World of Warcraft blöder spelare igen

Robot
Medlem
World of Warcraft blöder spelare igen

Även om det gjort sitt så är det väl fortfarande herre på täppan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt väntat. Denna expansion höll inte kvar mig länge. Nånting stort och nytt måste hända för att det här skeppet ska vända.

I rapporten nämnde dom även att Hearthstone är uppe i 30 Miljoner spelare.
Tror blizzard mår ganska gött ändå

Inaktiv

"sällsynt bra expansion", nej. En sällsynt bra expansion var Burning Crusade, resten är...nä.

MEG
Medlem

För mig så är WoW ett avslutat kapitel, det var ett riktigt bra MMO men det borde ha fått gå i pension och ersatts av ett nytt. Synd att det inte blev av.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Skulle de kanske behållt en trygg stabil och lojal spelarbas istället för att bara rikta sig till samma spelare som spammar ner min facebook sida med candycrush requests och med samma kocentrationsförmåga som en guldfisk.

Medlem
Skrivet av Warwick:

Skulle de kanske behållt en trygg stabil och lojal spelarbas istället för att bara rikta sig till samma spelare som spammar ner min facebook sida med candycrush requests och med samma kocentrationsförmåga som en guldfisk.

Om du tar bort dom som spammar ditt facebook så slipper du ju det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Warwick:

Skulle de kanske behållt en trygg stabil och lojal spelarbas istället för att bara rikta sig till samma spelare som spammar ner min facebook sida med candycrush requests och med samma kocentrationsförmåga som en guldfisk.

Om du tar bort dom som spammar ditt facebook så slipper du ju det?

Nu missar du fokusen i mitt inlägg.

Medlem

Wow är och kommer troligtvis alltid förbi världens bästa MMO. Helt enkelt för att det är så mycket upplevelser, minnen m.m förknippat med det. Jag har försökt gå över till lite andra spel men det går inte. Saknar alltid WoW. Nu är jag inte aktiv spelare längre eftersom det precis som alla andra blir enformigt och jag har inte tiden att spela där jag tycker det är värt att månadsbetala.

Hade definitivt spelat lite då och då om det hade öppnats upp för annan betalningsmetod.

Medlem

Kom tillbaka till WoD och har fortfarande jäkligt kul. Vill iallafall se nästa patch innan jag börjar fundera på något annat. Antar att jag kanske hade lagt ner för länge sedan ifall guilden jag joinade för 8-9 år sedan inte hade växt till att bli en grupp vänner utanför WoW också.

Edit. Och nej, jag föredrar nog månadsavgiften framför andra betalningsmodeller. Finns inget som irriterar mer än ett evigt mjölkande för innehåll och speltid.

Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Warwick:

Skulle de kanske behållt en trygg stabil och lojal spelarbas istället för att bara rikta sig till samma spelare som spammar ner min facebook sida med candycrush requests och med samma kocentrationsförmåga som en guldfisk.

Om du tar bort dom som spammar ditt facebook så slipper du ju det?

Nu missar du fokusen i mitt inlägg.

Det gick rakt under mig...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

WoDs endgame-material är ett skämt. Det finns inget att göra om man inte raidar aktivt. Ashran är ett skämt och garrison-systemet har gjort WoW till ett antisocialt Facebookspel.

Det var roligt att levla, men det finns ingen anledning att fortsätta spela med så lite nytt innehåll som det finns nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Det är typ free-to-play idag, så länge du har guld på en character så kan du återaktivera kontot genom att köpa token från character screen, tror jag!
Wow har alltid tappat singleplayer mentaliteter ett antal månader efter vardera release.. kommer alltid finnas folk som pushar för Guild Wars och andra titlar som ska ta över scenen.. och sedan FZ som rubricerar detta som intressant.. nyhetstorka! Pfff finns det inga gta 5 moddar som ni kan rubricera?


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Kommer inte de komma tillbaka till nästa stora patch?

Medlem
Skrivet av Felde:

Wow är och kommer troligtvis alltid förbi världens bästa MMO. Helt enkelt för att det är så mycket upplevelser, minnen m.m förknippat med det. Jag har försökt gå över till lite andra spel men det går inte. Saknar alltid WoW. Nu är jag inte aktiv spelare längre eftersom det precis som alla andra blir enformigt och jag har inte tiden att spela där jag tycker det är värt att månadsbetala.

Hade definitivt spelat lite då och då om det hade öppnats upp för annan betalningsmetod.

Världens bästa MMO, FÖR DIG. För mig, och många andra, var det ett högst mediokert MMO.


signatur

I drank what?

Medlem

Nästa expansion kommer nog visas på Blizzcon i år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jag hoppas de försöker göra någon sorts uppföljare, jag gillar världen men spelet har hamnat långt efter konkurrenterna när det gäller tekniken.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

WoDs endgame-material är ett skämt. Det finns inget att göra om man inte raidar aktivt. Ashran är ett skämt och garrison-systemet har gjort WoW till ett antisocialt Facebookspel.

Det var roligt att levla, men det finns ingen anledning att fortsätta spela med så lite nytt innehåll som det finns nu.

