Inga groupmissions i EVE?

Medlem
Inga groupmissions i EVE?

Jag har lagt märke till att det är extremt ovanligt att folk gör missions tillsammans i eve? Vad beror det på. Jag är noob för tillfället men tycker det är extremt tråkigt att åka omkring själv.

Antingen är det

I'm mining for myself
I'm doing missions to make money

Folk verkar i största allmänhet åka själva även om de är med i corp (mitt är carebear än så länge)

Så.. Finns det inga fördelar att jobba i grupp? Jag förstår inte..

Snälla upplys mig lite.

Medlem

Är du med i ett spelarcorp ännu? Rent generellt är det mer samarbete med missions/mining i spelarcorp än i noob-corpen. Om du är med i ett spelarcorp redan och folk där mest håller sig för sig själva när du vill samarbeta så kanske det inte är rätt corp för dig.

Många gånger måste det passa tidsmässigt också när det gäller t ex mission-samarbete vilket gör det krångligare än om man ska köra själv...

Medlem

Alltså ett noob-spelarcorp. Vi är väldigt liten grupp på typ 8 pers hittils. Men om jag skulle jämföra med *speletsomintefårnämnasieve* så är det svårare att hitta groups ja.

Inaktiv
Medlem

Jaja om det är någon som känner för plex och lvl2 missions PMa mig jag ligger på 1.5 M sp hittils får snart min Harbinger (BC) finns i Kador (amarr-empire)

Medlem

jag har ett carebear corp, jag kör lvl 4 missions i dodixie. DU får gärna följa med mig när jag spelar. Om du vill kan du joina oxå. Mer vänligare än ett noobcorp :). Än så länge kör jag ensam, men det är jävligt kul om vi är fler som kör.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Children of Artemis, som jag är med i kör lite gruppmissions då och då iaf, främst lvl 4 som ger en hel del pengar iaf för någon som precis kommit in i spelet iaf.

Tycker det är lite väl tidigt att börja köra med en harbinger för din del dock, du kan säkert flyga den, men kan du flyga den bra?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

lv1 mission kör jag iallafall skälv, högre upp är det trevligt med lite sälskap


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag kan flyga den precis men kan nog inte fitta den så bra. Börjar arbeta på det nu. Som sagt det är mitt corp som bygger det. Vill ni köra missions är det bara kontakta mig.

Haididio Sierin heter jag i spelet.

Medlem

Har du väl kommit till den nivå då du har råd med nåt tjockt skepp och lite faction fittings finns det ingen anledning att ta med dig polare på missions. I en pimpad BS eller CS finns det inga lv4 missions du inte kan soloa..

Lvl5 missions är inte värda besväret.

Medlem

Det är väl ändå inte det som det handlar om. Jag vill spela med folk. Jag vill groupa och samarbeta. Det är sjukt tråkigt att gå Solo.

Medlem
Skrivet av haido:

Det är väl ändå inte det som det handlar om. Jag vill spela med folk. Jag vill groupa och samarbeta. Det är sjukt tråkigt att gå Solo.

jag håller med, det är tråkigt att köra solo. Men man tjänar mer isk om man kör solo. Vill man ha kul, kör man så klart i grupp ?.

haido - Har du hittat nån grupp som är villig att köra missions med dig ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Jag vaktar ju hellre mina polares mining ops än att göra missions. Det som verkar mest kul är ju att Plexa men jag har inte rikitgt förstått var man hittar dem?

Fanster:
Jag har ju min corp, vi är ju inte så stora men om det är någon som vill köra missions utöver de jag gör med corpen så är det bara höra av sig.

Medlem
Skrivet av haido:

Det är väl ändå inte det som det handlar om. Jag vill spela med folk. Jag vill groupa och samarbeta. Det är sjukt tråkigt att gå Solo.

Nej jag tänkte också så i början, men om man är ute efter någon slags effektivitet så funkar det bara inte.

Och missions är bara kul ett tag och sen kör du dem bara för att casha in ISK

Plexa är roligt faktiskt... där har man, till skillnad från lvl4s, en faktisk utmaning eftersom de flesta plexarna har en shiplvl vilket betyder att du kanske kan ta in max cruiser-sized skepp.. Då blir det svårt om du springer på en blob BCs

Medlem

mmmm plex'n'flex
Vi körde 3 plexes för nån månad sen.. enda vi fick va några taskiga hardeners vars T2 motsvarighet va bättre

1
Skriv svar