihjäl två miljoner - på andra sidan planeten. På samma sätt heter det att Kina eller Ryssland agerar aggressivt när de skickar upp plan för att möta spionplan utanför sina kuster, tex svenska utanför Kaliningrad (fel sida havet) eller USA i Sydkinesiska havet (fel sida planeten). Men fortsätt du stöd McDonaldsväldet och trivialisera nazimördare.

Medlem

Det som inte skulle vara skåpmat är ett spel där man spelar för Nordkorea, Ryssland, Kina eller Vietnam mot USA-imperialister. Men eftersom vi lever i den amerikanska propagandasfären spelar vi istället för USA-typer som framställs som "hjältar".

Medlem
Skrivet av Angust:

The new order var utan tvekan det bästa som släpptes förra året. otroligt skön old school shooter med extremt bra känsla i vapnen. så att jag kommer köpa detta är det inga tvivel på.

"Extremt" bra känsla i vapnen? Den var helt ok men ljudet var för dämpat. Bästa vapenkänslan hade Project IGI. Det var riktigt bra vapenkänsla i Blades of Time också. Hur ett sådant spel kan göra vapenkänsla bättre än shooters beats me. Men glatt överraskad blev jag.

Skrivet av Petrik:

"53 minuter med gameplay från kommande spelet."
Vad är detta för konstig trend ? se halva spelet innan det är släppt!

Tänkte det också. Vem vill spoila så hårt? Men det verkar som det finns folk som gillar att se på spel, se andra spela, mer än att spela själva så jag antar att det finns en växande publik för detta. Det är inte svårare än att man undviker titta om man ska spela själv.

Skrivet av LoffeLuff:

Det som inte skulle vara skåpmat är ett spel där man spelar för Nordkorea, Ryssland, Kina eller Vietnam mot USA-imperialister. Men eftersom vi lever i den amerikanska propagandasfären spelar vi istället för USA-typer som framställs som "hjältar".

Spela som tysk i Company of heroes


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Vad har hänt med FPS? Sånt förbaskat hålla-handen hela tiden. Verkar som att varenda fiende både är döv och står konstant med ryggen åt en.. OCH regenerande hp.. Hngh!
Quake! Duke, Wolfenstein klarade sig bra utan det.

Äh, jag måste väl ha blitt för gammal för att fatta.

Det jag saknar mest är banor som inte är enkelriktade.
Quake 2 som exempel hade en uppbyggd level där man kunde välja vilken väg man ville gå, på så sätt utforskade man och fick klara sig själv att hitta dit man skulle, på så sätt kunde man överraska och ambusha olika fiender som inte var beredda på det, just för att AI:n inte var scriptade som dom är idag. Väldigt dynamiska banor och AI på den tiden. I Quake 2 kunde man tom. gå vidare till nästa level utan att ha gjort det man skulle på föregående level, vilket resulterade i att knappar och maskiner som skulle aktiverats inte funkade på nästa leveln!

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av LoffeLuff:

Skjuta ryssar, vietnameser, nordkoreaner och kineser är skåpmat. USA är good guys trots att de mördar miljoner, skövlar och förföljer runt om i världen, antingen direkt eller genom ombud.

Ryssland och Kina är utsatta för amerikansk aggression. Det är inte deras fel att deras gränser ligger precis där amerikanska militärbaser är utplacerade.

Däremot kan man tycka att Wolfenstein trivialiserar nazismen.

Japp. För att ignorera vad Ryssarna gjorde i Tjetjenien, Afghanistan och mot Tyskarna under andra världskriget ska ju ignoreras.. Det är ju stora stygga USA som är på modet att hoppa på.. Ge dig. Fel ställe att ta upp politik.

Tjetjenien är Ryssland. Om ett gäng sauditillresta och -stödda islamister tar makten i en svensk region och vill bryta sig ut utan folkomröstning och med amerikanska pengar är det klart armén sätts in på att driva ut dem ur svenskt territorium. Tjetjenienkonflikten sopade mattan med dem och var småskalig jämfört med övriga upplistade. Afghanistan hade Sovjet en inbjudan, dvs folkrättsligt ok, från regeringen som behövde hjälp att försvara sig mot USA-stödda talibaner.

"Mot tyskarna under andra världskriget"? Ursäkta? Tyskarna bedrev en förintelsekampanj i öst, förstörde tusentals städer och tiotusentals byar. De mördade tiotals miljoner civila på sin väg. Det enda större krigsbrott som bedrivits av motståndarsidan är kärnvapnen och brandbombningen av Dresden, och det var US som låg bakom.

I dagarna är det 40 år sedan Vietnameserna körde ut USA ur Vietnam. Där hade USA ihjäl två miljoner - på andra sidan planeten. På samma sätt heter det att Kina eller Ryssland agerar aggressivt när de skickar upp plan för att möta spionplan utanför sina kuster, tex svenska utanför Kaliningrad (fel sida havet) eller USA i Sydkinesiska havet (fel sida planeten). Men fortsätt du stöd McDonaldsväldet och trivialisera nazimördare.

Samtidigt som Röda armen våldtog och förstörde allt i sin väg fram mot Berlin. Två fel gör inte ett rätt. Att påstå att det Tyskarna gjorde var ett större krigsbrott bevisar bara okunnighet. Försvarar inte tyskarnas övergrepp på befolkningen i de territorier de erövrade däremot var Ryssarna mer eller mindre två snäpp värre när det kom till plundring och våldtäkt mot oskyldiga oberoende om de var ryssar, polacker eller tyskar.

Medlem

Fullständigt skitsnack! Nazisterna sysslade med utrotning och mördade, hängde och sköt också på sedan länge ockuperad mark. Otroligt historielöst och respektlöst mot alla folk som led under nazismens och fascismens ok. Du har inte en susning om vad du snackar om och jag känner bara avsky inför sådana som du.

Plundrade eller våldtog man i röda armén sköts man samtidigt som nazisterna fick medalj.

1
Skriv svar