Har det någonsin funnits något att göra ifall man inte raidar aktivt? Nu finns det ju hur mycket saker som helst med det du kallar "Facebookspel". Förutom pyssel med Garrison så har du ju legacy raids för transmogs, pets och guld, petbattles osv. Förutom PvP (som jag inte har någon koll på i WoD) så finns det ju mer att sysselsätta sig med än någonsin i WoW. Att man sedan tröttnar på det är väl en annan femma.

Har haft gott om tid på senaste, så jag hann levla upp ett gäng karaktärer till 100, och har fullt upp med dem. Tack vare LFR så kan jag dessutom leka med dem allihopa, och geara dem till custom Normal/HC raids ifall jag vill. Dessutom släpps ju mer content med varje patch, och Tanaan Jungle är ju snart här, med sista delarna i den legendariska quest-kedjan.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Felde:

Wow är och kommer troligtvis alltid förbi världens bästa MMO. Helt enkelt för att det är så mycket upplevelser, minnen m.m förknippat med det. Jag har försökt gå över till lite andra spel men det går inte. Saknar alltid WoW. Nu är jag inte aktiv spelare längre eftersom det precis som alla andra blir enformigt och jag har inte tiden att spela där jag tycker det är värt att månadsbetala.

Hade definitivt spelat lite då och då om det hade öppnats upp för annan betalningsmetod.

Världens bästa MMO, FÖR DIG. För mig, och många andra, var det ett högst mediokert MMO.

Alla tycker såklart olika, men vilket/vilka tycker du personligen var bättre i samma genre?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Felde:

Wow är och kommer troligtvis alltid förbi världens bästa MMO. Helt enkelt för att det är så mycket upplevelser, minnen m.m förknippat med det. Jag har försökt gå över till lite andra spel men det går inte. Saknar alltid WoW. Nu är jag inte aktiv spelare längre eftersom det precis som alla andra blir enformigt och jag har inte tiden att spela där jag tycker det är värt att månadsbetala.

Hade definitivt spelat lite då och då om det hade öppnats upp för annan betalningsmetod.

Världens bästa MMO, FÖR DIG. För mig, och många andra, var det ett högst mediokert MMO.

Ja det kan man tycka är en självklarhet att jag menade Världens bästa är överlag väldigt svårt att mäta om vi inte snackar typ längdhopp eller andra mer mätbara mål.

Medlem
Skrivet av Felde:

Wow är och kommer troligtvis alltid förbi världens bästa MMO. Helt enkelt för att det är så mycket upplevelser, minnen m.m förknippat med det. Jag har försökt gå över till lite andra spel men det går inte. Saknar alltid WoW. Nu är jag inte aktiv spelare längre eftersom det precis som alla andra blir enformigt och jag har inte tiden att spela där jag tycker det är värt att månadsbetala.

Hade definitivt spelat lite då och då om det hade öppnats upp för annan betalningsmetod.

du kan ju betala med guld nu,

www.wowtoken.info där kan du se vad en månad kostar i guld, jag vill tillbaka men tyvärr så har jag inte tillräckligt med pengar på mitt konto för att låsa upp med guld, jag hade kunnat fixa guld hur snabbt som helst om jag bara fick hålla i det.

Medlem

Spelat detta alldeles för mycket, la ner skiten för ca 3 år sedan helt och har efter det mått mycket bättre.

Medlem

Klart att dom blöder spelare när man sett allt som finns att se, dom kan inte vänta så länge mellan att dom släpper nytt material.

Medlem

Jag spelade klart alla nya quests i de nya zonerna första månaden sen tröttna jag. Garrisionen var inget kul det heller, nä jag tror nog MMO spel är ett avslutat kapitel för mig.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Nästa expansion kommer nog visas på Blizzcon i år.

Vilket betyder att det troligen är nästan 1,5 år innan det faktiskt släpps. Om dom visar det nu till hösten, börjar beta Q2 2016 så släpps det mot Q4 2016..

Om vi har tur, tycker blizzard ligger ganska mycket på latsidan när det kommer till wow.

Medlem

Det finns INGET att göra förutom att raida i WoD...
Håller på med en reroll guild nu, vi kör alltså alla raids i expansionerna. Vi kör TBC just nu, och börjar med wrath snart. Spelar aldrig på level 100..

Medlem

Om man blöder efter smekmånaden är det rätt illa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

måste varit den längsta smekmånaden jag någonsin hört talas om.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Tycker det är ironiskt att när WoW var som störst, var det mest hardcore, bossarna va sinnesjukt svåra ibland imöjliga (cockblock) det fanns inte 200 svårighetsgrader att välja imellan, sen ville Blizzard få WoW större och försöker få in mer spelare i spelet genom att göra det lättare BOYA det gick sådär bra va Blizzard ? casual friendly är inte alltid det samma som att locka en större massa

Medlem
Skrivet av Segas:

"sällsynt bra expansion", nej. En sällsynt bra expansion var Burning Crusade, resten är...nä.

Nr 6@3.33

12
Skriv svar