Star Wars: Battlefront har inga iron sights

Robot
Medlem
Star Wars: Battlefront har inga iron sights

Härligt, precis som jag vill ha det.

Geeks Gaming

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

Jag skulle tro att det är 3rd person som är en stor del av anledningen till att de inte vill ha med iron sights.

Tycker det är fine. Har absolut inget emot iron sights, men det kan vara skönt att slippa det ibland. De är överallt.

Medlem

Funkar ypperligt i quake och cs, så blir nog inga problem. Hoppas mer på rekylhantering eller liknande.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Ytterliggare en anledning till att inte skaffa det. Kul för CS-kidsen i alla fall.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Jag gillar ironsights - och vissa vapen ur Star Wars är klart och tydligt byggda för det, men vill inte döma innan jag själv testat. Kan bli bra!

Medlem

Det enda man kunde förbättra från originalen hoppar man alltså över. Fortsatt tankevurpor från Dice.

Medlem

Vad är ironsight? Är det typ "siktaknappen"?


signatur

IDKFA

Jag tycker det kan bli lite intressant att se hur den här förändringen påverkar spelandet. Det kanske funkar väldigt bra trots allt.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad är ironsight? Är det typ "siktaknappen"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_sights

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad är ironsight? Är det typ "siktaknappen"?

Ja så kan du väl beskriva det. Betyder ju egentligen bara järnsikte och menas på att sikta med vapnets eget sikte.
PC Gamer har ju länkat med såg jag nu

Medlem
Skrivet av SajCo:

Funkar ypperligt i quake och cs, så blir nog inga problem. Hoppas mer på rekylhantering eller liknande.

Man kan ju hoppas men man vet ju sen tidigare att DICE gör spel som ska passa alla och då blir det oftast väldigt låg skillcap, då går rekylhantering tyvär bort..

Medlem
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Jinxswe:

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

Jag skulle tro att det är 3rd person som är en stor del av anledningen till att de inte vill ha med iron sights.

Tycker det är fine. Har absolut inget emot iron sights, men det kan vara skönt att slippa det ibland. De är överallt.

Ja, dessa jävla sikten, som gör att man faktiskt träffar det man vill träffa... Varför är det överallt på alla vapen?! IT MAKES NO SENSE! INSANITY!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Jinxswe:

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

Jag skulle tro att det är 3rd person som är en stor del av anledningen till att de inte vill ha med iron sights.

Tycker det är fine. Har absolut inget emot iron sights, men det kan vara skönt att slippa det ibland. De är överallt.

Ja, dessa jävla sikten, som gör att man faktiskt träffar det man vill träffa... Varför är det överallt på alla vapen?! IT MAKES NO SENSE! INSANITY!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Jinxswe:

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

Jag skulle tro att det är 3rd person som är en stor del av anledningen till att de inte vill ha med iron sights.

Tycker det är fine. Har absolut inget emot iron sights, men det kan vara skönt att slippa det ibland. De är överallt.

Ja, dessa jävla sikten, som gör att man faktiskt träffar det man vill träffa... Varför är det överallt på alla vapen?! IT MAKES NO SENSE! INSANITY!

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/D10oqpwhr4-6IHy82sBs7Fdsc7A=...

Nu vet jag inte riktigt vad bilden vill påvisa, men Luke har en ganska legitim skjutställning för en pistol.

Medlem

Säga vad man vill, men jag tror att detta är gjort bara för att ge den autentiska stormtrooper upplevelsen.

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Jinxswe:

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

Jag skulle tro att det är 3rd person som är en stor del av anledningen till att de inte vill ha med iron sights.

Tycker det är fine. Har absolut inget emot iron sights, men det kan vara skönt att slippa det ibland. De är överallt.

Ja, dessa jävla sikten, som gör att man faktiskt träffar det man vill träffa... Varför är det överallt på alla vapen?! IT MAKES NO SENSE! INSANITY!

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/D10oqpwhr4-6IHy82sBs7Fdsc7A=...

Nu vet jag inte riktigt vad bilden vill påvisa, men Luka har en ganska legitim skjutställning för en pistol.

Sorry, var tvungen

Medlem

Synd. Bilden jag fick när jag tänkte mig Battlefront gjort av DICE var ett BF4 där man får köra klassiska Star Wars blasters med ironsight. Det var något kittlande i det, att lägga in "verklighetstrogna" saker i Star Wars. Synd, som sagt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Skönt. Det är för mycket ironsights i fps.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

CS utan iron sight är mer "skillat" än COD med iron sights, iron sights har inget att göra med huruvida skicklighetsnivån.

Medlem

Gillar att det "typ" är ett iron-sight på vapnet som stormtrooper håller i på bilden högst upp på artikeln.... Sedan så får man ju fråga sig själv också vad för information som man får via hjälmen och hur det är kopplat till vapnet. Men ska man gå efter hur stormtroopers skjuter i filmerna så ser de inget alls i sina hjälmar

Avstängd

Jag tycker det är inte bra och inte dåligt. FZ sätt en "Vet inte" som val oxå.

Medlem

Kunde inte bry mig mindre om ironsights. Det viktigaste för mig är 64 spelare eller 128 spelare. Det heter Star WARS vilket betyder krig. Ett krig på 40 spelare är alldeles för lite och kommer ta bort känslan helt.

Om det inte är väldigt småbanor som t ex i CoD. Men det tror jag knappast.

64 spelare. Låt spelare & servrar få välja själva. Vill folk spela 10 vs 10 eller 20 vs 20 så låt dem. Vill vi som vill ha den där krigskänslan och storskalighet, låt oss då få den möjligheten.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har inte spelare lärt sig att "personliga" yttranden från Patrik Bach innebär att det som diskuteras är riktigt, riktigt dåligt utfört ingame.

Medlem
Skrivet av Remus:

Kunde inte bry mig mindre om ironsights. Det viktigaste för mig är 64 spelare eller 128 spelare. Det heter Star WARS vilket betyder krig. Ett krig på 40 spelare är alldeles för lite och kommer ta bort känslan helt.

Om det inte är väldigt småbanor som t ex i CoD. Men det tror jag knappast.

64 spelare. Låt spelare & servrar få välja själva. Vill folk spela 10 vs 10 eller 20 vs 20 så låt dem. Vill vi som vill ha den där krigskänslan och storskalighet, låt oss då få den möjligheten.

Jag skulle snarare vilja se star wars i 5v5 på mindre banor också.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Jinxswe:

Kan bli intressant... dock så känns det som det blir mindre "skillat" om man inte kan skjuta mer exakt om man inte kan använda järnsiktet.
Sen är frågan om det blir en fördel att köra 3D person

Jag skulle tro att det är 3rd person som är en stor del av anledningen till att de inte vill ha med iron sights.

Tycker det är fine. Har absolut inget emot iron sights, men det kan vara skönt att slippa det ibland. De är överallt.

Ja, dessa jävla sikten, som gör att man faktiskt träffar det man vill träffa... Varför är det överallt på alla vapen?! IT MAKES NO SENSE! INSANITY!

Fast så enkelt är det ju inte.

Iron sights är trevligt, helt klart. Men det slöar också ner spelet rejält. Ett spel som t.ex. Quake eller UT skulle omöjligt fungera med iron sights. Iron sights zoomar in och slöar ner spelaren vilket stoppar movement. Så om man vill fokusera spelet så att det är mer rörligt kanske inte iron sights är rätt väg att gå. Det kanske bara är jag som känner så, men väldigt många shooters nu för tiden går ganska sakta på movement sidan (även om man dör fort), och därför ser jag det som en potentiellt najs grej att iron sights inte finns där.

Vi får se helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Moriquende:

Men ska man gå efter hur stormtroopers skjuter i filmerna så ser de inget alls i sina hjälmar

Hahah kul skämt, men ärligt talat så är det bara för att Stormtroopers är onda i filmerna. Sen kolla va stryk rebellerna får i början av A New Hope.

OnT, Däremot har jag aldrig sett en stormtrooper använda sig av ironsights, skjuter inprincip bara från höften eller brösthöjd

Medlem

Men ACOG då? ACOG????? *tableflip*

phi
Medlem
Skrivet av slagzo:
Skrivet av SajCo:

Funkar ypperligt i quake och cs, så blir nog inga problem. Hoppas mer på rekylhantering eller liknande.

Man kan ju hoppas men man vet ju sen tidigare att DICE gör spel som ska passa alla och då blir det oftast väldigt låg skillcap, då går rekylhantering tyvär bort..

Varken Quake eller UT har rekyl och de spelen har tveklöst högsta skillgapet av alla FPS-spel.

12
Skriv svar